Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا

2011/03/18 06:37:51 ب.ظ

خبرهای کوتاه از ایران و جهان

با استفاده از فناوری سایفون، فیلترشکن شخصی خودتان را داشته باشید. این فناوری به شما اجازه می دهد تا به وب سایت رادیو فردا و دیگر سایتهایی که در ایران فیلتر شده اند دسترسی پیدا کنید. با یک بار ورود به «سایفون» دیگر نیازی به فیلتر شکن ندارید

برای دسترسی به فیلترشکن سایفون از این آدرس استفاده کنید:

www.828482.info

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:

mizesabz.com

سایت موبایل رادیو فردا:

www.radiofarda.mobi

سرخط‌ خبرها

وزارت خارجه پاکستان سفیر آمریکا در اسلام آباد را احضار کرد

وزارت خارجۀ پاکستان، در اعتراض به حملۀ موشکی یک هواپیمای بدون خلبان آمریکایی در خاک پاکستان، امروز جمعه، سفیر آمریکا در اسلام آباد را احضار کرد.به گفته مقامات پاکستانی، در حمله اخیر که روز پنجشنبه انجام گرفت، ۳۶ نفر کشته شدند که شماری از آنان افراد غیرنظامی و ماموران پلیس بوده اند. ۱۲نفر از افراد طالبان نیز در این حمله به قتل رسیدند.پاکستان همچنین اعلام کرد که در اجلاس سه جانبه ای که قرار بود با شرکت این کشور و آمریکا و افغانستان هفته آینده در بروکسل تشکیل شود، حضور نخواهد یافت.

در ایران، راهپیمایی هایی سراسری در محکوم کردن حکومت بحرین برگزار شد
امروزدر ایران، پس از پایان مراسم نماز جمعه، راهپیمایی هایی در سراسر کشور در اعتراض به سرکوب تظاهرات بحرین ‌برگزار شد.راهپیمایان همچنین اعزام نیرو توسط عربستان سعودی و امارات را به بحرین محکوم کردند.آیت الله جنتی، در خطبه های نماز جمعه، حکومت بحرین را مورد حمله قرارداد وگفت:« امروز قدرت های حاکم بر برخی کشورهای اسلامی، به مردم بحرین وحشیانه حمله کرده اند».دولت منامه دیروز از آنچه مداخلات ایران در امور داخلی بحرین خواند، بشدت انتقاد کرد.بحرین ،پیشتر سفیر خود را بعنوان اعتراض به رفتار جمهوری اسلامی از ایران فراخوانده بود. ایران نیز متقابلا سفیر خود را از بحرین فراخوانده است.

شمار کشته شدگان تظاهرات یمن از سی نفر تجاوز کرد
گزارش های خبرگزاری های بین المللی، به نقل از منابع پزشکی در یمن، حاکی است که شمار کشته شدگان تظاهرات امروز در صنعا از سی نفر تجاوز کرده است. خبرگزاری فرانسه از ۳۲ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی، در اثر تیراندازی نیروهای امنیتی و پلیس، خبر داده است.امروز در هنگام نماز جمعه، ده ها هزار نفر در میدان اصلی صنعا تجمع کردند.تظاهرکنندگان، که بیش از یک ماه است به تجمعات و تظاهرات ادامه می دهند، خواستار برکناری علی عبدالله صالح رئیس جمهوری یمن هستند.خبرگزاری فرانسه، به نقل از شاهدان عینی، از تیراندازی لباس شخصی ها بسوی مردم از فراز بام ساختمان ها خبرداده است.علی عبدالله صالح از ۳۲ سال پیش ریاست جمهوری یمن را در اختیار دارد.

