Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate


دستور دولت پاکستان برای تخلیه ۵۰۰ هزار نفر از مناطق سیل‌زده


۱۳۸۹/۰۶/۰۵
در حالی که میلیون‌ها نفر از مردم پاکستان از سیلا‌ب‌های اخیر آسیب دیده‌اند، دولت این کشور روز پنجشنبه دستور داد تا پانصد هزار نفر در شهرهای مختلف خانه و کاشانه خود را تخلیه کنند.

 در همین حال سازمان ملل متحد نیز در همین روز اطمینان داد که با وجود تهدید طالبان علیه امدادگران بین‌المللی، این سازمان به عملیات کمک‌رسانی در این کشور ادامه خواهد داد.

باران‌های موسمی که به سیلا‌ب‌های گسترده در پاکستان منجر شده، تاکنون به مساحتی نزدیک به یک‌پنجم پاکستان آسیب وارد کرده است.

از سوی دیگر، در حالی که مقام‌های آمریکایی نسبت به تهدید طالبان علیه نیروهای امدادی هشدار داده‌اند، جان هلمز، رئیس کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد روز پنجشنبه تاکید کرد که عملیات امدادی این سازمان متوقف نخواهد شد.

جان هلمز در مقر سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت: «ما از آنچه که باور داریم باید انجام دهیم، که همان کمک به مردم پاکستان است، عقب نخواهیم کشید.»

رئیس کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد افزود: «این تهدیدها پیش از سیلا‌ب‌ها نیز وجود داشت.»

با هرچه عمیق‌تر شدن بحران پاکستان، روستانشین‌های دلتای رود سند در جنوب پاکستان، با هر وسیطه نقلیه‌ای که در دسترس دارند، از این منطقه به سوی شمال در حرکت کرده‌اند؛ گروهی دیگر که خودرو در اختیار ندارند با پای پیاده و همراه با حیوانات خود منطقه را ترک کرده‌اند.

در برخی مناطق، نیروهای امدادی با ماشین‌های راه‌سازی در تلاشند که با ایجاد خاکریز، مانع رسیدن سیلاب به مردم شوند؛ بسیاری مردم آسیب‌دیده پاکستان هم‌اکنون بدون سرپناه و با کمترین امکانات بهداشتی منتظر کمک هستند.

سیلا‌ب‌ها اخیر، تاکنون به زندگی بیش از ۱۷ میلیون از شهروندان این کشور آسیب رسانده است؛ برپایه گزارش‌های منتشر شده، از میان آسیب‌دیدگان، ادامه زندگی هشت میلیون نفر از این آسیب‌دیدگان به طور مستقیم به کمک‌های امدادی بستگی دارد.

دولت پاکستان مرگ ۱۶۰۰ نفر و زخمی شدن ۲۳۶۶ نفر دیگر را تایید کرده است؛ با این حال مقام‌های پاکستانی هشدار داده‌اند که خطر ابتلا به بیماری‌های واگیر، زندگی میلیون‌ها نفر در این کشور را تهدید می‌کند.

‌در همین حال سازمان ملل متحد اعلام کرده است که ۸۰۰ هزار نفر در مناطق سیل‌زده که ارتباطشان با اطراف قطع شده است، به شدت به کمک نیاز دارند؛ سازمان ملل متحد برای دسترسی به این مناطق خواستار هلی‌کوپترهای بیشتر شده است.

ز سوی دیگر سازمان جهانی مهاجرت نیز گزارش داده است که چهار میلیون و پانصد هزار نفر از سیل‌زدگان در پاکستان نیاز مبرم به سرپناه دارند.

در این میان، در واشینگتن، فیلیپ کرولی، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، نیز نسبت به تحرکات گروه طالبان علیه امدادرسانان خارجی هشدار داده است.

فیلیپ کرولی گفت که واشینگتن از حمله‌های احتمالی به امدادگران خارجی و همچنین وزرای پاکستانی اطلاعاتی به دست آورده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده به طور مشخص از گروه «تحریک طالبان» در پاکستان به عنوان تهدید یاد کرد.


بیشتر بخوانید




Radiofarda

No comments:

Post a Comment