Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

در پنج روز، دو هزار و پانصد چاقو و شمشیر در تهران ضبط شد

Chaaghoye Ahmadinedjad ham zapt shode? :)

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران، ۱۸۶ قبضه انواع چاقو، قمه و شمشیر در پنجمین روز اجرای "طرح مبارزه با حاملان سلاح سرد" در تهران جمع آوری شد.

هم چنین ۱۶۹ نفر به جرم حمل این سلاح ها دستگیر و ۵۱ دستگاه خودرو و موتور سیکلت توقیف شده اند.

سرتیپ حسین ساجدی نیا، رئیس پلیس تهران روز شنبه ۲۳ مرداد، همزمان با آغاز "طرح برخورد با حاملان سلاح سرد" گفته بود پلیس در پی درخواست مردم برای برخورد با این افراد، چنین طرحی را با هماهنگی قوه قضائیه به صورت تجمیعی اجرا می کند.

به گزارش روابط عمومی پلیس شهر تهران، با گذشت بیش از پنج روز از اجرای این طرح، یک هزار و ۱۴۸ نفر دستگیر و ۲۰۰۰ و ۴۵۹ قبضه سلاح سرد، کشف و ضبط شده اند.

قاضی حسن تردست رئیس شعبه ۷۴ دادگستری تهران روز سه شنبه ۲۶ مرداد با اشاره به این که در بعضی از نقاط تهران، جوانان چاقو را ناموس خود می دانند به خبرگزاری فارس گفته بود: "همین تفکر باعث می شود که جوان ها چاقو را با خود حمل کنند و در موقع درگیری از آن استفاده کنند".

چند روز پیش از این، حسن بتولی رئیس پلیس آگاهی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا با طبیعی دانستن رشد جرائم با توجه به رشد جمعیت کشور گفته بود که مسکوت ماندن "لایحه مقابله با توزیع فروش و حمل سلاح سرد"، فرصت ارتکاب جنایت را به مجرمان داده است.

طبق آماری که پلیس آگاهی تهران ارائه کرده است در سال ۱۳۸۷ بیش از ۴۲ درصد قتل ها، با استفاده از چاقو انجام گرفته است.

رئیس پلیس تهران پیش از این اعلام کرده بود پلیس تهران با اعلام قبلی و با توجه به خواست مردم ۹ طرح از جمله برخورد با مزاحمان نوامیس، امنیت پارک‌ها، معتادان پرخطر، مبارزه با مواد فروشان خرد را به زودی در تهران آغاز می‌ کند.

پلیس ایران از سال ۸۵ شدت عمل بیشتری نسبت به مسائل اجتماعی از خود نشان داد و عملیاتی را در تهران و شهرهای بزرگ علیه کسانی که آنها را "اراذل و اوباش" می خواند، آغاز کرده است.

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2010/08/100819_l44_police_tehran.shtml

No comments:

Post a Comment