دولت لیبی:قطعنامه شورای امنیت را می پذیریم و عملیات نظامی را بیدرنگ متوقف می کنیم
وزیر خارجه لیبی، موسی کوسا، اعلام کرد که دولت قذافی با اعلام فوری آتش بس، تمام عملیات نظامی را بیدرنگ متوقف می کند.وزیر خارجه لیبی افزود: لیبی به عنوان عضو سازمان ملل متحد، قطعنامه های این سازمان را می پذیرد. وی گفت: دولت، به حفظ جان غیرنظامیان بسیار اهمیت می دهد و از خارجی ها و اموال خارجی در لیبی نیز محافظت می کند.شورای امنیت سازمان ملل متحد، دیشب با تصویب قطعنامه ای، برقراری منطقه پرواز ممنوع برفراز لیبی را تصویب کرد، و خواستار توقف عملیات نظامی علیه معترضان شد.در این قطعنامه، همچنین، مجوز « هرگونه اقدامی»، به استثنای اشغال خاک لیبی برای حفظ جان غیرنظامیان در مقابل حمله نیروهای حکومتی صادر شده است.

در تظاهرات یمن ده ها نفر کشته شدند
با تیراندازی بسوی تظاهرکنندگان در صنعا، پایتخت یمن، ده ها نفر کشته شدند.امروز در هنگام نماز جمعه، ده ها هزار نفر در میدان اصلی صنعا تجمع کردند.تظاهرکنندگان، که بیش از یک ماه است به تجمعات و تظاهرات ادامه می دهند، خواستار برکناری علی عبدالله صالح رئیس جمهوری یمن هستند.براثر تیراندازی نیروهای امنیتی و انتظامی بسوی تظاهرکنندگان، بیش از ده نفر کشته و بیش از صد نفر زخمی شده اند. آمار دقیق کشته شدگان و زخمی ها هنوز معلوم نیست. برخی منابع، از ۲۴ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی خبر می دهند.خبرگزاری فرانسه، به نقل از شاهدان عینی، از تیراندازی لباس شخصی ها بسوی مردم از فراز بام ساختمان ها خبرداده است.علی عبدالله صالح از ۳۲ سال پیش ریاست جمهوری یمن را در اختیار دارد.

مالزی محمولۀ مشکوکی را، در نیمه راه ایران، توقیف کرد
پلیس مالزی روز جمعه امروز اعلام کرد اخیرا در یک کشتی که رهسپار ایران بود، تجهیزاتی کشف کرده است که می توانست برای ساختن سلاح هسته ای به کار رود.به گزارش آسوشیتد پرس،این کشتی از چین رهسپار ایران بود و روز ۱۷ اسفند، هنگامی که در یکی از بنادر مالزی پهلو گرفته بود، بازرسی شد و در آن وسایلی بدست آمد که می توانست کاربرد دومنظوره داشته باشد.این کشتی، که متعلق به یک شرکت مالزیایی است، پس از ضبط دو کانتینری که حاوی محمولۀ مشکوک بود، روز بعد به راه خود ادامه داد.دیروز نیز فاش شد که ظرف شش ماه گذشته، دو کشتی حامل محموله های ممنوعه به مقصد ایران، در سنگاپور و کره جنوبی توقیف شده بوده است.

ژاپن میزان خطر تشعشعات هسته ای را از درجۀ چهار به درجۀ پنج ارتقاء داد
آژانس ایمنیِ هسته ای ژاپن درجۀ خطر ناشی از آسیب دیدگی نیروگاه های هسته ای برقش را از درجۀ چهار به درجۀ پنج ارتقاء داد. جدول بین المللی میزان خطر هسته ای دارای هفت درجه است.درجۀ چهار، گویای خطر در سطح محلی است و درجۀ پنج خطرات گسترده تری دارد.آژانس هسته ای ژاپن در این باره توضیح بیشتری نداده است.در این حال،پلیس ژاپن اعلام کرد که شمار تلفات زمین‌لرزه و سونامی از مرز ۶ هزار و ۵۰۰ نفر گذشته است و بیش از ده هزار نفر ناپدید شده اند.

فرانسه:عملیات نظامی علیه نیروهای معمر قذافی ظرف ساعات آینده آغاز می شود
سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد برای حمایت از مردم لیبی در مقابل حملات نیروهای معمرقذافی، عملیات نظامی به سرعت و ظرف ساعات آینده آغاز خواهد شد و فرانسه در این عملیات شرکت خواهد داشت.وی در مورد چگونگی این حملات توضیحی نداد.شورای امنیت سازمان ملل متحد، دیشب با تصویب قطعنامه ای، برقراری منطقه پرواز ممنوع برفراز لیبی را تصویب کرد.در این قطعنامه همچنین مجوز « هرگونه اقدامی» برای حفظ جان غیرنظامیان در مقابل حمله نیروهای حکومتی صادر شده است. نیکولا سرکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، برای بررسی عملیات نظامی علیه نیروهای قذافی، صبح امروز( جمعه) با نخست وزیر، وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه دیدار کرد.

