Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2011/03/16 07:03:53 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

با استفاده از فناوری سایفون، فیلترشکن شخصی خودتان را داشته باشید. این فناوری به شما اجازه می دهد تا به وب سایت رادیو فردا و دیگر سایتهایی که در ایران فیلتر شده اند دسترسی پیدا کنید. با یک بار ورود به «سایفون» دیگر نیازی به فیلتر شکن ندارید.
برای دسترسی به فیلترشکن سایفون از این آدرس استفاده کنید:
www.828482.info
تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
bidarman.com
سایت موبایل رادیو فردا:
www.radiofarda.mobi

سرخط‌ خبرها

شورای امنیت سازمان ملل امروز برای اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی به رایزنی مینشیند
به گزارش خبرگزاری ها نیروهای وفادار به معمر قذافی رهبر لیبی روز چهارشنبه بر حملات خود به شهر مصراته افزوده اند. این نیروها با به زیر توپخانه گرفتن این شهر، تلاش دارند، مهمترین شهر در غرب لیبی را، که هنوز در تصرف شورشیان است با ز پس بگیرند. همچنین نیروهای هوادار معمر قذافی در حال پیشروی به سوی بنغازی مهمترین پایگاه شورشیان مخالف حکومت هستند. معمر قذافی شب گذشته دوباره تاکید کرد که مخالفان خود را شکست خواهد داد. همزمان امروز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل در نشستی، پیش نویس قطعنامه ای را که بریتانیا، فرانسه و لبنان به شورا ارائه کرده اند به بحث میگذارد. این سه کشور در این پیش نویس خواهان اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان لیبی شده اند.

در درگیری در زندان قزل حصار کرج شماری کشته و زخمی شدند
پس از انتشار خبر های تایید نشده در باره شورش در زندان قزل حصار، روز چهارشنبه غلامحسين اسماعيلي، رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور به خبرگزاری فارس گفت عوامل اصلي اغتشاش شب گذشته در زندان قزلحصار كرج شناسايي شدند. در گزارش شماره یک سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور آمده است که «تعدادي از زندانيان شرور و قاچاقچيان مواد مخدركه حكم اعدام آنها صادر شده است در يكي از بخشهاي زندان قزل حصار قصد داشتند با انجام خرابكاري در زندان مبادرت به فرار نمايند كه با حضور مقتدرانه عوامل مسئول و همكاري ساير زندانيان كه مخالف اقدام آنها بودند در اجراي نقشه خويش ناكام ماندند.» به گزارش سازمان زندان ها در اين حادثه زندانیان به تاسیسات زندان حمله کرده وآن را ویران کردند و در پی درگيري میان زندانیان و زندانبانان شماری از زندانیان مصدوم و مجروح شدند. همین گزارش مینویسد چند نفر هم در اثر جراحت وارده و گازگرفتگي ناشي از دود و آتش جان باختند. خبرگزاری فارس مینویسد اين درگيري ها، تعدادي كشته و زخمي شدند اما هيچ يك از زندانيان موفق به فرار نشدند. گزارش های تایید نشده دیگر حاکی از کشته شدن بیست تن در درگیری های زندان قزل حصاراست.

پروانه فعاليت "مجمع محققين و مدرسين " توقيف شد
خبرگزاري فارس در یک خبر اختصاصی نوشت، كميسیون ماده 10احزاب روز دوشنبه با استناد به ماده 16قانون احزاب، پرونده « مجمع محققین و مدرسین » را توقبف کرده است.به نوشته خبرگزاری فارس كميسيون ماده 10 احزاب روند درون گروهي این تشکل را « غير دموكراتيك» تشخیص داده وضمن توقيف پروانه فعاليت گروه مذكور، درخواست انحلال آن را تصويب و براي صدور راي نهايي به دستگاه قضايي ارسال كرده است.بر اساس ماده 16 قانون فعاليت احزاب، جمعيت‌ها ، انجمن هاي سياسي و صنفي و انجمن هاي اسلامي ، حق نقض استقلال كشور، نقض موازين اسلامي و اساس جمهوري اسلامي، تهمت، افترا و شايعه پراكني را ندارند.مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم تشکلی است که پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ در قم بنیانگذاری شد و روحانیون نزدیک به اصلاح طلبان مانند آیت‌الله موسوی تبریزی و آیت‌الله بیات زنجانی عضو آن هستند.

