Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خبرنامه وب‌سایت رادیو فردا
2011/03/26 08:04:10 ب.ظ
خبرهای کوتاه از ایران و جهان

با استفاده از فناوری سایفون، فیلترشکن شخصی خودتان را داشته باشید. این فناوری به شما اجازه می دهد تا به وب سایت رادیو فردا و دیگر سایتهایی که در ایران فیلتر شده اند دسترسی پیدا کنید. با یک بار ورود به «سایفون» دیگر نیازی به فیلتر شکن ندارید.
برای دسترسی به فیلترشکن سایفون از این آدرس استفاده کنید:
www.828482.info
تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
daftarezard.com
سایت موبایل رادیو فردا:
www.radiofarda.mobi


سرخط‌ خبرها

کاترین اشتون سرکوبی معترضین در سوریه را بشدت محکوم کرد
کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه شدیداللحنی، سرکوبی معترضین در سوریه را محکوم کرد و خواسته های آنان را «مشروع» خواند.خانم اشتون در این بیانیه، از شدت سرکوبی ها در سوریه ابراز انزجار کرد و از مقامات سوری خواست آرزوها و درخواست های مشروع مردم را از طریق گفتگو برآورده کنند و هرچه زودتر به اصلاحات اجتماعی و اقتصادی دست زنند.کاترین اشتون ، در بیانیۀ خود خواستار پایان یافتن وضعیت ضطراری در سوریه شدو افزود: به کارگیری خشونت با توسل به مهمات واقعی غیرقابل پذیرش است و باید فورا پایان یابد.

دولت سوریه، نیروهای پلیس و ارتش را از شهر «درعا» خارج کرد
مراسم تشییع جنازه کشته شدگان دیروز تظاهرات شهر «درعا» واقع در جنوب سوریه، امروز برگزار شد.دیروز در تیراندازی بسوی تظاهر کنندگان در این شهر دستکم ده تن کشته شدند. براساس آخرین گزارش ها، حدود هزار نفر در مسجد العُمری این شهر گردآمده اند.در این حال، دولت بشار اسد برای فرونشاندن خشم مردم،نیروهای پلیس و ارتش را از داخل شهر درعا بیرون کشیده و به حومه شهر منتقل کرده است. همچنین ،به گزارش سازمان های حقوق بشری سوریه، دولت دمشق ۲۶۰ زندانی سیاسی را آزاد کرده است. بیشتر آزادشدگان دارای گرایش های اسلامی و ۱۷ تن از آنان کرد هستند.

هواپیماهای ائتلاف، نیروهای قذافی را در اطراف شهر « مصراته» مورد حمله قرار دادند
هواپیماهای ائتلاف، امروز شنبه، مواضع نیروهای وفادار به معمرقذافی، رهبر لیبی را، در نزدیکی شهر مصراته مورد حمله قراردادند.نیروهای قذافی از این مواضع شهر مصراته را زیر آتش سنگین گرفته بودند.به گفته شورشیان ،پس از حملۀ هواپیماهای ائتلاف، از شدت آتش نیروهای قذافی به مصراته کاسته شده است.

تظاهر کنندگان ساختمان حزب بعث را در شهر «طفس» در سوریه آتش زدند
تظاهر کنندگان خشمگین در شهر«طفس» Tafas واقع در سوریه ، امروز شنبه، در هنگام برگزاری مراسم تشییع جنازۀ یک نفر که درِ تظاهرات دیروز در این شهر کشته شده بود، ساختمان حزب بعث و یک کلانتری را آتش زدند.طفس در نزدیکی شهر درعا واقع است.

مراسم تشییع کشته شدگان تظاهرات شهر درعا امروز در این شهر برگزار می شود
مراسم تشییع جنازه کشته شدگان ِ دیروز تظاهرات شهر «درعا» واقع در جنوب سوریه، امروز برگزار می شود. دیروز در تیراندازی بسوی تظاهر کنندگان در این شهر دستکم ده تن کشته شدند. براساس آخرین گزارش ها، صدها نفر با شعارهای آزادیخواهانه در میدان اصلی درعا تجمع کرده اند. در این حال،به گزارش سازمان های حقوق بشری سوریه، دولت دمشق ۲۶۰ زندانی سیاسی را آزاد کرده است. بیشتر آزادشدگان دارای گرایش های اسلامی و ۱۷ تن از آنان کرد هستند.

معترضان سوری برای امروز نیز مردم را به تظاهرات فراخواندند
پس از کشته شدن ده ها نفر در تظاهرات روز گذشته در سوریه، معترضان سوری برای امروز شنبه نیز مردم را به تظاهرات ضد حکومتی فراخواندند.در تظاهرات گسترده ای که دیروز دستکم در هفت شهر سوریه از جمله «درعا» و دمشق براه افتاد بیش از ده نفر کشته شدند.به گزارش سازمان عفو بین الملل، ظرف هفته گذشته، تنها در شهر درعا دستکم ۵۵ نفر کشته شده اند. بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، روز پنجشنبه اصلاحاتی را وعده داد؛ از جمله پایان دادن به وضعیت اضطراری ۴۸ سالۀ این کشور و آزادی همۀ بازداشت شدگان شهر درعا.به رغم این وعده ها، شهرهای سوریه دیروز نیز با شعار « روز کرامت » شاهد تظاهراتی بود که در طول حکوت بشار اسد بیسابقه بوده است.

