Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خبرهایی غیر رسمی از مرگ مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق


دبی_ العریه. نت

خبرهای غیر رسمی که شامگاه چهارشنبه 25-8-2010 در تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران منتشر شد، از مرگ مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق، سازمان مخالف نظام حاکم بر ایران خبر داد. خبر مرگ رجوی از راه پیام های کوتاه تلفن همراه در تهران منتشر شد.

پایگاه دکتر مهدی خزعلی از منتقدین دولت ایران، برای اولین بار این خبر را منتشر کرد. هیچ جهت رسمی این خبر را تا کنون تکذیب نکرده است.

سایت "آتی نیوز" از پایگاه های نزدیک به محافظه کاران ایران هم با اعلام این خبر افزود: "فردی مرتبط با کارکنان آتی نیوز که در خارج از کشور زندگی می کند، در تماسی تلفنی مرگ مسعود رجوی را تایید کرده است."

علاوه بر این، سایت "روز آنلاین" نزدیک به اصلاح طلبان ایران به نقل از منابعی در تهران نوشت که خبر فوت مسعودرجوی از طریق پیام های کوتاه تلفن های همراه وابستگان به سپاه پاسداران ایران منتشر شد.

بر اساس این گزارش از سال 2003 تا کنون، خبری از محل اقامت مسعود رجوی رهبر سخت ترین سازمان دشمن جمهوری اسلامی وجود ندارد. پیشتر گفته شده بود که او در سلولی همجوار سلول صدام حسین رئیس جمهور سابق عراق زندانی است.

برخی دیگر گفتند که او در عراق در حصر خانگی به سر می برد. شماری دیگر از حضورش در پایگاه دریایی آمریکا در بحرین سخن گفتند. شایعه هایی هم از دیده شدنش در پایگاه نیروهای آمریکایی در قطر منتشر شد.

"آرش بهمنی" روزنامه نگار ایرانی، در گزارشی که در سایت روز آنلاین نوشته می گوید که این اولین بار نیست که خبر مرگ رجوی منتشر می شود. پیشتر هم خبرهایی از مرگ یا بازداشت رجوی از سوی رسانه های نزدیک به جمهوری اسلامی منتشر شده بود که مشهورترین آن انتشار خبر مرگش در اثر بمباران محل اقامت او در عراق توسط نیروهای آمریکایی در سال 2003 بود.

آخرین پیامی که به نام مسعود رجوی منتشر شد، به مناسبت روز عاشورا سالروز شهادت امام حسین بود. اما هیچ فیلم ویدیوئی از سال 2003 تا کنون از او منتشر نشده است، مساله ای که شایعات مربوط به مرگ او را تقویت می کند.

رسانه های کرد عراقی زمستان سال گذشته از بستری شدن مسعود رجوی در بخش مراقبت های ویژه در اثر بیماری خطرناک خبر دادند و افزودند بیمارستانی که او در آن بستری است، تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته است.

یک خبرنگار کانادیی مقیم فرانسه هم خبری در خصوص دیدار مسعود رجوی با مشاور رئیس جمهوری آمریکا در لنجی نزدیک منطقه لوند خبر داده بود. همچنین تا کنون بارها هم خبرهایی مبنی بر رد در خواست مسعود رجوی برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا منتشر شده است.

دستگیری در اردن

بارها خبرهایی از دستگیری مسعود رجوی توسط سازمانهای امنیتی اردن منتشر شده است اما هر بار این اخبار تکذیب می شد. سازمان مجاهدین خلق هم از 7 سال پیش تا کنون تمام خبرهای حاکی از مرگ رهبرش را تکذیب و تاکید کرده است که در محلی سری و امن زندگی می کند.

