Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بسجیان برخی اموال سفارت انگلیس را به سرقت برده اند

گزارش خبرنگار ما از تهران (عصر پنج شنبه): در حالیکه روز گذشته در همین ساعت نیروی انتظامی تنها به یورش بسیجیان به داخل سفارت انگلیس نظاره می کرد در حال حاضر دور تا دور سفارت در محاصره نیروی انتظامی قرار دارد و خودروهای نیروی انتظامی در خیابانهای مجاور سفارت مستقر شده اند. بیش از 15 دستگاه خودروی پلیس به اضافه دو دستگاه مینی بوس حامل نیروهای یگان ویژه پلیس در مقابل درب اصلی سفارت در ضلع شرقی آن مستقر هستند.
تعدادی از کارگران شهرداری مشغول پاکسازی آثار وحشیگری روز گذشته بسیجیان می باشند و تعدادی کارگر در حال بالا بردن حصارها و فنس های حافظ ساختمانها می باشند. چراغ ساختمان قدیمی در ضلع جنوبی سفارت همچنان روشن است و از صبح امروز مقام های امنیتی بارها به داخل سفارت ورود پیدا می کردند.
به عکاسان و خبرنگاران اجازه عکاسی یا فیلمبرداری داده نمی شود. به گفته صاحبان فروشگاه ها و بوتیک های اطراف سفارت، دیروز اموال زیادی از سفارتخانه توسط بسیجیان به سرقت برده شد و یا به طرز فجیعی تخریب شده است. یکی از مغازه داران می گفت عده ای از بسیجیان دیروز هنگام خروج از سفارت با خود چند گیتار و شیشه های مشروب و انواع قوطی های وودکا و ویسکی بیرون می آوردند.
همچنین با اعلام فراخوانده شدن سفیر آلمان به کشورش سفارت آلمان در تهران نیروی انتظامی در مقابل سفارت آلمان نیز مستقر شده است. همین اتفاق برای سفارت ترکیه که در مجاورت سفارت آلمان قرار دارد نیز افتاده است. سفارت آلمان و ترکیه در خیابان فردوسی و در جنوب سفارت انگلستان قرار دارد. گفته می شود باغ قلهک نیز در تصرف نیروی انتظامی است اما تعدادی از اتباع خارجی همچنان در آن حضور دارند. نیروهای پلیس در مقابل سفرات نروژ و ایتالیا نیز مستقر بوده اند.
بحث امروز مردم در تهران حول حماقت جمهوری اسلامی در این ماجرا خلاصه می شد و تقریبا همه بر این نظر بودند که عواقب هجوم بسیجیان به سفارت انگلیس دامن مردم و کشور را خواهد گرفت.
گرچه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از اقدام بسیجیان حمایت کرد اما از راهروهای مجلس خبر می رسد که برخی نمایندگان مجلس در مورد این رفتار هشدار داده اند.
در حال حاضر اخبار ورزشی شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی گستاخانه در حال گزارش رقابت های لیگ برتر انگلیس می باشد بی آنکه در نظر بگیرد که دیروز شعار مرگ بر انگلیس سر داده می شد!

No comments:

Post a Comment