Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

جاسوسان شیعه و سنی ایران

عبدالرحمن الراشد

خبرهايی که از برنامه های ايران مبنی بر هدف قرار دادن کشورهای عربی خليج توسط هسته های شيعه صحبت می کند شايد دور از واقعیت نباشد اما نبايد اعتقاد داشت که فقط شيعيان جاسوسان ايران در زمان بحران هستند.ايران تاكنون بيشترين استفاده را از جنبش هاي سنی و سلفی کرده است به عنوان مثال حمله يک ماه پيش به نفت کش ژاپنی در نزديکی تنگه هرمز راشيعيان انجام ندادند بلکه مرتكب أن يک سعودی سنی و منسوب به القاعده بود که در ايران سا کن است.

همچنین صدها نفر از اتباع عرب در داخل ایران پنهان شده و درحال آموزش هستند ، و صدها نفر دیگر در عرصه های فعالیت خود در عراق ، یمن ، سومالی ، لبنان ، غزه و نقاط. دیگر از ایران كمك دریافت می كنند.

در نتيجه تصور اين موضوع که ما با شيعيان از نظر مذهبی يا شهروندی اختلاف داريم عملا در راستای خدمت به طرح قديمی ايران است که می خواهد همه شيعيان جهان را تنها با خود مرتبط نماید، طرحی كه تا اندازه ای فقط در لبنان موفق بوده است در حالیکه این طرح در ارتباط با برخی عرب های شيعه با اشکال های سياسی فراوانی روبرو است مانند انچه كه امروز در عراق شاهد آن هستیم به گونه ای که تلاش های تهران دراعمال دستورهای خود بر احزاب دينی شيعه با شکست روبرو شده است چرا که اگر اين تلاشها به نتيجه مي رسید بحران سياسی عراق تمام شده و دولت اين کشور با انتخاب ايران تشکيل می شد . بنابر این هر حزب و مجموعه ای نظر واعتقادات سیاسی خود را دارد و بر روی آن پافشاری می کنند .

عربهای شیعه در جنوب غرب ایران (خوزستان)، که تا به امروز در کشور خودشان ايران با آنها به صورت تبعیض آمیز برخورد شده است دلیل روشن دیگری است بر اینکه ایران جهان را بر طبق دسته بندی مذهبی نمی نگرد بلكه با توجه به مصلحت اندیشی نظام سیاسی ، این کشور برای نفوذ بیشتر در بکار گيرى گروهای سنی وشیعه از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده است.

در حقيقت بهترين گروهی که امروز در خدمت ايران كار مي كند گروه های سني تندرو هستند که اين کشور را به صورت برنامه ريزي شده کمک مي کنند . اين گروه ها با اشاعه ترس در بين شيعيان خليج به نفع سیاستهای تهران کار می کنند و جوانان اين کشورها را به اغوش ايران مي اندازند .

اين احتمال هم وجود دارد که مقامات ایرانی تمام تلاش و برنامه خود را برای جذب بیشترین تعداد ازهواداران تشيع در خلیج جهت انجام مقاصد خود بکار گیرند.

ايران که اکنون مشکلات بسياري دارد بر اين باور است که جز با ايجاد هرج و مرج و تروريسم نمی تواند با حمله امريکا مقابله کند و هيچ بعيد نيست که گروهای خفته خود را در خليج بيدار کند اما ساده لوحانه است اگر تصور کنيم فقط گروهای شيعه در خدمت ايران هستند.

No comments:

Post a Comment