Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بیانیه‌ی جمعی از فعالان مدنی و دانشجویان کرد دانشگاه‌های ایران

کشتار مردم مدنی و بی دفاع و تجاوز به‌ خاک کشورهای دیگر از اصول بارز تروریسم می‌باشد و جمهوری اسلامی در واقع با عملیاتی تروریستی، رویه‌ای غیر انسانی در پیش گرفته‌ و قوانین بین‌المللی و حقوق همجواری را نیز پایمال کرده‌ است.

انسان عدالت را از کتاب‌های قانون نمی‌آموزد، از فلسفه‌ نمی‌آموزد، بلکه‌ عدالت را از آزار و گناهانش می‌آموزد.
حملات سنگین نیروهای نظامی ایران به‌ مناطق مرزی اقلیم کردستان‌ طی دو هفته‌ی اخیر سبب کشته‌ و زخمی شدن تعدادی از نیروهای سپاهی، گریلاهای کرد و همچنین آواره‌گی روستائیان مناطق مرزی و وارد آمدن خسارت‌های جانی و مالی بر ساکنان این مناطق شده‌است.

ما معتقدیم که‌ این حملات تنها در راستای مقابله‌ با نیروهای اپوزیسیون کرد‌ صورت نمی‌گیرد، نقض فاحش تمامیت ارضی اقلیم کردستان و تلاش‌ها برای ایجاد فشار، ناامنی و فضای ارعاب در منطقه‌ همه‌نشانگر درماندگی همه‌جانبه‌ی سیاسی و مشروعیتی جمهوری اسلامی می‌باشد و لذا سعی می‌کند توانایی و قابلیت‌های سرکوب خشن خود را به‌ رخ بکشد و اعتراضات و مخالفت‌های داخلی را تحت پوشش قرار دهد.
کشتار مردم مدنی و بی دفاع و تجاوز به‌ خاک کشورهای دیگر از اصول بارز تروریسم می‌باشد و جمهوری اسلامی در واقع با عملیاتی تروریستی، رویه‌ای غیر انسانی در پیش گرفته‌ و قوانین بین‌المللی و حقوق همجواری را نیز پایمال کرده‌ است. نکته‌ی قابل توجه‌ در این مورد، سکوت آگاهانه‌ی بسیاری از محافل و سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای مدافع حقوق بشر، رسانه‌های غیر کرد زبان و جریان‌های ایرانی مخالف رژیم جمهوری اسلامی است. نکته‌ای که‌ بازگو کننده‌ی دردی تاریخی در عدم درک صحیح از اتحاد مبارزاتی آزادیخواهان می‌باشد.

به‌ عنوان جمعی از فعالان مدنی و دانشجویان کرد تحرکات نظامی و جنگ افروزی صورت گرفته‌ را محکوم کرده‌و خواستار توقف درگیری، جنگ و خشونت هستیم که‌ جز تشدید و تعمیق مشکلات نتیجه‌ای نخواهد داشت. همچنین تاکید می‌کنیم که‌ یورش نظامی و سرکوب عامل موثری در جهت رفع مخالفت‌های دیرینه‌ی مردم کردستان با نظام سیاسی تحمیلی نیست. لذا از کلیه‌ی احزاب و جریان‌های سیاسی سراسر کردستان (ترکیه‌، ایران، عراق و سوریه‌)، سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای مدنی خواستاریم که‌ از هر طریق جهت پایان بخشیدن به‌ این حملات تلاش نمایند. از نیروهای نظامی نیز می‌خواهیم که‌ از مشارکت در اجرای سیاست‌های جنگ افروزانه‌ی دولت پرهیز کنند.

با علم به‌ فضای سرکوب و اختناق حاکم بر کردستان در این برهه‌ی زمانی نافرمانی مدنی و اعتصاب سراسری را بهترین و کم هزینه‌ترین شیوه‌ی ابراز مخالفت وسیع مردمی با تجاوازات و حملات صورت گرفته‌ می‌دانیم و در همین راستا از مردم فهیم سراسر کردستان خواستاریم که‌ به‌ نشانه‌ی اعتراض روز چهارشنبه‌‌5/5/1390 شمسی (27/7/2011 میلادی) دست به‌ اعتصاب عمومی زده‌ و مغازه‌ و بازارها را تعطیل نمایند.
ضمن تاکید بر ضرورت اتحاد و همبستگی بیشتر، خواستار حمایت و همکاری کلیه‌ی احزاب و جریان‌های سیاسی و نهادهای مدنی کردستان و ایران و همچنین رسانه‌های مستقل در جهت اطلاع رسانی و گسترده‌کردن این اعتراض مدنی هستیم.

جمعی از فعالان مدنی و دانشجویان کرد دانشگاه‌های ایران
1/5/1390
برگرفته از : http://beyani.net/

http://www.iranglobal.info/I-G.php?mid=2-68935

No comments:

Post a Comment