Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نداشتن تفاهم جنسي دليل 50 درصد طلاق زوجين است

مشاور كميسيون اجتماعي مجلس با تاكيد بر ضرورت آشنا كردن جوانان قبل از ازدواج با مسائل جنسي و وظايف زناشويي افزود: نداشتن تفاهم جنسي دليل 50 درصد طلاق زوجين است.
مجيد ابهري در گفتگو با مهربا بيان اينكه آمار طلاق به طور ميانگين در شهرستانها تا 10 درصد افزايش يافته است گفت: اين درحالي كه در برخي استانها آمار ازدواج افزايش يافته است كه مي توان به افزايش 106 درصدي ازدواج در سيستان و بلوچستان اشاره كرد.

وي با اعلام اينكه افزايش 59 درصدي طلاق در سمنان در نوع خود كم نظير است گفت: علت اين افزايش رشد ناگهاني اقتصادي و اجتماعي و ورود خيل عظيمي از جمعيت از ساير شهرستانها به اين استان است.

ابهري اظهار داشت: آمارها نشان مي دهد كه تعداد طلاق در استان فارس پنج هزار و 732 نفر بوده كه كاهش يك درصدي را نشان مي دهد ولي همچنان تهران با رشد 6 درصدي صدرنشين آمار طلاق در كشور است.

اين آسيب شناس اجتماعي افزايش طلاق در 24 استان را 10 درصد عنوان كرد و افزود: در 13 استان اين آمار بالاي 10 درصد است.

ابهري گفت: ازدواج بر اساس هوس و عشقبازي، ازدواجهاي اجباري، تضاد فرهنگي، بيكاري، اعتياد از دلايل طلاق در جامعه امروزي است ولي در حال حاضر 50 درصد از دلايل طلاق ميان زوجين عدم آشنايي زوجين با وظايف زناشويي و عدم تفاهم جنسي است در حالي كه خانواده به عنوان نخستين مربي بايد فرزندان را در اين مورد آموزش دهند ولي آموزشهاي زناشويي به يك تابو در خانواده ها تبديل شده است.

مشاور كميسيون اجتماعي مجلس تصريح كرد: كمبود آموزش مهارتهاي زندگي و بي توجهي به آموزشهاي مسائل زناشويي در دانشگاهها موجب شده جوانان در بي اطلاعي ازدواج كنند و پس از ازدواج با مشكل روبرو شوند.

No comments:

Post a Comment