Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مخالفان شیعه بحرین خواستار دخالت نکردن ایران در امور این کشور شدند

مخالفان شیعه بحرین خواستار دخالت نکردن ایران در امور این کشور شدند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، علی سلمان، رهبر حزب وفاق، که در یک نشست خبری در منامه سخن می‌گفت هم‌چنین هشدار داد که بحرین نباید تبدیل به صحنه رقابت میان ایران و عربستان سعودی شود.
علی سلمان در پایتخت بحرین گفت: «ما نمی‌خواهیم بحرین تبدیل به منطقه نزاع میان عربستان سعودی و ایران شود.» وی افزود: «به این خاطر با مداخله عربستان مخالفیم و خواهان عقب‌نشینی بی‌درنگ نیروهای سعودی هستیم و دخالت ایران را رد می‌کنیم.»
رد مداخله ایران در بحرین از سوی حزب وفاق، عمده‌ترین حزب مخالف شیعه در بحرین، در حالی است که این حزب، روز یک‌شنبه اعلام کرد که این گروه میانجی‌گیری کویت در بحران سیاسی این کشور راپذیرفته‌است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت برای میانجی‌گری میان اپوزیسیون شیعه و حکومت آل خلیفه اعلام آمادگی کرده‌است.
حکومت سنی‌مذهب بحرین در ماه جاری میلادی و همزمان با اوج‌گیری ناآرامی‌ها، از نیروهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواست به این کشور بیایند تا اوضاع این شیخ‌نشین از کنترل خاندان حاکم خارج نشود.
راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین روز چهارشنبه گفت که طی ناآرامی‌های یک ماه اخیر این کشور، ۲۴ تن کشته شده‌اند که چهار تن از آنها از نیروهای پلیس بوده‌اند. وی هم‌چنین ناآرامی‌ها در کشورش را با گروه حزب‌الله لبنان که از سوی ایران پشتیبانی می‌شود مرتبط دانست.
دوشنبه گذشته شبکه تلویزیونی العربیه خبر داد که مقام‌های بحرینی می‌گویند «ایران به اپوزیسیون بحرین سیستم‌های ارتباطی ارسال کرده‌است.»
در همان روز هم‌چنین عبدالرحمان العطیه، دبیرکل شورای همکاری خلیج (فارس)، در ابوظبی به خبرنگاران گفت: «ما هرگونه مداخله در امور داخلی خود را رد می‌کنیم و یکی از این کشورهای (مداخله‌گر) ایران است.»
در همین حال، وزارت امور خارجه ایران سفیران بحرین و عربستان را احضار و به «دخالت نظامی در بحرین» اعتراض کرده‌است.
همزمان، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در نامه‌ای به سازمان ملل، اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی از «مداخله نظامی در بحرین» ابراز نگرانی کرده و خواهان توقف آن شده‌است.
سرنوشت پادشاهی بحرین به‌خصوص برای ایالات متحده حائز اهمیت است زیرا ناوگان آمریکایی مستقر در بحرین تاکنون نقش وزنه مقابل نفوذ ایران در منطقه را داشته‌است.


Radiofarda

No comments:

Post a Comment