Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خبرهای کوتاه از ایران و جهان - رادیو فردا

برای دسترسی به فیلترشکن سایفون از این آدرس استفاده کنید:
webrahe.com

تازه‌ترین فیلترشکن رادیو فردا:
sandaliehsiah.com


سرخط‌ خبرها

دومین خبرنگار افغان که ار سوی نیروهای ناتو بازداشت شده بود، آزاد شد.
رحمت اله نیکزاد روزنامه نگار افغان که از سوی نیروهای ناتو مستقر درافغانستان به اتهام تبلیغ برای طالبان بازداشت شده بود، روزجمعه آزاد شد. به گزارش خبرگزاری ها آزادی این روزنامه نگاردر پی اعتراض کارکنان رسانه های افغانستان و رئیس جمهور این کشور صورت میگیرد. رحمت اله نیکزاد که برای خبرگزاری های الجزیره و آسوشیتد پرس کارمیکند، ازسوی نیروهای ائتلاف در شهر غزنی باز داشت شده بود. پیش از این هم محمد نادر فیلمبردار الجزیره که روز چهارشنبه در قند هار بازداشت شده بود، آزاد شد.

مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه پیشنهادی کشورهای عرب درباره اسرائیل را رد کرد
مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز جمعه، قطعنامه پیشنهادی کشورهای عرب برای پیوستن اسرائیل به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را رد کرد. پنجاه و یک کشور عضو به پیشنهاد اعراب رای مخالف دادند در حالیکه ۴۶ کشور از این قطعنامه حمایت کردند. ۲۳ کشور دیگر عضو مجمع عمومی آژانس بین المللی اتمی هم در رای گیری شرکت نکردند. کشورهای عرب با ارائه قطعنامه خود استدلال میکنند که زرادخانه هسته ای اسرائیل صلح و ثبات منطقه را تهدید میکند. اسرائیل پیشتر به آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داده بود تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورهای عرب که اسرائیل را هدف قرار داده میتواند ضربه مهلکی به همکاری های آینده برای امنیت خاور میانه وارد آورد. ایالات متحده آمریکا هم ازاعراب خواسته بود تا این قطعنامه را که ضمانت اجرائی ندارد پس بگیرند زیرا به باور آمریکائی ها چنین قطعنامه ای میتواند مانعی برای تلاشهای همه جانبه برای دست یابی به صلح در خاورمیانه و پیامی منفی برای گفتگوهای اسرائیلی ها و فلسطینیان باشد.

قطعنامه کشورهای عربی در مورد اسراییل ،در آژانس بین المللی انرژی اتمی، به تصویب نرسید
قطعنامه ای که با پشتیبانی کشورهای عربی تهیه شده و از اسراییل می خواست به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای بپیوندد، امروز در مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی رای کافی نیاورد.این قطعنامه با ۵۱ رای مخالف، ۴۶ رای موافق و ۲۳ رای ممتنع به تصویب نرسید. بقیه ۱۵۱ عضو مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در هنگام رای گیری غایب بودند.قطعنامه های مجمع عمومی آژانس، جنبه توصیه دارد و اجباری نیست.

وزیر اطلاعات ایران:معرفی مکتب ایرانی بجای مکتب اسلام، از برنامه های دشمنان دین است
حیدرمصلحی، وزیر اطلاعات ایران گفت: ترویج تفکرات باستان گرایانه و معرفی مکتب های ایرانی بجای مکتب اسلام، از برنامه های دشمنان در حوزه دین است.اخیرا اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور، از مکتب ایرانی تجلیل کرده بود و محمود احمدی نژاد نیز در یک گفتگوی تلویزیونی، کورش، پادشاه هخامنشی را ستود.به گزارش خبرگزاری ایلنا،وزیر اطلاعات که به قم رفته بود، همچنین گفت: امروز بسیاری از نخبگان حوزوی هدف سرویس های غربی قرار گرفته اند وصهیونیسم مسیحی در صدد ایجاد « صهیونیسم شیعی » است.وی طراحی انواع شبهات، ایجاد بدبینی نسبت به مبانی شیعه، تلاش برای تقلیل جمعیت کشور و ترویج تفکرات باستان گرایانه و معرفی مکتب های ایرانی بجای مکتب اسلام را از دیگر برنامه های دشمنان در حوزه دین دانست.

