Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

زبان یک زندانی سیاسی کرد را در اوین بریدند

کردیش پرسپکتیو: بازجویان زندان اوین زبان یک زندانی سیاسی کرد به نام "متین ارجان" را بریده و نامبرده هم اکنون در وضعیت بسیار وخیمی به سر می برد.
به گزارش سایت 24 کاتژمیر به نقل از آژانس دیجله، زبان "متین ارجان" زندانی سیاسی کرد اهل شهر باتمان واقع در کردستان ترکیه در جریان بازجویی ها توسط بازجویان زندان اوین بریده شده است و نامبرده هم اینک در معرض خطر مرگ قرار دارد.
ارجان طی یک سال گدشته دو بار دچار سکته مغزی شده و به دنبال آن از ناحیه هر دو پا فلج شده است.
زکی ارجان برادر متین در مصاحبه‌ای با آژانس دیجله، ضمن تائید این خبر گفت: " تا به حال 4 بار به ایران آمده‌ام و برادرم را ملاقات کرده‌ام، متین به طور مداوم تحت شکنجه قرار می گیرد و بیشتر اوقات در سلول انفرادی به سر می برد. زبان متین را بریده‌اند، تحت مداوا قرار ندارد و با مرگ دست و پنجه نرم می کند."
زکی ارجان در ادامه افزود: "مبلغ 20 هزار یورو را به منظور آزادی برادرم به مسئولان مربوطه پرداخت کردم، اما آنها برادرم را آزاد نکردند و من را نیز تهدید نمودند که در صورت ترک نکردن ایران با مرگ روبه‌رو خواهم شد."
سال گذشته نیز کمیته گزارشگران حقوق بشر از اعمال فشارهای جسمی و روحی شدید بر این زندانی کرد خبر داد، به طوری که ضرب و شتم شدید وی، باعث ابتلای این فعال کرد به ناراحتی های کلیوی و گوراشی شده بود.
متین ارجان که 35 سال سن دارد در اردیبهشت 1384 به اتهام ورود به کشور و ارتباط با فعالان کرد و فعالیت سیاسی به نفع حزب کارگران کردستان - پ ک پ- دستگیر و به 10 سال حبس محکوم گردید.
تنظیم از: س.ا

No comments:

Post a Comment