تلفات زمين‌لرزه ژاپن از مرز ۶ هزار و ۵۰۰ نفر گذشت
پليس ژاپن اعلام کرد که شمار تلفات زمين‌لرزه و سونامی پس از آن، اکنون از مرز ۶ هزار و ۵۰۰ نفر گذشته است.مقام‌های امدادی در ژاپن شمار قربانيان را ۶ هزار و ۵۳۷ نفر اعلام کرده‌اند و می‌گويند آمار ناپديدشدگان بيش از ۱۰ هزار نفر است.بر پايه آمار اعلام شده، شمار تلفات زمين‌لرزه هفته‌ی گذشته در ژاپن اکنون از ميزان تلفاتی که زمين لرزه بزرگ آن کشور در شهر کوبه به همراه داشت، پيشی گرفته است.شهر کوبه در غرب ژاپن در سال ۱۹۹۵ دستخوش زمين‌لرزه‌ای به بزرگی ۷ و ۲ دهم در مقياس ريشتر شد، که ۶ هزار و ۴۳۴ قربانی داشت.

مهندسین ژاپنی از دفن نیروگاه فوکوشیما سخن می‌گویند
مهندسین ژاپنی اعلام کرده‌اند که دفن نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در زیر شن و بتون، احتمالاً تنها راه جلوگیری از بروز یک فاجعه‌ی اتمی در آن کشور خواهد بود.روش دفن رآکتور‌های هسته‌ای برای جلوگیری از نشت مواد رادیواکتیو پیش از این در مورد نیروگاه چرنوبیل در اوکراین به مورد اجراء گذاشته شده بود.مقام‌های ژاپنی اعلام کرده‌اند که هنوز امیدوارند بتوانند سیستم برق برای سرمایش میله‌های سوخت هسته‌ای را مجدداً وارد مدار کرده و بکار بیندازند. چنانچه این مهم عملی شود، از میزان نشت مواد رادیواکتیو کاسته خواهد شد.در همین حال یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در ژاپن بسر می‌برد در اظهار نظری گفت دولت آن کشور وقت زیادی برای مقابله با بحران هسته‌ای در اختیار ندارد.

ادامه نگرانی‌ از تشعشعات هسته‌ای در ژاپن
در نخستين ساعات روز جمعه دود و بخار آب متصاعد از رآکتور شماره ۳ نيروگاه فوکوشيما به وضوح قابل مشاهده بود و موجی از نگرانی را در بين مردمی که با هراس از تشعشعات راديواکتيو، تحولات نيروگاه را دنبال می‌کنند، بدنبال داشت.متخصصان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی که روز پنجشنبه از نيروگاه بازديد کردند، اعلام داشته‌اند که هر چند نيروگاه از وضعيت پايداری برخوردار بوده و تحت کنترل است اما همچنان در وضعيت خطير و بسيار جدی قرار دارد.ارتش ژاپن روز جمعه اعلام کرد که عمليات ريختن آب بر روی مخزن‌های نگهداری ميله‌های سوخت، برای خنک ساختن آنان، ديگر انجام نخواهد شد. با وجود آنکه دليل اين امر از جانب ارتش اعلام نشده اما رسانه‌های محلی احتمال می‌دهند که سيستم‌های سرمايشی نيروگاه مجدداً برای بازگشت به مدار آماده شده‌اند.

جشن در بنغازی پس از تصویب منطقه پرواز ممنوع
دقایقی پس از تصویب قطعنامه تبیهی شورای امنیت سازمان ملل علیه حکومت قذافی در لیبی، مردم شهر بنغازی به جشن و پایکوبی پرداختند.آسمان بنغازی با آتش‌بازی و شلیک‌های هوایی روشن شد و از مناره‌های مساجد فریادهای الله اکبر به گوش رسید.قطعنامه شورای امنیت در زمانی به تصویب رسید که پیش از آن معمر قذافی در نطقی تلویزیونی اعلام کرد: در صورت حمله به بنغازی به مخالفان مسلح رحم نخواهد شد.