به طور خلاصه از زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 تا کنون هیچ خبر موثقی درباره سرنوشت مسعود رجوی وجود ندارد و تنها خبرها از ناپدید شدن اون حکایت می کند؛ به ویزه که پس از سال 2003 احزاب پیرو یا دوست تهران اداره امور را در عراق در دست گرفتند و از آن هنگام تا کنون دولت مرکزی در بغداد، فشارهای خود را برای اعضای سازمان مجاهدین خلق که در اردوگاه اشرف حضور دارند، افزایش داده اند تا آن ها را مجبور به ترک عراق و رفتن به ایران یا هر کشور سومی بکنند.

در سایه غیبت مسعود رجوی، همسرش مریم رجوی رهبری سازمان مجاهدین خلق را در دست گفت. او به عنوان رئیس جمهور منتخب از سوی شورای مقاومت ملی ایران، اقدام به شرکت در برنامه ها و مراسم سازمان می کند.


بیوگرافی مسعود رجوی

پس از ضریه سهمگینی که رژیم شاه سابق ایران بر سازمان مجاهدین خلق ایران در تابستان 1972 با اعدام تمام کادرهای موسس آن همچو ن محمد حنیف نژاد، علی اصغر بدیع زادگان، سعید محسن، رسول مشکین فام و محمد عسکری زاده، وارد ساخت، او به 7 سال زندان محکوم شد و همزمان با پیروزی انقلاب ایران در سال 1979 از زندان آزاد شد و رهبری این سازمان را بر عهده گرفت.

سازمان مجاهدین خلق که در سال 1966 تاسیس شد، مبارزه مسلحانه با رژیم شاه با شعار "فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما" را سرلوحه فعالیت های خود قرار داد. سازمان قرائت خاصی از اسلامی شیعی دارد. با حفظ عقاید افکار جدید را رد نمی کند. مهمترین شعار سازمان "جامعه بی طبقه توحیدی" است که به اندیشه مارکسیسم که خواستار از میان برداشته شدن فاصله طبقاتی در جوامع بشری است، قرابت دارد.


هم پیمانی با صدام

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979، شکاف میان سازمام مجاهدین خلق که به نوعی در پی سوسیالیسم اسلامی بود و جریان سنتی دینی که تفکر سازمان را نوعی نفاق دانست، افزایش یافت و از آن پس مجاهدین خلق را "منافقین خلق" خطاب کرد. اختلاف ها تا آن جا بالا گرفت که در تابستان 1981 پس از آن که مجاهدین خلق به حمایت از "ابو الحسن بنی صدر" اولین رئیس جمهور ایران در مقابله با روحانیت برخاست، به رو در رویی مسلحانه انجامید. ماجرایی که رجوی را مجبور به فرار به سوی تبعیدگاه خود در فرانسه کرد.

اما پس از معاهده تهران و پاریس بر سر آزادی گروگان های فرانسوی در لبنان، مسعود رجوی مجبور به ترک فرانسه به مقصد عراق شد، کشوری که درگیر جنگی خونبار با ایران در مرزهای شرقی خود بود. رجوی در بغداد از سوی معاون رئیس جمهوری عراق به گرمی مورد استقبال قرار گرفت و پس از آن اعضای مجاهدین خلق با آرزوی سرنگونی نظام تهران به جبهه های جنگ علیه ایران تحت عنوان "ارتش آزادی ملی" پیوستند.

سازمان همچنین با هدف تشکیل جبهه ای فراگیر از اپوزیسیون ایران، اقدام به تاسیس "شورای مقاومت ملی" در اروپا کرد. این شورا اما پس از خروج حزب دموکرات کردستان و استعفای ابو الحسن بنی صدر از آن، در جذب جریان های مهمی از مخالفان نظام حاکم بر ایران شکست خورد.


مجاهدین در لیست تروریستی غرب

تا سالهای مدیدی نام سازمان مجاهدین خلق ایران در لیست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا باقی ماند. اما پس از آن که این سازمان اقدام های مسلحانه خود را سالها متوقف کرد، توانست کشورهای اتحادیه اروپا را به حذف نام خود از این لیست قانع کند. ولی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا همچنان سازمان مجاهدین خلق را سازمانی تروریستی می داند.

No comments:

Post a Comment