Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

شرکت مقام های دولتی در حمله به منزل کروبی

تهران – خبرگزاریها، العربیه.نت

پایگاه خبری- تحلیلی "تغییر" از سایت های نزدیک به اصلاح طلبان ایرانی، در گزارشی مدعی شد برخی مقام ها و مدیران دولت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران، در محاصره و حمله هفته های اخیر به منزل مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران، شرکت داشتند.

پیشتر منابع خبری اصلاح طلبان ایران گزارش داده بوند که هفته گذشته و در شبهای قدر ماه رمضان به مدت پنج شبانه روز، منزل مهدی کروبی به محاصره عوامل موسوم به "لباس شخصی" و شماری از نیروهای بسیج در آمده بود و در دو شب متوالی منزل وی مورد حمله این نیروها قرار گرفت.

حضور یک فرماندار

سایت "تغییر" ادعا کره است، بررسی عکس ها و گزارش ها از روز حمله به خانه مهدی کروبی حکایت از آن دارد که محمد لاریجانی فرماندار شمیرانات در طول حملات نیروهای لباس شخصی و شکستن درها و شیشه ها و تیر اندازی و پرتاب گاز اشک آور به خانه، نه تنها در محل حملات حضور داشته که به نوعی رهبری نیروهای لباس شخصی را نیز عهده دار بوده است.

بنا بر این گزارش، فرماندار شمیرانات در همان حال به صورت تلفنی و مرتب به آقای تمدن استاندار تهران نیز گزارش حملات و تهاجمات نیروهای تحت کنترل خود را می داده است. این گزارش همچنین مدعی شده که تمدن نیز در فاصله ای نه چندار دور از منزل مهدی کروبی مستقر شده بود و ماجرا را زیر نظر داشت.

این گزارش در حالی منتشر می شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 5 – 9 – 2010 در بیانیه ای حمله کنندگان به منزل مهدی کروبی در تهران را " بی ارتباط با بسیج وسپاه " و از " عناصرخودسر " معرفی کرد. حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران 13-8-2010 اعلام كرد نزديک به 100 نفر از تجمع ‌كنندگان جلوی منزل مهدى كروبى، نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ايران ، شناسايى و به مراجع قضايى معرفى شده‌اند.


جلسه در خانه کروبی

"تغییر" به نقل از نزدیکان مهدی کروبی گزارش داد که ساعت سه نیمه شب پنجشنبه 9-9-2010 چند تن به نمایندگی از سپاه و پلیس امنیت تهران برای مذاکره نزد مهدی کروبی رفتند و محمد لاریجانی نیز در لباسی مبدل و در پوشش پلیس امنیت و نیروهای سپاه وارد خانه شده و در جلسه شرکت کرده بود.

بنا بر این گزارش، یک روز بعد، پس از روشن شدن ماجرا و شناختن هویت آقای لاریجانی، نیروهای سپاه که در معرض این پرسش قرار گرفتند که آیا فرماندار شمیرانات در جلسه حضور داشته، ماجرا را تکذیب کردند و مدعی شدند که تنها نیروهای سپاهی و پلیس امنیت در جلسه حضور داشته اند.

گزارش یاد شده در بیان چند و چون این جلسه آورده است: "در ابتدای آن جلسه شبانه نیز که آقای کروبی خواستار معرفی حاضران شده بود هیچ یک از حاضران خود را با هویت فرمانداری شمیرانات معرفی نکرده و همگی خود را به نمایندگی از سپاه و پلیس امنیت معرفی کرده بودند."

به نوشته این سایت، در این جلسه نماینده سپاه به آقای کروبی گفته بود: "ما فقط از شما می خواهیم که فردا از خانه خارج نشوید و در راهپیمایی شرکت نکنید چراکه خبر درگیری را داریم و احتمال می دهیم که در این صورت چند نفر کشته شوند".

اما فردی به نام زمانی که در گزارش "معاون پلیس امنیت" معرفی شده و در جلسه حضور داشت خطاب به کروبی می گوید: "شما پنج شب است نظم این محله را به هم ریخته اید و این بازتاب مواضع شماست که کار را به اینجا رسانده" و سپس در واکنش به موضع نماینده سپاه گفته بود:"خیر. بحث ما راهپیمایی فردا نیست. بحث ما حضور شما در این محله است."

مهدی کروبی نیز در پاسخ به این سخنان اظهار داشت: "من این دولت را به رسمیت نمی شناسم. این دولت منتخب ملت نیست بلکه دولتی منتصب شده است. اینجا خانه من است و شما وظیفه تان این است که با نیروهای آشوب گر برخورد کنید و حتی اگر من یک شهروند کافر هم باشم از حقوق اولیه ای برخوردارم و بر عهده شماست که امنیت مرا تامین کنید و تنها در صورتی از این خانه خارج می شوم که حکم دستگیری مرا صادر کنند."

بنا بر این گزارش، پس از این جلسه بود که حمله به ساختمان و منزل محل سکونت کروبی آغاز و اموال آن تخریب شد.

اصلاح طلبان ایرانی می گویند که انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری ایران که محمود احمدی نژاد به عنوان پیروز آن اعلام شد، شاهد تقلب گسترده و سازماندهی شده بوده است و نتایج آن را قبول ندارند.

No comments:

Post a Comment