در درگیری های یمن ده ها نفر مجروح شدند
امروز، چهارشنبه در درگیری نیروهای امنیتی با مخالفین دولت در شهر بندری «الحد ید ه» درغرب یمن ده ها تن زخمی شدند. به گفته شاهدان عینی هواداران حکومت با باتوم و سنگ به صفوف مخالفین حمله کرده و ده ها تن را مجروح کردند. نیروهای امنیتی نیز با گاز اشک آور و شلیک گلوله سعی داشتند معترضین را پراکنده کنند. هفته هاست که یمن شاهد تظاهرات خیابانی مخالفین علی عبداله صالح ،رئیس جمهوری این کشور است. اعتراض کنندگان خواهان کنار گیری رئیس جمهوری از مقام خود هستند. در جریان اعتراض های هفته های گذشته در یمن دست کم چهل تن کشته شده اند.

دادگاهی در شهر لاهور یک شهروند آمریکائی، متهم به قتل دو پاکستانی را تبرئه کرد
یک دادگاه در شهر لاهور پاکستان «ریموند دیویس» یک آمریکائی متهم به قتل دو پاکستانی را تبرئه کرد. به گفته «رانا صناع اله» رئیس کل دادگستری ایالت پنجاب، پس از آنکه بازماندگان دو مقتول با در یافت خون بها این شهروند آمریکائی را بخشیده و از شکایت خود صرف نظر کردند، قاضی مربوطه دستور آزادی وی را صادرکرد. این در حالی است که «اسد منظور» وکیل بازماندگان مقتولین گفته است موکلینش زیر فشار مجبور به این کار شده اند.ریموند دیویس 36 ساله ادعا میکند در بیست و هفتم ماه ژانویه سال جاری پس از آنکه احساس کرد در معرض حمله و تهدید مسلحانه است، به قصد دفاع از خود و با تیراندزای به سوی دو فرد تعقیب کننده اش ، آنان را کشت.این حادثه روابط پاکستان و آمریکا را در هفته های گذشته دچار تنش کرده بود.

بدستور وزرات خارجه ترکیه یک هواپیماری باری ایران در یکی از فرودگاههای آن کشور فرود آمد
یک هواپیماری باری ایران که در راه پرواز به سوریه بود ، بدستور وزرات خارجه ترکیه در فرودگاه «دیار بکر» فرود آمد . هنوز مقام های این وزارت خانه و همچنین مقام های نظامی ترکیه در این باره اظهار نظری نکرده اند. به گفته مقامات امنیتی ترکیه بازرسی از این هواپیما که مظنون به حمل محموله غیر مجاز است ، آغاز شده است. به نوشته خبرگزاری « دوغان» ترکیه این هواپیما حامل اسلحه به مقصد سوریه بود.

اکبرهاشمی رفسنجانی میگوید دشمنان میخواهند جمهوری اسلامی را نا کار آمد جلوه دهند
در روزهای پایانی سال 1389 و به مناسبت آغاز سال نو، اکبر هاشمی رفسنجانی ،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در پیامی با تعریف و تمجید از نظام جمهوری اسلامی میگوید، با علم به زمينه‌ها و ظرفيت‌ها ی ایران و به عنوان يكي از مسئولان جمهوري اسلامي كه از آغاز تاكنون در عرصه‌هاي قانون گذاری، دفاعي و اجرايي در رأس تصميم‌گيري‌ها بوده است، ايران از سرآمدترين كشورهاي جهان است.آقای رفسنجانی در پیام خود میگوید «دشمنان دوست‌نماي جمهوری اسلامی در داخل و خارج» با برنامه «تفرقه‌انداز و حكومت كن» درصددند تا با ناكارآمد جلوه دادن جمهوري اسلامي در اداره جامعه، اسلام را در تعارض با جمهوريت نشان دهند و چهره اسلام را با نسبت دادنِ خشونت‌های القاعده و طالبان به مسلمانان، مخدوش کنند. این در حالیست که آقای هاشمی رفسنجانی هفته گذشته در سخنرانی افتتاحیه مجلس خبرگان با اشاره به گسترش فحشا ء و زورگوئی در جمهوری اسلامی، شرکت دادن مردم در سرنوشت سیاسی و اجتماعی کشور را راه برون رفت از نابسامانی ها در کشور خوانده بود.

