Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سازمان ملل متحد: ۴ میلیون نفر آواره سیل زده در پاکستان


سازمان ملل متحد می گوید بیش از ۴ میلیون نفر بر اثر جاری شدن سیل در پاکستان، آواره شده اند. این نهاد بین المللی پیشتر شمار آوارگان را نصف این رقم تخمین زده بود.
صندوق کودکان سازمان ملل متحد روز پنجشنبه گفت مبلغ کمک درخواستی اضطراری برای کمک به سیل زدگان را ۱۴۱ میلیون دلار اعلام کرده و به سه برابر می رساند چرا که شمار نیازمندان به کمک های اضطراری افزایش چشمگیری داشته است.
دانیل تول، مدیر منطقه ای یونسیف، می گوید امدادگران برای تهیه غذا، آب، کالاهای بهداشتی و کمک های دیگر نیاز فوری به کمک مالی دارند.
این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل برای تشکیل جلسه اضطراری درباره نحوه پاسخ به سیل در پاکستان، در روز پنجشنبه آماده می شود.
سازمان ملل متحد هفته گذشته خواستار جمع آوری ۴۶۰ میلیون دلار شد که تاکنون نیمی از آن جمع آوری شده است.
مقامات آمریکایی می گویند هیلاری کلیننتون، وزیر امور خارجه این کشور از افزایش کمک آمریکا خبر خواهد داد. این کشور تاکنون پرداخت ۹۰ میلیون دلار را برعهده گرفته است.
سناتور جان کری روز پنجشنبه از مناطق سیل زده پاکستان بازدید و سپس با سربازان آمریکایی که در روند امدادرسانی مشارکت دارند، ملاقات کرد.
باران های موسمی موجب جاری شدن سیل های سهمگین در استان های خیبر- پختونخوا، پنجاب و سند شده و حدود ۱۶۰۰ تن را به کشته است. زندگی دست کم ۲۰ میلیون نفر از این سیل آسیب دیده است.
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، در جلسه روز پنجشنبه این سازمان در نیویورک قرار است درباره بازدید خود از مناطق سیل زده پاکستان طی یکشنبه گذشته، توضیح دهد. شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان، نیز از جمله افرادی است که قرار است در این جلسه سخنرانی کنند.
بانک توسعه آسیایی وعده پرداخت کمک ۳ میلیون دلاری داده است و پیش بینی می شود در دو سال آینده دست کم ۲ میلیارد دلار در تلاش های امدادی مشارکت کند.
عربستان سعودی روز پنجشنبه گفت کمک خود را به پاکستان، تا ۸۰ میلیون دلار افزایش می دهد.
ژاپن نیز می گوید هلیکوپترهایی را برای کمک به عملیات امدادرسانی به پاکستان اعزام می کند.
مانموهان سینگ، نخست وزیر هند، روز پنجشنبه مراتب تاسف خود را به یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان، ابراز داشت.


http://www1.voanews.com/persian/news/pakistan-flood-2010-08-19-101075999.html

No comments:

Post a Comment