Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

لکه سیاه دیگری بر کارنامه نیروی انتظامی در بلوچستان

روز شنبه 27 بهمن جوانی به نام احمد هاشمزهی که یک مسافر بیمار را به کرمان برده بود ، در راه بازگشت از زاهدان هدف تیراندازی ماموران نیروی انتظامی شده و کشته شد.
ماموران خاطی بلافاصله با صحنه‌سازی کاذب تلاش کرده‌اند موضوع را تصادف اتومبیل این جوان عنوان کرده و در گزارش خود ادعا کرده‌اند این خودرو پس از انحراف بطرف پل کنار جاده سقوط کرده و راننده آن کشته شده است.
پس از انتقال پیکر احمد هاشمزهی به پزشکی قانونی جای 3 گلوله در بدن وی مشخص شده است و مسئولان پزشکی قانونی موضوع تیراندازی به این جوان را تایید کرده‌اند. اما تا کنون هیچگونه برخوردی با ماموران خاطی نیروی انتظامی صورت نگرفته است.
پیکر جوان شهید امروز در زاهدان به خاک سپرده شد.
این نخستین بار نیست که چنین اتفاقات تلخی در این منطقه روی می‌دهد. در چند سال اخیر دهها نفر از مردم بلوچ بر اثر تیراندازیهای بدون دلیل نیروی انتظامی کشته شده‌اند. در سال گذشته یک دختر نوجوان به نام رویا سارانی دانش‌آموز 11 ساله بلوچ بر اثر تیراندازی ماموران انتظامی جان خود را از دست داد.پس از پیگیریهای فراوان خانواده سارانی مامورانی که موجب کشته شدن رویا سارانی شده بودند ، تبرئه شدند.
چندی پیش نیز دو جوان براهویی در مسیر کرمان - زاهدان توسط ماموران دستگیر و وسط بیابان مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفتند که انتشار فیلم آن که با موبایل گرفته شده بود ، جنجال بزرگی در رسانه‌های آفرید ، اما با عاملان شکنجه هیچ برخوردی صورت نگرفت.
عدم برخورد جدی با ماموران نیروی انتظامی و حمایت از عملکرد آنها موجب تکرار این حوادث تلخ شده و متاسفانه سکوت مردم و ذی‌نفوذان نیز این مسئله را تشدید کرده است.
  
  http://balouchtoday.blogspot.com/2008/02/blog-post_18.htm  

No comments:

Post a Comment