Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تکذیب اظهارات مقامات سپاه درمورد درگیری با عاملان انفجار مهاباد

مسئولان جمهوری اسلامی از کشته شدن 30 "مزدور" خبر داده بودند

جبار یاور سخنگوی نیروهای مرزبانی اقلیم کردستان عراق

دبی – العربیه.نت

مسئولان اقلیم کردستان عراق و حزب پژاک از احزاب کرد مخالف نظام ایران ادعای مسئولان جمهوری اسلامی درباره وقوع درگیری میان سپاه پاسدارن، با عاملان انفجار هفته گذشته شهر کرد نشین مهاباد ایران در مناطق مرزی کردستان عراق را تکذیب کردند.

محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران، یکشنبه گذشته از کشته شدن عوامل اصلی انفجار گذشته در شهر مهاباد در شمال غرب ایران خبر داد. او در این باره با اشاره به درگیری نیروهای سپاه با "عاملان انفجار مهاباد" گفته بود که "عاملان جیره خواران آمریکا و عوامل حزب بعث عراق" بودند و از خاک عراق وارد ایران شده بودند.

منابع خبری دولتی ایران روز چهارشنبه گذشته از انفجار بمبی در شهر کردنشین مهاباد هنگام برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت سالگرد جنگ ایران و عراق خبر داده بودند. در این حادثه دست کم 11 نفر کشته و 70 نقر دیگر زخمی شده بودند.

اما شیرزاد کمانگر سخنگوی رسمی حزب پژاک در گفت و گو با روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط که سه شنبه 28-9-2010 منتشر شده، با اشاره به بیانه این حزب در محکومیت انفجار مهاباد گفت: "این انفجار مردمی بی گناه را هدف قرار داد که در چارچوب درگیری ما با حاکمیت ایران قرار نمی گیرند. ما برای زندگی ملت خود بیش از حاکمیت جمهوری اسلامی ارزش قائل هستیم و هدف قرار دادن غیر نظامیان از عادتهایمان نیست. به همین دلیل هیچ ارتباطی با آن حمله نداشتیم و ادعای مقام های ایرانی به ویژه فرماندهان سپاه پاسداران درباره درگیری با نیروهای ما کذب محض است. آن سخنان چیزی نیست جز تبلیغات بی ارزش که قصد سپاه نمایی مبارزات ما را دارد."

از سویی جبار یاور سخنگوی رسمی فرماندهی نیروهای مرزبانی اقلیم کردستان عراق با تایید سخنان کمانگر گفت: "هیچ درگیری در مرزهای ایران و عراق روی نداده است."

یاور افزود: "پس از آن که سخنان برخی مسئولان ایرانی را درباره ورود به مرزهایمان و درگیری را شنیدیم، بلافاصله با فرماندهان محلی که وظیفه حراست از مناطق مرزی را بر عهده دارند، تماس گرفتیم و برای ما مسجل شد که هیچ گونه درگیری در مناطق مرزی صورت نگرفته است."

او افزود که جمهوری اسلامی همواره عادت دارد حوادث پیش آمده را به آمریکا و اسرائیل نسبت دهد اما دلیل این که این بار عراق را نیز وارد این گرودنه کرده است، نمی دانیم.

No comments:

Post a Comment