Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

کراچی صحنه درگیری های خونین فرقه ای

از روز شنبه تا کنون دست کم ۲۴ نفر در شهر کراچی، در جنوب پاکستان، کشته شده اند

به گفته مقام‌های شهر کراچی از روز شنبه (۲۳ ژوییه) تا کنون دست کم ۲۴ نفر در این شهر، که در جنوب پاکستان قرار دارد، کشته شده‌اند.

به گفته مقام های پلیس کراچی، بخش اعظم خشونت‌ها در نواحی مرکزی و شرقی شهر روی داده است.

در طی ماه های گذشته صدها نفر در جریان خشونت های فرقه ای در این شهر کشته شده اند.
احزاب عمده ای که در کراچی فعال هستند، مانند جنبش متحده قومی (MQM)، حزب عوامی نشنال (ANP) و حزب مردم پاکستان (PPP)، در غالب این خشونت ها درگیر بوده اند.

خشونت های اخیر با بروز درگیری بین جنبش متحده قومی، حزب اصلی کراچی، و گروهی منشعب از این حزب، روی داد.
هواداران جنبش متحده قومی بیشتر مسلمانانی هستند که به اردو صحبت می‌کنند و خانواده‌هایشان در جریان جدایی پاکستان از هند در سال ۱۹۴۷ به ایالت سند آمده‌اند.

در سال ۱۹۹۱ گروهی که خود را (MQM(H می خواند، از این جنبش (جنبش متحده قومی) جدا شد. از آن زمان به بعد بارها بین این دو گروه درگیری های خشونت بار و مسلحانه روی داده است.
'تروریست های مسلح'

رهبران اصلی (MQM(H در سال های ۰۳-۲۰۰۲ به دلایل مختلف به زندان افتادند و غالب فعالان حزب هم به دلیل اینکه نگران بودند مورد آزار و اذیت اعضا جنبش متحده قومی قرار بگیرند، خود را مخفی کردند. جنبش متحده قومی در آن زمان در ایالت سند، که کراچی مرکز آن است، قدرت را در دست داشت.

جنبش متحده قومی در حال حاضر هم یکی از اعضا دولت ائتلافی مرکزی و دولت محلی در ایالت سند است.
شاهدان به بخش اردو بی بی سی گفته اند که خشونت های روز شنبه پس از آن آغاز شد که تعدادی از فعالان (MQM(H سعی کردند وارد ناحیه مالیر در کراچی بشوند. این فعالان از جمله کسانی بودند که در طی نزدیک به ده سالی که رهبرانشان به جرم ارتکاب جرایم مختلف در زندان به سر می بردند، خود را مخفی کرده بودند.

ریدا فاطمه، یکی از سخنگویان (MQM(H، روز یکشنبه به رسانه ها گفت که دست کم چهار نفر از فعالان این جنبش، هنگام مراجعه به خانه هایشان کشته شدند.

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2011/07/110725_l32_karachi_mqm_sindh.shtml

No comments:

Post a Comment