وضعیت در نیروگاه هسته ای فوکوشیما همچنان نگران کننده است
خبرها در باره وضعیت نیروگاه هسته ای فوکوشیما در ژاپن همچنان ضد و نقیض مخابره میشوند. برابرجدیدترین گزارش ها آخرین گروه از کارکنان این نیروگاه هم مجبور شدند به دلیل میزان بالای تشعشعات هسته ای، محل کار خود را ترک کنند. در سه رآکتور این نیروگاه انفجار هائی رخ داده است و رآکتور چهارم هم دچار آتش سوزی شده است. در این میان اما گفته میشود که این آتش سوزی خاموش شده است. میزان تشعشات هسته ای و حرارت بر فراز این نیروگاه به اندازه ای بالاست که حتی پرواز چرخ بال ها بر فراز آن خطرناک و غیر ممکن است.در همین حال شامگاه سه‌شنبه، به وقت محلی، زمین‌لرزه‌ای شش ریشتری بار دیگر شرق ژاپن را لرزاند. از سوی دیگر همزمان با ریزش برف در مناطق آسیب دیده ،شانس نجات احتمالی کسانی که زیر آوار مانده و احتمالا زنده هستند، لحظه به لحظه کمتر میشود.هم اکنون پیش بینی میشود که شمار قربانیان زمین لرزه و سونامی در ژاپن از مرز ده هزار نفر هم تجاوز کند.

تلفات زمين‌لرزه و سونامی ژاپن از مرز ۳ هزار و ۶۰۰ تن گذشت
دولت ژاپن آمار تلفات ناشی از زمين‌لرزه جمعه گذشته آن کشور را تاکنون ۳ هزار و ۶۷۰ نفر اعلام کرده است.مقام‌های دولتی ژاپن، در شهرهايی که بر اثر سونامی از بين رفته‌اند از ناپديد شدن دهها هزار نفر خبر می‌دهند.همچنين اعلام شده است که اکنون بيش از ۵۰۰ هزار نفر از کسانی که خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند، در سرپناه‌های موقت اسکان داده شده‌اند.۱۰۰ هزار نيروی نظامی ژاپن برای کمک‌رسانی به آسيب‌ديدگان و ياری رساندن به عمليات امدادی به مناطق بحران‌زده اعزام شده‌اند.

حمله ارتشِ قذافی با سلاح‌های سنگين به مواضع مخالفان
ارتشِ قذافی، مخالفان در شهر سوق‌الجيشی اَجدابيا را با سلاح‌های سنگين مورد حمله قرار داد. جنگنده‌های نيروی هوايی ليبی نيز صبح چهارشنبه در چندين نوبت مواضع مخالفان در اين شهر را بمباران کردند. حملات نيروهای طرفدار معمر قذافی، حاکم ليبی، در حالی تشديد شده است که جامعه جهانی تاکنون نتوانسته بر سر برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز ليبی، به توافق دست پيدا کند.بنا بر گزارش‌های خبری ۱۴۰ هزار نفر از ساکنان اَجدابيا در حال تخليه اين شهرهستند. اين در حالی است که تمام راههای ورودی و خروجی شهر زير آتش سلاح‌های سنگين ارتش ليبی قرار دارد.چنانچه اَجدابيا به دست نيروهای قذافی بيفتد، عملاً مقر مخالفان، يعنی شهر بنغازی، در محاصره و تيررس نيروهای دولتی قرار خواهد گرفت.

