Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

به گزارش یکی از سایت های مخالف حکومت ایران

محاکمه نظامی شهرام امیری به اتهام جاسوسی پس از استقبال قهرمانانه از وی


دبی-العربیه.نت
سایت "ایران بریفینگ" که از سایت های مخالف جمهوری اسلامی ایران است اعلام کرد شهرام امیری دانشمند هسته ای که آمریکا را متهم به ربودن خود کرده بود و به عنوان "قهرمان ملی" به ایران بازگشت، هم اینک به "جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی" متهم شده است. 

امیری ژوئن 2009 در جریان ادای عمره در کشور سعودی ناپدید شد. پس از آن در فیلم های ویدیویی بر روی شبکه اینترنت ظاهر شد که در آن سخنان ضد و نقیضی درباره چگونگی رسیدنش به ایالات متحده ایراد کرد. سرانجام در ماه ژوئن 2010 به دفتر حمایت از منافع ایران در سفارت پاکستان در واشینگتن رفت و به ایران بازگشت. او در فرودگاه تهران با متهم کردن سازمان اطلاعات آمریکا "سیا" به ربودن خود تاکید کرد که از دست آن فرار کرده است. 

مسئولان آمریکایی تاکید کرده بودند که امیری مسائل مهمی در خصوص برنامه اتمی ایران را در اختیار آن ها قرار داده است. در مقابل سپاه پاسداران ایران تاکید کرد که امیری دانشمند فیزیک است و اطلاعات با ارزشی از سازمان اطلاعات آمریکا در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار داد. سپاه همچنین بازگشت امیری از ایلات متحده "شکست فضیحت بار سازمان های اطلاعاتی، امنیتی و رسانه ای آمریکا" دانست. 

سایت "ایران بریفینگ" تاکید کرد که امیری دوم مارس جاری در دادگاه نظامی حاضر و به تماس غیر قانونی با کشورهای دشمن، "اقدام علیه امنیت ملی و دادن اطلاعات محرمانه به دشمن" متهم شده است. بنا بر این گزارش محاکمه امیری سری بود و احتمال داد جلسه های دادگاه در ماه های آینده نیز ادامه یابد. 

این خبر درحالی منتشر شده است که پیشتر خبرهایی درباره قرار دادن امیری در "خانه امن وزارت اطلاعات" در شرق تهران و سپس انتقال دادن او به زندان نظامی "حشمتیه" منتشر شده بود.



No comments:

Post a Comment