Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

یک منبع وزارت خارجه ایران - استراتژی مقابله احمدی نژاد با خامنه ای

راساس این گزارش استراتژی خامنه ای تقویت نیروهای شیعه و مخالف آمریکا در منطقه است. اما احمدی نژاد با اتخاذ سیاست معکوس از طریق تاکید بر ناسیونالیسم ایرانی و محدود کردن کمک های مالی و نظامی به نیروهای شیعه به مقابله با این استراتژی برخاسته است. این منیع اضافه می کند: خامنه ای نگران آن است که اعتبار مذهبی خود را در میان توده های شیعه عراق از دست دهد. به همین خاطر طرفداران وی تلاش می کنند با افزایش کمک های مالی کنترل اوضاع را در مناطق شیعه نشین همواره حفظ کنند.

جنگ قدرت در ایران به گفته بعضی منابع حکومت به بیرون مرزها کشیده شده است. یک منبع وزارت خارجه ایران که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری ایتالیا (اکی) گفت که آیت الله خامنه ای و احمدی نژاد استراتژی متضادی را در عراق و افغانستان دنبال می کنند.

به گفته این منبع احمدی نژاد با طرح مسایل ملی تلاش می کند که نفوذ و اهمیت خامنه ای بعنوان رهبر مذهبی را محدود و کاهش دهد.

این منبع دیپلماتیک هم چنین گفت که احمدی نژاد در صدد است که با کاهش کمک های مالی به شیعیان عراق و نیروهای طالبان بتدریج دامنه نفوذ خامنه ای را در منطقه تضعیف کند.
براساس این گزارش استراتژی خامنه ای تقویت نیروهای شیعه و مخالف آمریکا در منطقه است. اما احمدی نژاد با اتخاذ سیاست معکوس از طریق تاکید بر ناسیونالیسم ایرانی و محدود کردن کمک های مالی و نظامی به نیروهای شیعه به مقابله با این استراتژی برخاسته است.

این منیع اضافه می کند: خامنه ای نگران آن است که اعتبار مذهبی خود را در میان توده های شیعه عراق از دست دهد. به همین خاطر طرفداران وی تلاش می کنند با افزایش کمک های مالی کنترل اوضاع را در مناطق شیعه نشین همواره حفظ کنند.
این منبع می گوید:"پشت کمک های نظامی به شیعیان عراق و طالبان رهبران بلندپایه سپاه پاسداران است" و اضافه می کند:" من تایید می کنم که مجتبی خامنه ای قدرت نفوذ زیادی بر روی نیروهای نظامی و سیاسی کشور دارد و در عین حال مخالف سرسخت رییس جمهور است".

برگرفته از : preesse

No comments:

Post a Comment