Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نگرانی مقامات جمهوری اسلامی از جمعیت سـُنی ها در تهران

نگرانی مقامات جمهوری اسلامی از جمعیت سـُنی ها در تهران
بر طبق گزارش سایت حکومتی شـیـعه آنلاین تعداد جمعیت اهل سـُنت در تهران بیش از یک میلیون نفر می باشد. این سایت به نقل از یک منبع آگاه از مرکز آمار جمعیت جمهوری اسلامی مدعی شد که بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سراسر کشور که در یک ماه گذشته انجام گردید، بیش از یک میلیون سنی مذهب ساکن استان تهران به عنوان پایتخت جهان تشیع هستند. این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در ادامه افزود: این عدد تعجب و نگرانی شدید برخی مسئولان و دست اندرکاران جمهوری اسلامی ایران را برانگیخته است.  بر طبق این آمار حدود ده درصد جمعیت استان تهران را اهل سـُنت تشکیل می دهند.
بر طبق گزارش خبرگزاری مهر تا پایان امسال تعداد کل مساجد اهل تشیع در تهران به ١٢٠٠ (هزار و دویست) خواهد رسید. این در حالیست که بیش از یک میلیون سـُنی مذهب تهران حتی یک مسجد ندارند. علیرغم درخواست مکرر اهل سـُنت برای کسب مجوز جهت ساخت یک مسجد در تهران، مقامات جمهوری اسلامی هرگز توضیح نداده اند که به چه دلیلی سـُنی ها اجازه ساخت مسجد در پایتخت کشور خود را ندارند.
امسال نیز از اقامه نماز جماعت اهل سـُنت تهران توسط مامورین امنیتی جمهوری اسلامی ممانعت شد و چند تن فعال سـُنی نیز بدلیل تلاش برای اقامه نماز جماعت در اماکن خصوصی دستگیر و راهی زندان شدند. متعاقب انعکاس گسترده این خبر، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به سایت سـُنی انلاین که پایگاه رسمی  اطلاع رسانی اهل سـُنت ایران می باشد، فشار آوردند تا خبر ممانعت از برگزاری نماز جماعت عید قربان در تهران از روی سایت خود بردارند و خبر دیگری را جایگزین آن کنند. این برای اولین بار است که مقامات جمهوری اسلامی اعتراف می کنند که در تهران بیش از یک میلیون اهل سـُنت وجود دارد.

تکثر خبر از دفتر مطالعات بلوچستان در لندن

No comments:

Post a Comment