Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

الشرق الاوسط به نقل ازکارشناسان تکنولوژی --- تولید ویروس رایانه ای برای تخریب تاسیسات اتمی ایران

نیروگاه اتمی بوشهر
دبی – العربیه. نت

"کیون هوگان" یکی از کارشناسان یک شرکت تکنولوژی آمریکایی گفته است که یک ویروس رایانه ای منتشر شده است که به نظر می رسد برای هدف قرار دادن برنامه اتمی ایران توسط یکی از کشورها ساخته شده باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هوگان که مدیرامنیتی شرکت "سیمانتیک" است، گفته: "60 در صد رایانه هایی که گرفتار ویروس مشهور به "استاکس نت" شده اند، در ایران هستند و این نشانه این است که سامان های صنعتی ایران، هدف قرار گرفته اند.

الشرق الاوسط در این باره نوشته است که سخنان هوگان در راستای سلسله اظهار نظرهایی درباره "استاکس نت" بیان می شود و این گمان را به وجود می آورد که نیروگاه اتمی ایران در بوشهر هدف عملیات خرابکاری الکتریکی یا جاسوسی قرار گرفته است.

هوگان ادامه داده است: "پر واضح است که این ویروس رایانه ای به گونه ای ساخته شده است تا نیروگاه های ایران را هدف قرار دهد " دلیل این است که عملکرد ویروس به گونه ای است که ابزارهای کنترل شرکت " زیمنس" را که در نیروگاه های ایران کاربرد فراوان دارد، مورد حمله قرارمی دهد.

در سال 1979 هنگامی که آلمان غربی و فرانسه با ساخت نیروگاه اتمی بوشهر موافقت کردند، شرکت زیمنس تهیه ابزارها و تجهیزات این نیروگاه را برعهده گرفته بود.

او همچنین افزود که شرکت "سبمانتیک" محل استقرار و نحوه انتشار جغرافیایی کامپیوترهایی که دچار این ویروس شده اند را ردیابی کرده است.

منابع دیپلماتیک و امنیتی می گویند که دولت های غربی و اسرائیل، خرابکاری را به عنوان یکی از راهکارهای متوقف ساختن برنامه اتمی ایران که غرب احتمال می دهد در پی ساخت بمب است، می دانند. ایران بر مسالمت آمیز بودن برنامه اتمی خود اصرار دارد و گوید در پی تولید برق از این تکنولوژی است.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه به نقل از کارشناسان امنیت رایانه ای در سان فرانسیسکو گزارش داده است که در حال تجزیه و تحلیل یک بمب الکتریکی است که در حقیقت یک ویروس رایانه ای است واحتمالا برای تخریب نیروگاه اتمی ایران طراحی شده است. بنا بر این گزارش "استاکس نت" می تواند با آشنایی با شبکه کنترل یک نیروگاه معین، آن را از کار بیندازد. بنا به گفته این کارشناسان "استاکس نت" برای اولین بار در ماه ژوئن شناسایی شد.

"رویل شوفنبرگ" پژوهشگر برجسته در زمینه ویروس های رایانه ای درباره این ویروس گفته است که برای انتقال نیازی به اینترنت ندارد و از راه "مموری" ها به راحتی منتقل می شود. او افزود که "استاکس نت" همچون کرمی عمل می کند که به محض ورود به یک سیستم رایانه ای، به دنبال سیستم های "زمینس" می گردد تا آن ها هدف قرار داده و تخریب کند.

او تاکید می کند که فعالیت این ویروس در سیستم های رایانه ای مخفی است و قبل از این که سیستم های زیمنس را از کار نیندازد، هیچ تغییری در کار سیستم ها ایجاد نمی کند.

او همچنین تاکید کرد که ساخت ویروس "استاکس نت" کار یک هکر معمولی نیست بلکه برنامه ای است که بسیار هوشمندانه طراحی شده است.

http://www.alarabiya.net/articles/2010/09/25/120321.html

No comments:

Post a Comment