Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نگراني مجلس از بازنشسته شدن كاركنان قديمي وزارت اطلاعات



گفته مي شود كه پس از روي كار آمدن محمود احمدي‌نژاد بسياري از نيروهاي قديمي وزارت اطلاعات از سمت‌هاي خود بركنار شده‌اند


نمايندگان مجلس با ۱۲۹ راي موافق، ۱۷ راي مخالف و ۱۵ راي ممتنع خواستار بازنشسته نشدن آن گروه از كاركنان وزارت اطلاعات شدند كه مطابق قانون به سن بازنشستگي مي‌رسند.

به گزارش خبرگزاري فارس، اين نمايندگان امروز ۲۵ اسفند (۱۶ مارس) يك فوريت طرحي را به تصويب رساندند كه به موجب آن، براي خالي نشدن وزارت اطلاعات از نيروهاي باتجربه، امكان ادامه كار آنها در اين وزارتخانه فراهم خواهد آمد.

وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران در سال ۱۳۶۲ تاسيس شده است و در نتيجه، بسياري از كاركنان قديمي وزارتخانه كه از بدو تاسيس در آن عضويت داشته‌اند، به تازگي به سن بازنشستگي رسيده يا به زودي به اين سن خواهند رسيد.

اين طرح كه براي تبديل شدن به قانون، نيازمند تصويب نهايي مجلس و تأييد شوراي نگهبان است، در حالي به تصويب نمايندگان رسيده كه به گفته منتقدان دولت، پس از روي كار آمدن محمود احمدي‌نژاد و به ويژه بعد از انتخابات رياست جمهوري دهم، بسياري از نيروهاي قديمي وزارت اطلاعات از سمت‌هاي خود بركنار شده‌اند.

روح‌الله حسينيان نماينده مردم تهران و رئيس فراكسيون محافظه كار "انقلاب اسلامي"، يكي از ارائه كنندگان طرح پيشنهادي است.

او با اشاره به كاركنان وزارت اطلاعات كه به سن بازنشستگي رسيده‌اند گفت كه آنان بايد به زودي اين وزارتخانه را مطابق ماده ۵۷ قانون استخدامي وزارت اطلاعات ترك كنند.

وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران در سال ۱۳۶۲ تاسيس شده است و در نتيجه، بسياري از كاركنان قديمي وزارتخانه كه از بدو تاسيس در آن عضويت داشته‌اند، به تازگي به سن بازنشستگي رسيده يا به زودي به اين سن خواهند رسيد
ماده ۵۷ قانون استخدامي وزارت اطلاعات، مصوب سال ۱۳۷۴ مي گويد: "مستخدمين رسمي وزارتخانه با داشتن سي سال سابقه خدمت قابل قبول يا شصت سال سن، بازنشسته مي‌شوند."

آقاي حسينيان با ابراز نگراني از "خالي شدن وزارت اطلاعات از تجربيات نيروهايي كه اساس اين وزارتخانه را تشكيل مي‌دهند" تاكيد كرده است: "اين نيرو‌ها شرايط توطئه‌ها و بحران‌هاي مختلف عليه كشورمان را ديده‌اند و تجربه نحوه برخورد با اين شرايط را دارند. به همين دليل نبايد اين تجربه‌ها از وزارت اطلاعات بيرون رود."

اين نماينده تهران افزوده كه در صورت تبديل طرح پيشنهادي به قانون، به تشخيص وزير اطلاعات، ۵ سال به دوران خدمت كاركنان باتجربه اضافه مي‌شود.

در صورت تصويب نهايي طرح مورد اشاره آقاي حسينيان، كاركنان وزارت اطلاعات در صورت تمايل خود، با برخورداري از حداقل ۳۰ سال سابقه خدمت براي مشاغل غيرتخصصي و ۳۵ سال سابقه براي مشاغل تخصصي، كه به تصويب وزير اطلاعات برسد، بازنشسته مي‌شوند.

به موجب اين طرح، همچنين وزارت اطلاعات مكلف است كارمنداني كه داراي ۳۰ سال سابقه خدمت براي مشاغل غيرتخصصي و ۶۰ سال سن هستند و كارمندان داراي ۳۵ سال سابقه در مشاغل تخصصي و ۶۵ سال سن را راسا و بدون تقاضاي كارمندان بازنشسته كنند.

No comments:

Post a Comment