Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اعزام هنرمندان موسيقي محلي  بلوچستان به كنيا

به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، محمدرضا زاهد‌شيخي صبح امروز در جلسه هماهنگي و بررسي برنامه‌هاي نوروزي كه در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: در ايام تعطيلات نوروز، برنامه‌هاي هنري و فرهنگي متنوع و سرگرم كننده‌اي براي مردم و ميهمانان نوروزي در نظر گرفته شده است.
وي افزود: در نخستين روزهاي ايام نوروز، برنامه‌هاي شاد و زنده مشتركي با همكاري اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و شهرداري زاهدان برگزار مي‌شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان اجراي موسيقي پاپ، محلي و بومي، اجراي ظنز و مسابقه را از جمله اين برنامه‌ها ذكر كرد.
زاهدشيخي تصريح كرد: در دومين روز از ايام نوروز، شب شعر طنز همراه با اجراي موسيقي محلي و بومي و روز سوم نيز جشن موسيقي نوروز در برنامه‌هاي تفريحي و سرگرمي برگزار مي‌شود.
وي در ادامه از اعزام هنرمندان موسيقي محلي سيستان و بلوچستان به كشور كنيا خبر داد و گفت: با توجه به اينكه هنرمندان موسيقي استان در سطح دنيا مطرح هستند، در روز چهارم فروردين ماه امسال، هنرمندان موسيقي محلي استان براي تبادلات فرهنگي به كشور كنيا اعزام مي‌شوند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان بيان كرد: بيش از هزار خانواده از مردم سيستان و بلوچستان مقيم كشور تانزانيا و كنيا هستند كه با واسطه‌گري و رايزني فرهنگي انجام شده از هنرمندان استان براي اجراي موسيقي محلي دعوت به عمل آمده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان در مراسم تجليل از هنرمندان موسيقي انجمن زاهدان نيز اظهار داشت: از مقوله فرهنگ فرهنگ كه ريشه در تمدن اصيل مردم ايران زمين دارد نبايد فاصله گرفت.
وي با اشاره به اينكه بايد به حفظ حرمت موسيقي اهميت داد خاطرنشان كرد: از توان نيروهاي متخصص براي معرفي موسيقي استان به سراسر جهان به نحو شايسته استفاده شود و بايد سنفوني خلق كرد تا در سطح ملي مطرح شود.
زاهد شيخي اضافه كرد: حرمت موسيقي بايد در جامعه فرهنگي ذحفظ شود و متناسب با شرايط جنس، ظرفيت و استعداد افراد تفكيك‌سازي و از توان انها به نحو شايسته استفاده شود.
وي از اهل فرهنگ و هنر خواست تا در خلق آثار خود رعايت شئون اسلامي در همه زمينه‌ها كنند تا اثر آنها ماندگار تر شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912260098

No comments:

Post a Comment