Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تلاش ماموران امنیتی برای بازداشت مشاور احمدی نژاد ناکام ماند - جوانفکر و کارکنان روزنامه ایران با ماموران درگیر شدند

دبی – العربیه. نت
منابع خبری در ایران روز دوشنبه 21 - 11 – 2011 اعلام کردند نیروهای امنیتی برای بازداشت علی اکبر جوانفکر مشاورمطبوعاتی احمدی نژاد و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به ساختمان موسسه " ایران " یورش بردند.

لحظاتی پس از انتشار خبربازداشت جوانفکر و انتقال وی به زندان با دستبند خبرگزاری ایرنا این خبر را تکذیب کرد وخبرگزاری رویترز نیز تایید کرده است که جوانفکر در تماس تلفنی تاکید کرد که بازداشت نشده است.

بر اساس این گزارش هنگام مراجعه ماموران امنیتی به ساختمان روزنامه ایران جوانفکر و تعدادی از کارکنان این موسسه در برابر آنها مقاومت کردند و از انتقال وی به زندان جلوگیری کردند.

ایرنا در این زمینه اعلام کرد :" همزمان با حضور نیروهای دادستانی و ضابطین انتظامی در روزنامه ایران،كاركنان این روزنامه در حالی كه سرود 'كجایید ای شهیدان خدایی' را سر می دادند، مانع از بازداشت جوانفكر شدند كه با برخورد این نیروها مواجه شدند."

گزارش می افزاید :" در جریان این حادثه، سرپرست موسسه مطبوعاتی و فرهنگی ایران و برخی از كاركنان این روزنامه، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند."

همچنین مصیب نعیمی مدیر مسئول روزنامه الوفاق و برخی دیگر از كاركنان روزنامه ایران بازداشت شدند.

ماموران امنیتی پس از برگزاری نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی وخارجی توسط جوانفکر برای بازداشت وی وارد عمل شدند.

روز گذشته دستگاه قضایی از صدور حکم یک سال حبس برای جوانفکر و محرومیت 3 ساله از فعالیت مطبوعاتی به دلیل پرونده نشریه " خاتون " به اتهام انتشار مطالب خلاف عفت عمومی خبر داده بود.

این اقدام پس از آن انجالم شد که مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد در مصاحبه با روزنامه " اعتماد " از مخالفان رئیس جمهوری اسلامی ایران به شدت انتقاد کرد.

روزنامه اعتماد پس از این مصاحبه توقیف شد و دادستانی علیه جوانفکر اعلام جرم کرد.

جوانفکر گفته بود منتقدان احمدی نژاد از افشاگری های او واهمه دارند.

اختلاف میان اصولگرایان حاکم بر ایران از چند ماه پیش و در پی اختلاف میان آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و احمدی نژاد بر سر حضور حیدر مصلحی در راس وزارت اطلاعات، اوج گرفت.

جوانفکر در این مصاحبه به موضوعات مختلفی چون جریان موسوم به انحراف ، اسفندیار رحیم مشایی، دستگیری‌های نزدیکان دولت، غلامحسین محسنی اژه‌ای، منوچهر متکی، ويژه‌نامه خاتون، دورنشینی محمود احمدی‌نژاد، عزل و نصب حیدر و مصلحی و موارد دیگر پرداخته و همچنین از رفتاری که با اصلاح‌طلبان در زندان‌ها شده از سوی دولت اعلام عدم دخالت کرده است.

او همچنین از دخالت های آیت الله خامنه ای در معرفی وزرا انتقاد کرد و بسیاری از اعضای دولت به ویژه در دور اول ریاست احمدی نژاد را از مخالفان رئیس دولت دانست.

مشاور احمدی نژاد با اشاره به بازداشت تعدادی از اطرافیان اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت :" به خاطر دشمنی با مشایی، ببینید چقدر آدم بی‌گناه را بازداشت و زندانی کردند."

او همچنین از اینکه منوچهر متکی گفته است بدون اینکه به وی اطلاع داده شود در جریان سفر خارجی از سمت خود برکنار شد به شدت انتقاد کرد و وزیرخارجه سابق را به دروغگویی متهم کرد.

او گفت :" در دوره آقای متکی در دیپلماسی خارجی واقعا دارای ضعف بودیم. چند تا از دیپلمات‌های ما رفتند و پناهنده شدند؟ آیا این امر نشانه تسلط یک وزیر بر دستگاه دیپلماسی است یا آنکه شیرازه کار از دستش در رفته است."

او سپس درخواست مناظره با احمدی نژاد توسط اژه ای را " غیرمنطقی " خواند و گفت :" احمدی ‌نژاد به خاطر سمتش نمی‌ تواند ۶۰ تا ۷۰ درصد حرف‌هایش را با مردم در میان بگذارد، بنابراین شرکت رئیس‌جمهور در چنین مناظره‌ای، منطقی نیست."

او خطاب به متکی و اژه ای گفت :" آنها باید صداقت از خودشان نشان دهند و اشتباهات خودشان را بپذیرند. چرا بداخلاقی می‌کنند؟ عزت آقای متکی و آقای اژه‌‌ای در این است که الان سکوت کنند وگرنه اگر پرده‌ها برود کنار اشتباهاتشان را مردم می‌ فهمند."

No comments:

Post a Comment