پيشروی نيروهای قذافی در مواضع مخالفان
در حالی که نيروهای وفادار به معمر قذافی، حاکم ليبی، به پيشروی خود در مواضع مخالفان در شرق کشور ادامه می‌دهند، سازمان ملل متحد همچنان به توافقی بر سر نحوه مقابله با کشتار مخالفان در ليبی دست نيافته است.معمر قذافی سه‌شنبه شب در يک نطق تلويزيونی، مخالفان خود را به موش و سگ تشبيه کرد و آنان را منافق و خائن خواند و گفت که تا چند روز آينده ريشه آنها برای هميشه از ليبی کنده خواهد شد.در همين حال بريتانيا، فرانسه و لبنان پيش‌نويس قطعنامه‌ای را در شورای امنيت توزيع کرده‌اند که ساير کشورها، مانند چين، روسيه و آلمان بر سر مفاد آن از جمله برقراری منطقه‌ی پرواز ممنوع بر فراز آسمان ليبی اتفاق‌نظر ندارند.

هشدار وزارت دفاع بحرين به معترضان
وزارت دفاع بحرين با صدور بيانيه‌ای هشدار داد که برخورد با معترضان و تظاهرکنندگان سريع و قاطع خواهد بود.پس از اعلام حالت فوق العاده در بحرين که دستور آن از جانب پادشاه آن کشور صادر شد، زمام امور در دست نيروهای امنيتی عمدتاً سنی مذهب اين شيخ‌نشين خليج‌فارس افتاده است. بيش از ۶۰ درصد از ساکنين بحرين شيعه مذهب هستند و به تبعيض‌های نهادينه شده در جامعه خود معترض‌اند.هنوز نقاط مرکزی شهر منامه، پايتخت در دست معترضان است و مراکز تجاری، اداری و مالی بحرين عملاً به حال تعطيل درآمده‌اند. بيش از يک هزار نيروی نظامی از عربستان و بيش از پانصد نيروی نظامی از امارات متحده عربی برای کمک به همتايان بحرينی خود وارد اين شيخ‌نشين شده‌اند.

آتش‌سوزی در نيروگاه اتمی ژاپن مهار شد
آتش‌سوزی که در رآکتور چهارم نيروگاه اتمی ژاپن در فوکوشيما پديد آمده بود، مهار شد. پس از زمين‌لرزه و سونامی جمعه گذشته، اين نيروگاه شاهد انفجار و آتش‌سوزی در سه رآکتور خود بوده است.نيروگاه فوکوشيما در زمان وقوع زمين‌لرزه فعاليتی نداشت، اما از حوضچه‌های خنک‌کننده آن برای نگهداری ميله‌های سوخت هسته‌ای استفاده می‌شد.دولت ژاپن پيشتر از مردمی که در شعاع سی کيلومتری نيروگاه سکونت دارند خواسته بود برای مصون ماندن از خطر تشعشعات هسته‌ای از منازل خود خارج نشوند.با وجود مهار خطر نشت مواد هسته‌ای از اين نيروگاه، دولت ژاپن وجود تشعشع در توکيو، پايتخت را نيز تأييد کرده، هر چند اعلام شده است که ميزان کنونی تشعشعات زيانی برای سلامتی انسان ندارد.

اسرائيل: توقيف محموله تسليحاتیِ ايران در مدیترانه
نخست وزير اسرائيل می‌گويد نيروی دريايی آن کشور روز سه‌شنبه محموله يک کشتی باری را در دريای مديترانه توقيف کرده که حاوی تسليحات نظامی از جانب ايران برای شبه‌نظاميان فلسطينی در باريکه غزه بوده است.ارتش اسرائيل اعلام کرد که اين کشتی از بندر لَاذِقِیَّه در سوريه بارگيری شده و پس از توقف در بندر مِرسين در ترکيه، عازم اسکندريه در مصر بود. بنيامين نتانياهو اعلام کرد که شخصاً فرمان اجرای اين عمليات را صادر کرده است.گفته می شود چندين موشک‌ زمين به دريا از جمله تسليحات اين محموله نظامی بوده است. مقام‌های اسرائيلی مدعی شدند که گروه حزب الله در سال ۲۰۰۶ با استفاده از موشک‌های مشابه باعث غرق يک کشتی جنگی اسرائيل شد.

