Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

برکناری گسترده روسای دانشگاه های ایران

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی مهر، غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، عصر یکشنبه در ارتباط با تغییر رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: «بنده رفتم و این کار را کردم. هر چه نماینده اصلاح طلب و منفعت طلب بود، آمدند و وزارت علوم را بخاطر تغییر رئیس این دانشگاه تحت فشار قرار دادند؛ دانشگاهی که مسجد، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و حراست ندارد. ۱۹ سال هیچ وزیری جرأت نکرد به این دانشگاه برود. بنده گفتم که اگر شهادت هم نصیبم شود به آنجا میروم و این کار را انجام می دهم.»
امری که غلامرضا خواجه سروی برای انجام یافتن آن حتی اعلام آمادگی برای شهادت کرده، تنها مختص به دانشگاه علوم پایه زنجان نبوده است.
تابستان امسال، دانشگاههای ایران شاهد تغییرات گسترده روسای خود بوده اند. تاکنون روسای ۱۷ دانشگاه و ۳ پژوهشکده وابسته به وزارت علوم تغییر کرده اند و سخن از تغییرات دیگری نیز در میان است.
در این میان برکناری پرفسور یوسف ثبوتی از ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با اعتراضاتی از سوی برخی از دانشجویان و اهالی این شهر همراه شده است. پروفسور ثبوتی از چهره های برجسته علمی ایران است که در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته از نامزدی مهدی کروبی حمایت کرده بود.
برکناری محمد تقی بطحایی، رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، و سعید سهراب پور، رییس دانشگاه صنعتی شریف، نیز از دیگر تغییرات خبر ساز بود، تغییراتی که دامنه اعتراض به آن حتی به مجلس ایران هم رسید.
برخی از ناظران معتقدند برکناری روسای دانشگاههای ایران، جدا از استقلال زدایی از دانشگاه ها، گوشه ای از تغييرات وسيعی است که اسلامی کردن دانشگاهها، محدود کردن علوم انسانی، تغییر محتوای کتب درسی و اخراج اساتید و دانشجویان دگراندیش از دانشگاهها را دربر می گيرد.
کامران دانشجو، وزیر علوم ایران، و دیگر مسؤلان این وزارتخانه نیزدرماههای اخیر به صراحت گفته اند دانشگاههای ایران تنها جای دانشجویان معتقد به نظام و ولایت فقیه است. آنها می گويند دانشگاههای ایران باید تبدیل به کارخانه کادر سازی سیاسی برای نظام جمهوری اسلامی شود.




************************************************
******************************
*****************
*******
****
*
آیا پرس تی وی از انتشار جهانی صحبهای وزیر علوم در مورد « با خاک یکسان کردن دانشگاه ها» خجالت میکشد؟

پرس تی‌وی (Press TV) سومین شبکه تلویزیونی وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و اولین شبکه خبری تلویزیونی انگلیسی‌زبان ایرانی است. در گزارش پرس تی وی از سخرانی اخیر کامران دانشجو، وزیر علوم، این قسمت مهم صحبت ایشان حذف شده است: وزیر علوم گفت: اگر این دانشگاه وجود داشته باشد مردم ایران، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آن را با خاک یکسان می‌کنند.در گزارش پرس تی وی صرفا اشاره شده مردم تحمل نمیکنند "

No comments:

Post a Comment