تصویب دومین قطعنامه شورای امنیت علیه حکومت قذافی
شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان لیبی را تصویب کرد. در دومین قطعنامه تنبیهی شورای امنیت علیه حکومت معمر قذافی، به جامعه جهانی مجوز «هر گونه اقدامی» برای حفظ جان غیرنظامیان در مقابل حمله نیروهای حکومتی داده شده است.در قطعنامه شورای امنیت که با ده رأی مثبت در مقابل پنج رأی ممتنع به تصویب رسید «اشغال نظامی هر بخشی از خاک لیبی» از اقدامات تنبیهی مستثناء شده است.چین، روسیه، برزیل، هند و آلمان به قطعنامه تنبیهی علیه لیبی رأی ممتنع دادند.

علی کروبی، فرزند سوم مهدی کروبی، به قید وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شد
سحام نیوز، پایگاه خبری حزب اعتماد ملی گزارش داد، علی کروبی، فرزند سوم مهدی کروبی روز پنجشنبه به قید وثیقه یک میلیارد ریالی نقدی از زندان آزاد شد. فرزند مهدی کروبی، ۲۵ روز پیش، پس از مراجعه به منزل والدین خود، به همراه همسرش و به اتهام جاسوسی بازداشت شد. همسر او ساعاتی پس از بازداشت آزاد شد. علی کروبی در ۲۲ بهمن سال ۸۸ نیز از سوی نیروهای لباس شخصی بازداشت شده بود و آن چنان که سایت سحامنیوز گزارش دادهاست، طی ساعات بازداشت خود شکنجه شده بود.

سازمان عفو بین الملل خواستار تحقیق درباره کشته شدن زندانیان در زندان قزل حصار شد
سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای خواستار تحقیق مستقل و شفاف درباره گزارشهایی مبنی بر کشته شدن ۱۴ نفر در زندان قزل حصار کرج شد. این سازمان مدافع حقوق بشر در بیانیه خود می گوید، این میزان کشته در زندان، رقم بسیار بالایی است و مسئولان زندان وظیفه دارند تا امنیت را در آنجا برقرار کرده و از جان زندانیان محافظت کنند. این بیانیه می افزاید که دستگاه قضایی ایران عموما از انجام تحقیقات شفاف سرباز زده است و به همین دلیل عفو بین الملل از جامعه جهانی می خواهد تا از جلسه ی درجریان شورای حقوق بشر در این زمینه استفاده کند و گزارشگر ویژه به ایران بفرستد. روز سه شنبه مقامات ایران اعلام کردند: در پی تلاش تعدادی از زندانیان محکوم به اعدام برای فرار از زندان قزل‌حصار کرج، چند نفر از آنها کشته شده و ۳۳ تن دیگر نیز زخمی شدند.

معمر قذافی می گوید حمله به شهر بنغازی امشب آغاز می شود
معمر قذافی، رهبر لیبی اعلام کرد، نیروهای حامی دولت، از شامگاه پنجشنبه، حمله به شهر بنغازی، مهمترین شهر تحت کنترل شورشی ها را آغاز می کنند. رهبر لیبی در پیامی رادیویی اعلام کرد که نیروهای دولت در مقابل نیروهای شورشی که استقامت کنند، کوتاه نخواهند آمد. وی دراین باره خطاب به مردم بنغازی گفت که سربازان به همه خانه ها خواهند رفت و مردمی که اسلحه ندارند نباید نگران باشند. قذافی خطاب به سربازانش نیز گفت که اگر شورشی ها اسلحه را زمین گذاشته و فرار کردند، با آنها کاری نداشته باشند. سخنان قذافی درحالی بیان شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی راههای مقابله با معمرقذافی تشکیل جلسه می دهد. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات فرانسوی گزارش می دهد که ممکن است بمباران هوایی مقر ارتش لیبی، در صورت تصویب قطعنامه در شورای امنیت به سرعت آغاز شود.

No comments:

Post a Comment