عسکراولادی از اظهارات محمود احمدی نژاد در باره « در راس امور نبودن مجلس » انتقاد کرد
حبیب الله عسکراولادی، دبیرکل پیروان خط امام و رهبری، سخنان احمدی نژاد را مبنی بر این که « در راس امور بودن مجلس » مربوط به گذشته بود، مورد انتقاد قرار داد و گفت: «رئیس جمهور سخنان آیت الله خمینی را تفسیر نکند».محمود احمدی نژاد اخیرا گفته بود: این سخن آیت الله خمینی که مجلس در راس امور است، مربوط به دورانی خاص بود و اکنون دیگر مجلس در راس امور نیست.به گزارش خبرگزاری ایلنا، عسکر اولادی در این باره گفت: مگر رئیس جمهور مجلس را در راس امور قرارداده است که بخواهد آن را تغییر دهد؟وی افزود : در این خصوص ولی فقیه باید سخن بگوید.

دومین پزشکی که در تهران به او سوء قصد شده بود، درگذشت
دکتر غلامرضا سرابی، متخصص قلب، که شامگاه چهارشنبه در مقابل مطبش در تهران به او سوء قصد شده بود، بعد از ظهر امروز در بیمارستان درگذشت.به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر سرابی از شامگاه چهارشنبه در بخش « آی.سی.یو» بیمارستان امام حسین بستری بود. وی چهارشنبه شب در مقابل مطبش در نارمک از سوی افراد موتور سوار هدف تیراندازی قرار گرفته و به شدت زخمی شده بود. ۲۴ ساعت پیش از آن نیز دکتر عبدالرضا سود بخش، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، در مقابل مطبش به همین ترتیب مورد سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.بازپرس ویژه قتل تهران، به خبرگزاری ایسنا گفت: تاکنون دلیلی بر وجود انگیزه های سیاسی در این قتل ها بدست نیامده است و تحقیقات ادامه دارد.

اتحادیه اروپا سخنان محمود احمدی نژاد را در باره حملات یازده سپتامبر، محکوم کرد
خانم کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،سخنان محمود احمدی نژاد را در باره حملات تروریستی یازده سپتامبر« توهین آمیز و غیرقابل قبول» دانست.وی افزود: به همین دلیل نمایندگان ۲۷ کشور، جلسه را ترک کردند. محمود احمدی نژاد در سخنرانی دیروزش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفته بود فرضیه ای هست مبنی براینکه بخش هایی از دولت آمریکا در این سوء قصد دست داشته اند.فیلیپ کراولی، سخنگوی کاخ سفید نیز این سخنان را توهین آمیز دانست و گفت عاملان این سوءقصد کاملا شناخته شده هستند و القاعده مسئول آن بود.

یک نفر در زندان کرمان اعدام شد
حکم اعدام مردی به جرم ارتکاب زنای به عنف، در زندان کرمان اجرا شد.به گزارش خبرگزاری ایسنا ، این فرد که نام او « مجید. ش » گزارش شده، در سال ۱۳۸۶ به اتهام زنای به عنف دستگیر و محکوم به اعدام شده بود. براساس این گزارش ، اعدام وی پس از تایید دیوانعالی کشور و اجازه رئیس قوه قضاییه، در زندان مرکزی کرمان اجرا شد.تاریخ اعدام وی اعلام نشده است.به گزارش خبرگزاری فرانسه، در سال جاری دستکم ۱۱۷ نفر در ایران اعدام شده اند.

ادی فیشر، خوانندۀ پرطرفدار و جنجالی آمریکایی دهه ۱۹۵۰، درگذشت
ادی فیشر، خواننده محبوب جوانان در دهه ۱۹۵۰، روز چهارشنبه در بیمارستانی در کالیفرنیا درپی بیماری و عمل جراحی لگن خاصره درگذشت. وی هنگام مرگ ۸۲ سال داشت.جدایی وی از همسرش دبی رینولدز، هنرپیشه معروف هالیوود، برای ازدواج با الیزابت تیلور، ابر ستاره سینمای آمریکا، در اواخر دهه ۵۰ یکی از جنجالی ترین خبرهای وقت بود.پس از اوج گرفتن موسیقی راک اند رول در سال ۱۹۵۶ ، ستارۀ اقبال ادی فیشر رو به افول گذاشت.او ۵ بار ازدواج کرده و چهار فرزند داشت.ادی فیشر با ترانه هایی مانند Thinking of you و Oh!My papa به اوج شهرت و محبوبیت رسیده بود.

پاکستان برای بازگرداندن عافیه صدیقی،که در آمریکا به ۸۶ سال زندان محکوم شده، می کوشد
یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان ، امروز در پارلمان این کشور گفت: دولت، از طریق دیپلماتیک، خواهد کوشید دکتر عافیه صِدیّقی را که در‌آمریکا به ۸۶ سال زندان محکوم شده است، به پاکستان بازگرداند.عافیه صدیقی۳۸ساله، که فارغ التحصیل علوم اعصاب از موسسه تکنولوژی ماساچوست در آمریکاست، به اتهام قصد قتل ماموران آمریکائی در افغانستان، روز پنجشنبه توسط یک قاضی در نیویورک به ۸۶ سال زندان محکوم شد. وی، دو سال پیش توسط نیروهای آمریکایی در افغانستان بازداشت شد و در پاسگاه پلیس، با برداشتن سلاحی، بسوی ماموران آمریکایی تیراندازی کرد. در این تیراندازی به ماموران آسیبی نرسید اما خود وی زخمی شد.صدور حکم سنگین زندان برای وی، تظاهرات خیابانی اسلامگرایان را در شهرهای پاکستان برانگیخته است.نخست وزیر پاکستان امروز گفت: دولتش از تمام راه های دیپلماتیک برای بازگرداندن عافیه به پاکستان بهره خواهد جست.

