Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

هشدار «دولت یار»: سقوط دولت حوادث خونباری به بار خواهد آورد
دور جدید حملات رسانه ای اصولگرایان حامی یا مخالف احمدی نژاد همه موید آن است که سال نود که مقارن با انتخابات نهمین دوره مجلس نیز هست، سال رودرروئی اصولگرایان برای قبضه کامل مجلس خواهد بود. این رویاروئی که اینک در ذیل «مکتب اسلام در مقابل مکتب ایران» صورتبندی شده است، در بحث استعفا یا ابقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم تکرار شد. این بار برخلاف قضییه برکناری متکی وزیر اسبق امور خارجه که در حین دیدار دیپلماتیک و بدون اطلاع وی صورت گرفت که هم نشانه تحقیر کردن آقای متکی بود و هم گواهی بر افول کارآمدی و نابسامانی در این حوزه، آیت الله خامنه ای به سرعت واکنش نشان داد و استعفای حیدر مصلحی را که احمدی نژاد آن را پذیرفته بود کان لم یکن نامید.

حجم حملات رسانه ای اصولگرایان ولایی و اصولگرایان مکتب اسلام در این دو هفته ابعاد تازه ای به خود گرفته است. اینک سایت «دولت یار» که از سایت های حامی احمدی نژاد است در مقاله ای تحت عنوان «سخنی با طراحان ترور احمدی نژاد» (سی فروردین) از «حلقه ای» نام می برد که در صدد است که در صدد «ترور شخصیت [احمدی نژاد] در عرصه افکار عمومی» است. این «مقاله» در ادامه این «حلقه» را که حلقه اصولگرایان مخالف احمدی نژاد است با «حلقه کیان» که حلقه روشنفکران دینی حول محور عبدالکریم سروش بود مقایسه می کند و از «هماهنگی غیر قابل انکار حلقه مزبور با تروریست های لجنی و آدم کش های منافق جای شکی نمی گذارد فتنه آمده است!»
سپس این مقاله به تبیین ویژگی های مخالفان اصولگرای احمدی نژاد می کند. «دولت یار» ویژگی نخست این «حلقه» را که وی «گروه های خاص» می نامد چنین برمی شمرد:« اول-گروه های خاص که از باج ندادن دولت به شدت عصبی هستند به این باور رسیده اند که اگر احمدی نژاد به هر شکل ادامه پیدا کند باید از هم اکنون چمدان ها را بسته و به فکر رفتن باشند لذا در چند جبهه با دولت وارد درگیری شده اند...» و بنا به گفته این «سایت»، این «حلقه» با زدن اتهام مالی و مفاسد اقتصادی سعی دارد «در نهایت با دامن زدن به احساسات پاک بچه های حزب اللهی آنها را در مقابل دولت» قرار دهند.
این «سایت» سپس به طور تلویحی با ذکر این که این «گروه های خاص» برآنند که سال نود سال بحران اقتصادی است، اعتراف می کند که بخشی از هواداران دولت دهم ریزش داشته است و از آغاز یک «موج» سخن می گوید: «موج نوشتن توبه نامه از بی مقدارهای عرصه وبلاگ نویسی تا موسسات و گروه های به اصطلاح پشتیبان دولت شروع شده و از همین الان حساب کار خود را از دولت جدا می کنند » و از «پتانسیل اعتراضی» حرف می زند که این «گروه های خاص» قادراند آن پتانسیل را به عنوان حربه ای «به بهانه مقابله با ماسونیزم و حجتیه ای ها بسیج کرده و با این حربه دولت را در صورت لزوم به سقوط بکشانند! »
از جمله یِ این «بی مقدارهای عرصه وبلاگ نویسی» امید حسینی دارنده وبلاگ «آهستان» که سال گذشته (۱۳۸۹) به عنوان برترین وبلاگ‌نویس محافظه‌کاران انتخاب شد و محافظه کاران وبلاگ وی را ششمین وبلاگ برتر جهان می‌دانند٬ نوشته که «من دیگر خودم را احمدی‌نژادی نمی‌دانم، اما دشمن او هم نیستم.» برجسته‌ترین وبلاگ‌نویس محافظه‌کاران با اعلام برائت از محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد در حال حاضر «احمدی‌نژادی» واقعی به همه «بدگمان» است٬ همه را «منحرف» می‌داند و به مراجع تقلید احترام نمی‌گذارد.
این مقاله بر مبنای تحلیلی از «رجعت پذیری گروه های مومیایی شده» که مرادش نیروهای مخالف حکومت است، نتیجه گیری می کند « باید دانست اگر موج تخریب دولت به همین شکل ادامه یابد و اعتراضات به اصطلاح رسانه ای به اغتشاشات خیابانی تبدیل شود و لات ها و شعبان بی مخ ها به سمت پاستور حرکت کنند قطعا گروه های معاند با ظاهر مشابه در آنها رخنه کرده و طولی نخواهد کشید کشور به عرصه زد و خورد های خونین و بی قاعده تبدیل خواهد شد زیرا در آن صورت کسی طرف مقابلش را نخواهد شناخت!»
