Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

وزیر اطلاعات سران مخالفان را متهم به دریافت پول از خارج کرد ---مصلحی می گوید برای بازداشت مهدی هاشمی به اینترل پل نیاز نیست



حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران


دبی – العربیه. نت

حیدرمصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه ای که امروز چهارشنبه 25-8-2010 با رسانه ها داشت، بر دریافت مبالغ هنگفت توسط سران مخالفان دولت ایران از سوی کشورهای خارجی تاکید کرد.

او همچنین در خصوص دستگیری مهدی هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری ایران که در بریتانیا به سر می برد گفت که برای بازداشت او نیازی به همکاری با پلیس بین الملل (اینترل پل) نیست و دستگیری او از مجاری دیگری پی گیری می شود.

دریافت پول توسط مخالفان

مساله دریافت مبالغ کلان توسط سران مخالفان ایران از کشورهای خارجی را برای اولین بار به طور رسمی احمد جنتی دبیر شورای نگهبان ایران ماه گذشته در جشن نیمه شعبان در قم مطرح کرد.

جنتی مدعی شد اسنادی در دست دارد مبنی بر اینکه که ایالات متحده پیش از برگزاری انتخابات سال گذشته ایران مبلغ یک میلیاد دلار به سران اصلاح طلبان که آن ها را "سران فتنه" نامید، به منظور راه اندازی آشوب در کشور پرداخته است.

او همچنین گفت که آمریکا قول داده در صورت تغییر نظام توسط اصلاح طلبان، 50 میلیارد دلار دیگر به آن ها پرداخت خواهد کرد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران اعتراض ها به نتایج انتخابات که محمود احمدی نژاد را پیروز اعلام کرده بود، در بسیاری از شهرهای ایران به ویژه تهران پایتخت در گرفت که حاکمیت آن را "فتنه" نامید.

حاکمیت میرحسین موسوی ، مهدی کروبی و محمد خاتمی را "سران فتنه " می خوانند.

سخنان جنتی با موجی از انتقادهای معترضان ایرانی و سران آن ها رو برو شد و خواهان آن شدند که سند مورد ادعا را علنی کند. کروبی در نامه تندی که به احمد جنتی نوشت، خواستار "توبه او در روزهای آخر عمرش" شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" این بار وزیر اطلاعات ایران مدعی دریافت پول توسط سران مخالفان از کشورهای خارجی شده است. مصلحی در پاسخ به این سوال که "آیا بحث یك میلیارد دلار كمك به سران فتنه توسط برخی كشورها واقعیت دارد؟" گفت: "بله این موضوع واقعیت دارد و حتی می‌توانید فراتر از این مبلغ را متصور شوید."

مصلحی در این باره ادامه داد: " اكنون كه فرصت بیشتری یافته ایم پشتیبانی‌های خارجی كه از فتنه و سران فتنه می شد به تدریج روشن می شود."

او برای اثبات ادعای خود گفت: "برای نمونه فردی كه پشتیبانی خبری سران فتنه بود و چندی پیش دستگیر شده به كمك‌های سرویس‌ های اطلاعاتی سیا كه در اختیار وی قرار می‌داد، اعتراف كرده‌ است. همچنین فردی كه از كشور گریخته و بیانیه‌های سران فتنه را تدوین می‌كرد از حمایت‌های سرویس‌های اطلاعاتی خبر داده ‌است."


دستگیری مهدی هاشمی

وزیر اطلاعات جمهوری در خصوص دستگیری مهدی هاشمی توسط اینترپل گفت: "نیازی به اینترپل نیست چرا كه به نحو دیگری این موضوع پیگیری می شود."

قوه قضائیه ای ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و به راه افتادن اعتراض ها، مهدی هاشمی را متهم به دست داشتن در اعتراضات کرد و در این زمینه حکمی قضایی برای دستگیری او صادر شده است. اما مهدی هاشمی از همان روزهای ابتدایی پس از انتخابات از ایران خارج شد و هم اکنون در بریتانیا به سر می برد.

برخی از دستگیر شدگان پس از انتخابات در دادگاه هایی که برگزار و از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، علیه مهدی هاشمی اعتراف کردند. مهمترین آن ها حمزه کرمی مسئول سایت جمهوریت بود. این سایت حدود چند ماه پیش از انتخابات راه اندازی شده بود.پ

حمزه کرمی اما در نامه ای که اخیرا خطاب به محسنی اژه ای دادستان ایران نوشته و متن آن را سایت های اصلاح طلبان ایران منتشر کرده اند، تاکید کرد که آن اعتراف ها در اثر شکنجه های روحی و جسمی بوده و صحت نداشته است.


موسویان جاسوس است

مصلحی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر جاسوس بودن حسین موسویان عضو سابق تیم مذاکرات اتمی ایران در دولت محمد خاتمی تاکید کرد.

وزیر اطلاعات جمهوی اسلامی در این باره گفت: "بر اساس اسنادی كه وزارت اطلاعات در دست دارد و تعاریفی كه در این زمینه در خصوص جاسوس بودن فرد یا افراد وجود دارد، حسین موسویان جاسوس است."

یک شنبه گذشته وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در واکنش به سخنان علی اکبر صالحی که گفته بود در تیم اتمی دولت خاتمی جاسوس وجود نداشت، اطلاعیه ای صادر و موسویان را متهم به جاسوسی کرد.

آوریل 2008 موسیان به اتهام جاسوسی بازداشت شده بود اما پس از مدتی قوه قضائیه ایران اعلام کرد که بر پایه تحقیقات او جاسوس نبوده و از زندان آزاد شد.

در پاسخ به اطلاعیه وزارت اطلاعات، هوشنگ پوربابایی وکیل موسویان سه شنبه جوابیه ای صادر و با بیان روند دستگیری و رسیدگی به پرونده موسویان در قوه قضائیه ایران خاطر نشان کرد: گ سخنگوی قوه قضائیه در تاریخ 27/ 1/ 87 در نشست خبری و رسمی به صراحت اعلام كرد در این پرونده اتهاماتی وجود داشت كه یكی از آنها جاسوسی بود و در مرحله دادسرا، حداقل 3 قاضی روی پرونده كار می‌كردند، به این نتیجه رسیدند و ایشان از این اتهام تبرئه شد ".

اما مصلحی این بار به خبرنگاران گفت که اطلاعیه وزارت اطلاعات بر اساس مستندات و تعاریف جاسوسی صادره شده است. وزیر اطلاعات ایران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات وکیل موسویان گفت: " من به دستگاه قضایی ایراد نمی‌گیرم. ممكن است قوانین در مواردی مشكل و نقص داشته باشد."

No comments:

Post a Comment