مادران دو آمریکائی زندانی در ایران، قصد دارند با محمود احمدی نژاد ملاقات کنند
سیندی هیکی و لورا فتال، مادران دو آمریکائی زندانی در ایران، در گفتگوئی اختصاصی با رادیو فردا گفتند مایل هستند با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران ، ملاقات کنند.آنان گفتند درخواستشان برای دیدار با محمود احمدی نژاد از چند مجرای مختلف ارائه شده و انتظار می رود این درخواست امروز تحقق یابدلورا فتال، مادر جاش به رادیو فردا گفت : آنان در این دیدارِ احتمالی خواستار آزادی فرزندانشان خواهند شد.سارا شورد، دیگر شهروند آمریکایی نیز که هفته گذشته پس از گذراندن بیش از یک سال زندان در ایران آزاد شد، اظهار امیدواری کرده است که بتواند با محمود احمدی نژاد دیدار کند.محمود احمدی نژاد، در حال حاضر برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، در نیویورک بسر می برد.این سه آمریکایی، بیش از یک سال پیش، درمنطقه مرزی ایران و عراق، به اتهام عبور غیر مجاز از مرز دستگیر و زندانی شدند.

کاپیتان قایق ماهیگیری چینی به زودی به کشورش بازمی گردد
به گفته دادستانهای ژاپنی، کاپیتان قایق ماهیگیری چینی که دو هفته پیش بازداشت شد امروز آزاد می شود.دستگیری کاپیتان قایق ماهیگیری چینی موجب بروز نزاعی دیپلماتیک میان دو کشور چین و ژاپن شده است.بازداشت وی پس از برخورد قایقش با دو کشتی گارد ساحلی ژاپنی در نزدیکی جزایری در دریای شرقی چین روی داد که هر دو کشور ادعای مالکیت بر آن دارند.این حادثه موجب تیرگی روابط دو کشور شد و پکن تماسهایش را در سطح بالا با توکیو بحال تعلیق درآورد.رسانه های ژاپنی گزارش کرده اند که کاپیتان بازداشت شده چینی به زودی به چین باز خواهد گشت.

بازگشت متخصصان فضانورد به زمین، با تاخیر انجام خواهد شد
بازگشت دو فضانورد روسی به همراه یک فضانورد آمریکایی از ایستگاه فضایی بین المللی دست کم یک روز به تاخیر افتاد.به گفته مسئولین، دلیل این تاخیر، مشکلات پیش آمده در فرآیند جداسازی کپسول فضایی سویوز است که وسیله بازگشت فضانوردان را فراهم می کند.این کپسول طبق برنامه زمانبندی شده قرار بود صبح امروز از ایستگاه فضایی جدا شود.به گفته مسئولین، کپسول سویوز،در صورت رفع مشکل، بر طبق آخرین تغییرات انجام شده ، روز شنبه در قزاقستان فرود خواهد آمد.این سه فضانورد از ماه آوریل گذشته ( شش ماه پیش ) به منظور انجام برخی آزمایشهای علمی در ایستگاه فضایی بین المللی بسر می برند.

برای اولین بار در پنج سال گذشته، یک زن در ایالات متحده اعدام شد
زنی آمريکايی که در قتل همسر و پسرخوانده اش محکوم شناخته شده بود، روز پنجشنبه از طريق تزريق مواد کشنده، اعدام شد.ترزا لويس،۴۱ ساله، اولين زنی است که طی نزديک به يکقرن گذشته، در ايالت ويرجينيای آمريکا اعدام می شود.مخالفان مجازات مرگ از او دفاع کرده و اصرار داشتند که او به دليل پايين بودن بهره هوشی اش، مورد سوء استفاده شرکای جرمش قرار گرفته بود.