دست آخر، این «مقاله» هم از پیمان شکنی این «گروه های خاص» شکوه کند و هم به آنان هشدار می دهد که
« به عنوان برادرانی که حالا در نظر شما از فتنه سبز هم خطرناک تر شده ایم به شما نصیحت می کنیم خود را به ورطه نابودی گروه های معاند قبلی نیندازید. کاری نکنید دکتر مهر را ازدهان بردارد که اگر چنین شود با مردم خشمگینی طرف خواهید بود که فتنه شما را در نیمی از روز جمع خواهند کرد. اگر مردم عمق فساد و جنایات برخی ها را بدانند مطمئن باشید کاخ های شما را یکی بعد از دیگری فرو خواهند ریخت. »
عبارتِ «برادرانی که حالا در نظر شما از فتنه سبز هم خطرناک تر شده ایم»، بیانگر آغاز فسخ پیمان اخوت در میان این طیف از اصولگرایان است. «برادران اصولگرایی» که اینک مصباح یزدی نیز از آنان این گونه یاد می کند که اگر «برخی از کسانی که امروز دم از رهبری می‌زنند و از یاران رهبری هستند، فردا فتنه کردند» نباید تعجب کرد. و هشدار می دهد که «خطری که من احساس می‌کنم شدید‌ترین خطری است که تاکنون اسلام را تهدید کرده است.»وی بدون آنکه نامی از اعضای تیم محمود احمدی‌نژاد ببرد٬ از احتمال وقوع «فتنه‌ای بزرگ» علیه اسلام در آینده خبر داده که به گفته وی عاملان آن نفوذی‌هایی هستند که در میان خودی‌ها رشد کرده‌اند.»
روزنامه «جمهوری اسلامی» در یادداشتی با عنوان«سخنی با آیت‌الله مصباح» این تغییر موضع مصباح یزدی را که زمانی بیان می کرد «"در اثر نذر و نیازها و گریه¬های خانواده¬های شهدا و مردم متدین، خدای متعال دوباره همان خانواده¬های شهدا و متدینان را پیروز کرد و قدرت دست کسانی آمد که گمنام بودند، و کسی به آنها اعتنایی نمی‌کرد.» دستاویز پرسش قرار داده است که «چه چیزی در مدت کوتاه، این همه عوض شده است؟ اگر چیزی عوض شده آیا به یکباره اتفاق افتاد یا زمینه‌های آن وجود داشته و علایم¬اش بروز کرده بود؟ چگونه ممکن است یک دفعه خطری پدید بیاید که تا کنون چنین خطری اسلام را تهدید نکرده است؟ آیا این همان نیست که سال¬ها پیش برخی از پختگان سیاست بیان می‌داشتند و الآن در کنج خانه نشسته¬اند؟ عجیب آن که، طی شش سال گذشته نه تنها انتقاد علنی و آشکار چندانی از روشنترین اشتباهات و برخی انحرافات جریان نوظهور از استاد سراغ نداریم بلکه علی الظاهر - حداقل از جانب موسسه و نشریه آن - از هیچ حمایتی نیز فروگذار نگردیده است. و عجیب¬تر آن که، دلسوزانی که به انحرافات پیدا و پنهان این جریان خاص اشاره می‌کردند با انواع هجمه¬ها مواجه شده به ضدیت با نظام، ولایت و توطئه چینی علیه دولت انقلابی متهم می‌شده و هنوز که هنوز است حتی پرسابقه¬دارترین افراد در انقلاب و نظام که این روزها را از قبل پیش‌بینی می‌کردند؛ از این هجمه¬ها مصون نیستند.»
اینک سخن از جمع کردن فتنه این حلقه خاص در عرض نیم روز و سرنگونی کاخ های آنان است. ادبیات حاکم بر دولت کماکان بر مدار «جمع کردن» است! این درحالی است که سرسلسله جنبانان این «حلقه» در این چند روز اخیر احمدی نژاد و حلقه او را بشدت مورد حمله قرار داده اند و روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران از بهره‌برداری سیاسی تیم محمود احمدی‌نژاد از اسناد طبقه‌بندی شده جمهوری اسلامی علیه مخالفان خود اظهار نگرانی کرده است. این رسانه وابسته به سپاه پاسداران اعلام کرده که تیم احمدی‌نژاد تلاش می‌کند «با بهره‌برداری خاص و خروج برخی اسناد و مدارک ویژه مقاصد خود را تامین و از عنصر اطلاعات به عنوان اهرمی برای ترغیب و تهدید برخی از جریان‌ها و چهره‌های سیاسی و پیشبرد اهداف سود بجوید.»
گویی سال نود می رود که سال رویاروئی مکتب اسلام با مکتب ایران باشد و همه ی این هجمه ها بیانگر آن است که سال «جهاد اقتصادی» سالی سخت و پر فراز و نشیب برای اصولگرایان خواهد بود. سخن از درگیری های خونین و سرنگونی کاخ نشینانی که کمر همت بر سقوط دولت بسته اند در زمانی به میان می آید که سقوط این دولت در گروی «شطرنج رهبری» است و هنوز بحث استیضاح و عدم اعتماد به دولت، به گفته محمدرضا باهنر، مطرح نیست زیرا هنوز «رهبر» دولت دهم را دولت مطیع و فرمانبردار می نامند. پرسش این است که تا کی؟
تهیه و تنظیم از هرمس
برگرفته از : ایران گلوبال

No comments:

Post a Comment