وزیر خارجه یمن می گوید:زمان انتقال قدرت دراین کشور، امری قابل مذاکره است
سرپرست وزارت خارجه یمن، امروز شنبه با دعوت دوباره از اپوزیسیون برای مذاکره گفت: امیدوار است که در مورد انتقال قدرت توافقی حاصل شود. وی تاکید کرد که مهلت وزمان انتقال قدرت امری قابل مذاکره است و نباید به مشکلی برسر رسیدن به توافق تبدیل شود.علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری یمن، دیروز گفت به شرط هایی حاضر است از قدرت کناره گیرد، امااپوزیسیون یمن شرط های وی را رد کرده و خواستار کناره گیری فوری او است.عبدالله صالح، که سی و دوسال است بر یمن حکومت می کند، از دو ماه پیش با تظاهرات پی در پی خیابانی برای کناره گیری روبروست.کشتار ۵۲ نفر پس از نماز جمعه هفته گذشته، فشار برای برکناری او را افزایش داده است.

آب دریا در سواحل نیروگاه هسته ای ژاپن،‌به مواد رادیو اکتیو آلوده شده است
به گفته مقامات ژاپنی، آب دریا در ساحل نیروگاه هسته ای فوکوشیما در ژاپن به مواد رادیو اکتیو آلوده شده است. هرچند، به گفته کارشناسان،این میزان رادیو اکتیو با رقیق شدن در آب دریا، هنوز به درجۀ خطرناک نرسیده است.بیش از ۷۰۰ کارشناس بطور شبانه روزی در تلاش برای مهار نیروگاه های آسیب دیده فوکوشیما هستند.چند کارگر،هنگام نصب کابل برای راه اندازی سیستم خنک کنندۀ نیروگاه ها، دچار سوختگی ناشی از پرتوهای رادیو اکتیو شده اند و تلاش شدیدی برای تخلیه آب آلوده به رادیو اکتیو از اطراف نیروگاه جریان دارد.نیروی دریایی آمریکا دو کشتی حامل آب شیرین برای خنک کردن نیروگاه ها به این منطقه فرستاده است زیرا نمک آب دریا موجب خوردگی تاسیسات نیروگاه می شود. تا بحال از آب دریا بدین منظور استفاده می شد. از شش نیروگاه برق هسته ای فوکوشیما، دو نیروگاه اکنون امن اعلام شده اما وضعیت ۴ نیروگاه دیگر نامطمئن است.با این حال، آژانس ایمنی هسته ای ژاپن امروز شنبه اعلام کرد که حرارت و فشار در این نیروگاه ها تثبیت شده است.

مخالفان قذافی، شهر استراتژیک اجدابیا را بازپس گرفتند
مخالفان قذافی، برخورداراز پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی، صبح امروز شنبه، شهر استراتژیک نفتی اجدابیا را از نیروهای وفادار به قذافی بازپس گرفتند.اجدابیا در شرق لیبی قرار دارد.خبرنگار خبرگزاری فرانسه از اجدابیا گزارش داده است که صبح امروز، در حالیکه مخالفان قذافی با به صدا در آوردن بوق خودروها و نشان دادن علامت پیروزی وارد شهر می شدند، طرفداران قذافی مواضع دفاعی اجدابیا را رها کرده و گریخته بودند.روز جمعه هواپیماهای ائتلاف تجهیزات نیروهای قذافی را در شهر اجدابیا منهدم کردند.کنترل بندر بنغازی بطور کامل در دست مخالفان قذافی است.

یک ساعت خاموشی در «ساعت زمین»
مراسم ساعت زمين شنبه شب از سوی سازمان ملل در سراسر جهان برگزار مي‌شود.در اين مراسم، برنامه خاموش كردن چراغ‌های اصلی بين ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه تا ۲۱ و ۳۰ دقيقه به وقت محلی انجام مي‌شود.اين برنامه که اولین بار در سال ۲۰۰۷ در استرالیا اجرا شد آگاه کردن مردم از تغييرات آب و هوايی و لزوم مصرف محتاطانه انرژی در جهان را هدف اصلی خود قرار داده است. دبير كل سازمان ملل، بان گی مون، در پيامی گفت که ادارات سازمان ملل در سراسر جهان مانند سال‌های پیش در اين برنامه مشاركت مي‌كنند و در نيويورك، مقر اصلی سازمان ملل در تاريكی فرو مي‌رود.دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت، اجازه دهيد از ۶۰ دقيقه تاريكی برای كمك به اينكه جهان شاهد روشنی باشد، استفاده كنيم.به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، شنبه شب با خاموش شدن چراغ‌های برج میلاد تهران به مدت یک ساعت، ایران برای اولین بار با مراسم ساعت زمین همراه خواهد شد.

