Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

با اشاره به نتایج نظر سنجی یک مرکز تحقیقات آمریکایی --- اوباما می گوید از شایعه مسلمان بودنش نگران نیست

باراک اوباما در حال پاسخ به سوال یک خبرنگار
دبی – العربیه. نت

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا می گوید از نتیجه یک نظر سنجی که بیانگر افزایش باور اشتباه آمریکایی ها به مسلمان بودنش است ، ناراحت یا نگران نیست.

اوباما که یکشنبه 29-8-2010 با شبکه تلویزیونی " ان . بی . سی" گفت و گو می کرد افزود: " این شایعه ها من را ناراحت نمی کند. اگر وقت خودم را برای پی گیری چنین مسائلی صرف کنم ، کار زیادی نمی توانم انجام بدهم."

بر پایه یک نظرسنجی که اخیرا یک مرکز تحقیقات آمریکایی انجام داده، از میان هر پنج آمریکایی یک نفر یا به عبارتی 18 % آمریکایی ها معتقدند که اوباما مسلمان است.

این در حالی است که این نسبت در ماه مارس 2009، 11 در صد بود.

به علاوه این، تنها یک سوم شرکت کنندگان در نظر سنجی، معتقد بودند که اوباما یک مسیحی کامل است. این نسبت نیز در مقایسه با سال 2009 که 48 در صد بود، کاهشی چشم گیر داشت.

اوباما درباره دلیل عدم اطمینان آمریکایی ها از دیانتش گفت:" شبکه ای از اطلاعات غلط وجود دارد که در عصر جدید اطلاع رسانی اخبار و اطلاعات اشتباه را به طور مستمر منتشر می کند."

او افزود " پیشتر در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری و قبل از آن در انتخابات ، با چنین مساله ای درگیر بود. وتاکید کرد: "به نمایندگی از ایالت الینوی در مجلس سنا پیروز شدم زیرا به توانایی ملت آمریکا در پشت سر گذاشتن این چیزها ایمان دارم."

نظر سنجی اخیر، اول آگوست جاری پیش از این که اوباما وارد جنجال ساخت مرکز فرهنگی اسلامی و مسجد در نزدیکی محل حادثه 11 سبتامبر شود ، انجام گرفته است.

موافقان این پروژه با مخالفت شدید سیاستمداران محافظه کار روبرو شدند. محافظه کاران آمریکا می گویند ساخت مرکز فرهنگی اسلامی و مسجد در نزدیکی محل حادثه 11 سبتامبر اهانتی است به خانواده 3 هزار شخصی که در حملات آن روز به دست تندروهای القاعده کشته شدند.

اوباما گفته بود "مسلمانان آمریکا همچون پیروان دیگر ادیان حق دارند مناسک خود را همچون شهروندان آمریکایی ادا کنند ."

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه خود تاکید کرد " آزادی دینی یکی از ارزشهای پایه ای در قانون اساسی آمریکا است و وظیفه او صیانت از قانون اساسی است."

او ادامه داد: "این مساله ای است که با تمام وجود آن را حس می کنم. به احساسات طرف مقابل احترام می گذارم و از حق آزادی بیان آن ها به قدرت دفاع خواهم کرد."

او همچنین گفت " خشم ده هزار نفری را که شنبه گذشته در اعتراض به ساخت مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی به رهبری "گلین بیک" مجری شبکه "فاکس" در واشنگتن تجمع کرده بودند را درک می کند. "


No comments:

Post a Comment