Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

رسانه دولتی ایران بانوی اول فرانسه را 'فاحشه' نامید

کارلا برونی در نامه سرگشاده ای به خانم آشتیانی نوشت فرانسه او را تنها نخواهد گذاشت



شبکه ایران که وابسته به موسسه مطبوعاتی ایران است کارلا برونی همسر نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه را "سمبل خیانت" به شوهر خوانده و گفته است رسانه های غربی نیز "فاحشه بودن" او را تلویحا تایید کرده اند.

موسسه مطبوعاتی ایران که روزنامه دولتی ایران، شبکه ایران و نشریات متعدد دیگری را در بر می گیرد زیر نظر وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی فعالیت می کند.

شبکه ایران در گزارشی که روز دوشنبه در سایت خود منتشر کرد خانم برونی را متهم به فساد اخلاقی و داشتن ارتباطات جنسی با افراد متعدد کرد و افزود "از انتشار بیشتر این موضوعات به دلیل معذورات اخلاقی عذر می طلبد."

خانم برونی اخیرا از حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی به اتهام "زنای محصنه" انتقاد کرد و خواستار آزادی او شد.

برونی هنرپیشه و خواننده فاسد الاخلاق ایتالیایی اگر چه توانست خانواده سارکوزی را از هم بپاشد و همسر رئیس جمهور فرانسه شود اما به تازگی اخبار جدیدی از ارتباطات وی با یک خواننده منتشر شد.

کیهان
وی طی نامه سرگشاده ای که در رسانه های فرانسوی منتشر شد خطاب به خانم محمدی آشتیانی نوشت: "چطور می توان با شنیدن حکم شما ساکت ماند؟"

وی افزود این حکم سنگسار "زخمی عمیق بر همه زنان، همه کودکان و همه کسانی است که احساسات انسانی دارند."

خانم برونی نوشت: "در اعماق سلول زندان خود بدانید که شوهر من در تلاشی خستگی ناپذیر است و فرانسه شما را تنها نخواهد گذاشت."

پس از این نامه، روزنامه کیهان مقاله ای تحت عنوان "فواحش فرانسه هم وارد داد و قال حقوق بشر شدند" منتشر کرد.

این روزنامه نوشت: "برونی هنرپیشه و خواننده فاسد الاخلاق ایتالیایی اگر چه توانست خانواده سارکوزی را از هم بپاشد و همسر رئیس جمهور فرانسه شود اما به تازگی اخبار جدیدی از ارتباطات وی با یک خواننده منتشر شد."

انتشار این مطالب در شبکه خبر و روزنامه کیهان بازتاب وسیعی در رسانه های جهانی داشته است.

علاوه بر خانم برونی شمار زیادی از فعالان حقوق بشر و زنان و نیز چهره های فرهنگی و سیاسی جهانی از خانم محمدی آشتیانی حمایت کرده اند.

مقام های ایران اخیرا اعلام کردند که در مورد این پرونده "راهکارهای ویژه ای" را در دستور کار قرار داده اند که نتیجه آن بعدا اعلام خواهد شد.

ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران روز شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد این راهکارها به منظور "اعمال دقت های مضاعف در اعمال قانون و رعایت حقوق قانونی افراد" در نظر گرفته شده است.

BBC

***********************************************************************
*******************************************
*************************
**********
****

ديلي تلگراف فاحشه خواندن همسر ساركوزي توسط كيهان
را موضع دولت ايران دانست

عصر ايران : روزنامه ديلي تلگراف بريتانيا در مطلبي با عنوان " ايران كارلا بروني را فاحشه خواند " مطلب روز شنبه روزنامه كيهان در انتقاد از مواضع همسر رييس جمهوري فرانسه درباره اعدام سكينه محمدي آشتياني را موضع دولت ايران خواند.

به گزارش عصر ايران اين روزنامه بريتانيايي در مطلبي كوتاه در اين باره نوشت : " روزنامه كيهان چاپ ايران كه تحت كنترل دولت منتشر مي شود كارلا بروني و ايزابل آجيواني هنر پيشه معروف فرانسوي را كه از كمپين آزادي خانم آشتياني حمايت كرده اند ، را "فاحشه" خطاب كرد ، در حالي كه تلويزيون دولتي ايران نيز همسر رييس جمهوري فرانسه را به فساد اخلاقي متهم كرد .

روزنامه كيهان روز شنبه ( 6 شهريور ) در مطلبي با عنوان " فواحش فرانسه هم وارد داد وقال حقوق بشر شدند " نوشت :

" به تازگي كارلا بروني همسر بدنام نيكولا ساركوزي و آجيواني بازيگر فاسدالاخلاق فرانسوي طي اظهارنظرهايي، از «س-م» حمايت كردند. بروني، هنرپيشه و خواننده فاسدالاخلاق ايتاليايي اگرچه توانست خانواده ساركوزي را از هم بپاشد و همسر رئيس جمهور فرانسه شود اما به تازگي اخبار جديدي از ارتباطات وي با يك خواننده منتشر شد. وي در دفاع از «س-م» گفته است: حكم صادره ناعادلانه است. من واقعاً از اينكه او به خاطر دوست داشتن يك نفر محكوم به مرگ شده، واقعاً متعجب شدم. خانم ]...[ از همان جا در قعر سلولتان بدانيد كه همسر من آزادي شما را دنبال مي كند و هرگز شما را فراموش نخواهد كرد(!) آجيواني بازيگر بدسابقه فرانسوي هم در حمايت از س-م گفت: نام او ]...[ در قلب من حك شده و هر روز بر زبانم جاري است. تو سرشار از توانايي هاي سركوب شده اي(!) "

به نظر مي رسد لازم است رسانه هاي ايران كه داعيه فرهنگ اسلامي و ايراني دارند ، در نگارش مطالب خود ولو عليه دشمنانشان ، ادب و نزاكت را رعايت كنند تا ضمن حفظ ارزش هاي اخلاقي ، بدنگاري هاي يك خبرنگار و يك روزنامه ، به حساب ديدگاه دولت يا ملت ايران گذاشته نشود و در اين ميان از رسانه هاي مدعي ارزشگرايي انتظار بيشتري مي رود.














No comments:

Post a Comment