بر اثر خشونت‌ها در ساحل عاج یک میلیون تن آواره شدند
سازمان ملل اعلام کرد حدود یک میلیون تن در ساحل عاج با نگرانی از جنگ داخلی، خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌ و آوراه شده‌اند.سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، ملیسا فلمینگ در ژنو به خبرنگاران گفت که بیشتر مردم در حال فرار از اَبیجان، بزرگترین شهر ساحل عاج هستند.به گفته دفتر حقوق بشر سازمان ملل، طی چند ماه گذشته بیش از ۴۶۰ تن در درگیری‌های این کشور آفریقای غربی کشته شده‌اند که از این تعداد دست‌کم ۵۲ تن در هفته گذشته جان باخته‌اند.درگیری‌ها در ساحل عاج بدنبال اختلاف بر سر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است.

کاترین اشتون خواهان آزادی موسوی و کروبی شد
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواهان آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالف در ایران شده است.بگزارش خبرگزاری فرانسه، کاترین اشتون روز جمعه در بروکسل گفت، " آزادی فوری و بی قید و شرط رهبران مخالف در ایران، این باور را خواهد زدود که بازداشت آنان عامل فشار بر مخالفان سیاسی در کشور است."کاترین اشتون همچنین گفت که توضیحات تهران در خصوص اینکه بازداشت میر حسین موسوی و مهدی کروبی بدلیل حفاظت از جان آنها صورت گرفته، وی را به طور کامل متقاعد نکرده است.میرحسین موسوی و مهدی کروبی همراه همسرانشان از روز ۲۵ بهمن و پس از دعوت آنها از مردم برای گردهمآیی و راهپیمایی، در بازداشت خانگی قرار گرفتند.

در سوریه نیروهای امنیتی بسوی تظاهرکنندگان آتش گشودند
در سوریه، اعتراضات علیه حکومت چهل ساله خانواده اسد گسترش یافته است.گزارشها به نقل از شاهدان حاکی است، بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی بسوی تظاهرکنندگان در چند شهر سوریه، عده‌ای کشته شده اند.منابع مستقل نمیتوانند این گزارشها را تایید کنند.اطلاعات درباره میزان تلفات محدود است و گزارشها حاکی است مقامات، فعالیت خبرنگاران را محدود کرده اند.بگزارش سازمان عفو بین الملل، دستکم ۵۵ تن در هفته گذشته در شهر درعا کشته شده اند.گزارشها به نقل از شاهدان حاکی است تظاهرکنندگان، روز جمعه در شهر درعا مجسمه حافظ اسد، رئیس جمهوری سابق سوریه را پایین کشیده اند.

اقدام نظامی نیروهای ائتلاف علیه رژیم قذافی وارد دومین هفته شد
اقدام نظامی بین المللی علیه رژیم معمر قذافی، رهبر لیبی وارد دومین هفته خود شده است.بگفته یک مقام وزارت بهداشت لیبی، طی یکهفته گذشته مجموعا ۱۱۴ لیبیایی کشته شده اند.وی روشن نکرد که چند نفر از کشته شدگان، نظامی یا غیرنظامی بوده اند.در همین حال، کاخ سفید واشنگتن اعلام کرده است، رئیس جمهوری ایالات متحده، باراک اوباما، روز دوشنبه در پیامی تلویزیونی، اهداف ایالات متحده در مورد مناقشه لیبی را تشریح خواهد کرد.

ناتو مدت ماموریت خود در مورد لیبی را سه ماه برآورد کرد
مقامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو میگویند برنامه ریزی این سازمان برای عملیات پرواز ممنوع بر فراز لیبی برای مدت سه ماه است.انتظار میرود، ناتو این ماموریت را در روزهای آینده آغاز کند.سخنگوی ناتو گفت، این سازمان یک عملیات ۹۰ روزه را پیش بینی میکند هرچند که ممکن است مدت آن کمتر یا بیشتر شود.

مقام های سوریه: ده نفر در نا آرامی ها روز جمعه کشته شدند
مقام های سوريه تاييد کرده اند که عده ای در جريان اعتراض های ضد دولتی در روز جمعه کشته شدند. اين مقام ها تعداد کشته شدگان را ده نفر ذکر می کنند و می گويند که اين عده در جريان زدو خورد ميان معترضين و ماموران امنيتی کشته شدند. مخالفان می گويند ۱۷ نفر در تيراندازی ماموران امنيتی بسوی تظاهر کنندگان در شهر درعا در جنوب سوريه کشته شدند.هزاران نفر روز جمعه درمراسم تشييع ِ کشته شدگان اعتراض های اخير در اين شهر شرکت داشتند. در حاليکه در طول روز ماموران امنيتی مانع به هم پيوستن تظاهر کنندگان در دمشق شدند، با تاريکی شب تظاهراتی به نفع بشار اسد در اين شهر برگزار شد. سازمان ملل و آمريکا از دولت سوريه خواسته اند از برخورد خشونت آميز با معترضان خودداری کند.

No comments:

Post a Comment