گسترش ناآرامی‌ها در بحرين به‌رغم اعلام حالت فوق‌العاده
به‌رغم اعلام حالت فوق‌العاده از جانب پادشاه بحرين، ناآرامی‌ها در منامه پايتخت و روستاهای اطراف آن گسترش يافته است.در درگيری‌های روز سه‌شنبه بين مخالفان حکومت و نيروهای امنيتی و نظامی، دست‌کم دو شهروند بحرينی و يک نظامی سعودی کشته شدند. گزارش‌های مختلف خبری شمار مجروحان اين درگيری‌ها را صدها نفر اعلام کرده‌اند.بنا به تقاضای پادشاه بحرين و به منظور تقويت نيروهای نظامی اين شيخ نشين جنوب خليج فارس، بيش از يک هزار نظامی از عربستان سعودی وارد آن کشور شده‌اند. ايران و گروه حزب الله لبنان حضور نيروهای خارجی در بحرين را محکوم کرده‌اند. وزير خارجه آمريکا هم در اظهارنظری خواهان خويشتنداری همه طرف‌های درگير و از سرگيری مذاکرات حکومت بحرين با مخالفان شد.

احمدی‌نژاد: هرگز مخالفان خود را سرکوب نکردیم
محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی، می‌گوید حکومت ایران هرگز مخالفان خود را سرکوب نکرده است.آقای احمدی‌نژاد که روز سه‌شنبه با تلویزیون دولتی اسپانیا در تهران مصاحبه می‌کرد هر گونه سرکوب معترضان و مخالفان حکومت ایران را منکر شد و اظهارات مخالفان و معترضان حکومت ایران را با جدایی طلبان اسپانیا مقایسه کرد.رئیس جمهوری اسلامی از پاسخ صریح به پرسش خبرنگار اسپانیایی در مورد سرنوشت مهدی کروبی و میرحسین موسوی، خودداری و آنها را متهم به قانون‌شکنی کرد.محمود احمدی‌نژاد بدون اشاره به عدم برگزاری دادگاهی در مورد رهبران مخالفان در ایران، به این گفته بسنده کرد که با آنها برخورد قانونی صورت گرفته است.

جشن های چهارشنبه سوری در ایران با تدابیر شدید امنیتی برگزارشد
جشن های چهارشنبه سوری با تدابیر شدید امنیتی در شهرهای ایران برگزارشد. به گفته شاهدان عینی و بر پایه تصاویری که منتشر شده، نیروهای امنیتی حضور سنگینی در خیابان های تهران داشتند.در برخی نوارهای ویدیویی در شبکه اینترنتی یوتیوب، شعارهای ضد حکومتی چون "مرگ بر دیکتاتور" به صورت پراکنده شنیده می شد. بر پایه گزارش سایت جرس، در مناطق مرکزی و جنوبی تهران از جمله در سلسبیل (رودکی)، نازی آباد و منیریه تظاهرات و درگیریهای پراکنده ای بین معترضان و نیروهای امنیتی در گرفته است.پیشتر احمدرضا رادان جانشین فرمانده پلیس تهران اعلام کرده بود که اگر افرادی ناامنی و بی نظمی ایجاد کنند، بازداشت خواهند شد و تا پایان تعطیلات نوروزی در زندان خواهند ماند.

آتش نشانی تهران از ۲۹۰ حادثه درمراسم چهارشنبه‌سوری خبر داد
در آخرین ساعات شب چهارشنبه، آتش‌نشانی تهران از ۲۹۰ حادثه در مراسم چهارشنبه سوری خبر داد. به گزارش خبرگزاری ایسنا، جمشید شفیعی مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی تهران گفته است، ۱۵۵ مورد آتش‌سوزی سطل زباله رخ داده و ۲۷ مورد آتش‌سوزی منازل و ۲۰ مورد هم آتش‌سوزی وسایل نقلیه گزارش شده است.به گفته مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی تهران، ۲۱ نفر با آسیب‌های جزیی روبرو شده‌اند که ۱۳ تن بصورت سرپایی مداوا شده‌اند. وی افزود تا ساعت ۲۳ شب چهارشنبه، در تهران تلفات جانی روی نداده است.



No comments:

Post a Comment