آمریکا اظهارات محمود احمدی نژاد در مورد یازدهم سپتامبر را محکوم کرد
آمریکا، اظهارات محمود احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل را که در آن آمریکا را متهم به دست داشتن در حملات یازدهم سپتامبر نموده، محکوم کرده است. آمریکا سخنان محمود احمدی نژاد را « مشمئز کننده و ناشی از توهم» نامید.یکی از مقامهای ارشد دولت آمریکا، که نامش فاش نشده است، به خبرگزاری فرانسه گفت « باراک اوباما، بیانات محمود احمدی نژاد را نامعقول و توهین آمیز خوانده است." محمود احمدی نژاد گفت در معرفی عوامل یازده سپتامبر، «برپایه یک نظریه، برخی بخشهای دولت آمریکا برای ایجاد تغییر در روند نزول اقتصادی آمریکا و سیطره او بر خاورمیانه» و همچنین به گفته وی،« نجات رژیم صهیونیستی، دست به طراحی حملات یازدهم سپتامبر زده اند.»

سارا شورد قصد دارد با محمود احمدی نژاد در آمریکا ملاقات کند
سارا شورد، شهروند آمريکايی که هفته گذشته پس از گذراندن بيش از يک سال زندان در ايران آزاد شد، اظهار اميدواری کرده است که بتواند با محمود احمدی نژاد ديدار کند.محمود احمدی نژاد، در حال حاضر برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، در نيويورک بسر می برد.سارا شورد در سخنانی که روز پنجشنبه در يک برنامه تلويزيونی در آمريکا بيان کرد گفت " اميدوار است بتواند به آزادی دو کوهنورد ديگر آمريکايی، شين بائر و جاش فتال که همچنان در ايران زندانی هستند کمک کند."محمود احمدی نژاد در يک مصاحبه تلويزيونی که روز ۲۲ سپتامبر از شبکه خبری سی.ان.ان آمريکا پخش شد، گفت :«همه چيز بستگی به نظر قاضی دارد و ممکن است اين دو نفر هم آزاد شوند.»

سازمانهای حامی خبرنگاران از امکان صدور حکم اعدام برای حسین درخشان، ابراز نگرانی کردند
تشکلهای حامی روزنامه نگاران، از احتمال صدور حکم اعدام برای حسين درخشان، که از او بعنوان پيشگام وبلاگ نويسی در ايران ياد ميشود، ابراز نگرانی کرده اند.به گفته سازمان گزارشگران کانادايی حامی آزادی بيان، و پن- کانادا، به دنبال محکوم شدن حسين درخشان در دادگاه انقلاب تهران در تيرماه گذشته، دادستان برای او درخواست صدور حکم اعدام کرده است.حسين درخشان که از تابعيت کانادا نيز برخوردار است، پس از آنکه در پائيز سال ۱۳۸۷ به ايران بازگشت، دستگير و متهم به همکاری با دولتهای بيگانه، تبليغ عليه نظام اسلامی، تبليغ به نفع گروههای ضد انقلاب و توهين به مقدسات شد.کاترين لوبير، سخنگوی وزير امورخارجه کانادا، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشته است دولت کانادا گزارشهای مربوط به وضعيت حسين درخشان را پيگيری ميکند.

یک زن پاکستانی به جرم اقدام به قتل ماموران آمریکایی، به زندان ابد محکوم شد
يک زن متخصص پاکستانی به جرم اقدام به قتل ماموران آمريکايی در افغانستان، به ۸۶ سال زندان در آمريکا محکوم شد.عافيه صديقی ، ۳۸ ساله، که فارغ التحصيل علوم اعصاب از موسسه تکنولوژی ماساچوست در آمريکاست، روز پنجشنبه توسط يک قاضی در نيويورک به زندان ابد محکوم شد. حکم عافيه صديقی اعتراضات ضدآمريکايی را در چند شهر پاکستان از جمله، پيشاور و کراچی، محل تولد وی، برانگيخته است.وکلای عافيه صديقی گفته اند که به اين حکم اعتراض خواهند کرد.

محمود احمدی نژاد خواستار تشکیل یک گروه حقیقت یاب برای یازدهم سپتامبر شد
محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی، در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با انتقاد از نحوه ی برخورد با پدیده ی تروریسم، خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره ی رخداد یازده سپتامبر شد. وی به غرب پیشنهاد داد تا همانند ایران در برخورد با گروه عبدالمالک ریگی، عمل کند.محمود احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فلسطین و همچنین انرژی هسته ای پرداخت. وی پیشنهاد کرد سال ۲۰۱۱ به عنوان سال «خلع سلاح اتمی، انرژی هسته ای برای همه و سلاح هسته ای برای هیچکس» نامگذاری شود.رییس جمهوری اسلامی همچنین از نحوه عملکرد سازمان ملل متحد انتقاد کرد و علت آنرا ساختار به گفته ی وی ناعادلانه ی این سازمان دانست. وی در این زمینه پیشنهاد داد حق وتو در شورای امنیت لغو شود.نمایندگان آمریکا و برخی دیگر کشورها در جریان سخنرانی رییس جمهوری اسلامی، سالن سخنرانی را ترک کردند.

No comments:

Post a Comment