Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اولین ویدیوها از حمله به سفارت بریتانیا در تهران و پائین کشیدن پرچم آن

خبرگزاری فرانسه از حمله تظاهرکنندگان به ساختمان سفارت بریتانیا در تهران خبر داد. در این تظاهرات که روز سه‌‌شنبه (۸ آذر/ ۲۹ نوامبر) برگزار شد تظاهرکنندگان وارد ساختمان سفارتخانه‌ شده و پرچم بریتانیا را پایین کشیدند.


خبرگزاری‌ها گزارش می‌دهند که تجمع‌کنندگان مقابل سفارت  بریتانیا در تهران به ساختمان سفارت سنگ و کوکتل‌مولوتوف پرتاب کرده و بعد از ورود به دفاتر برخی مدارک را به پایین پرتاب کردند.
واحد مرکزی خبر ضمن تأیید پرتاب سنگ و کوکتل‌ مولوتوف به سفارت  بریتانیا گزارش کرده است که «تعدادی از دانشجویان خشمگین شیشه‌های سفارت را شکستند و گوشه ای از ساختمان کوچک پشت درب اصلی سفارت نیز آتش گرفت».
حمله به سفارت  بریتانیا در حضور مأموران انتظامی انجام شد. خبرگزاری فارس نوشته است‌ که مأموران نتوانستند جلوی مهاجمان را بگیرند.
برخی خبرگزاری‌های خارجی شمار تظاهرکنندگان را صدها تن و شمار مهاجمان به ساختمان سفارت را حدود ۲۰ تن اعلام کرده‌اند.
خبرگزاری فرانسه همچنین می‌نویسد، تظاهرات در مقابل سفارت بریتانیا به صورت زنده در تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد. در این تصاویر دیده می‌شد که تظاهرکنندگان به سوی سفارت‌خانه سنگ پرتاب می‌کنند و یکی از آنها تلاش داشت که از دیوار بالا برود.
 
واکنش شدید بریتانیا

 بریتانیا به حمله به سفارت این کشور در تهران واکنشی شدید نشان داد. وزارت خارجه بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از این حمله که روز سه‌شنبه (۸ آذر/۲۹ نوامبر) انجام شد و در آن عده‌ای از دانشجویان وارد سفارت‌‌ این کشور شده و برخی مدارک را سوزاندند به شدت خشمگین است.
به گزارش رویتزر، در این بیانیه آمده است که وزارت خارجه هنوز از جزئیات ماجرا خبر ندارد و جزئیات به مرور روشن خواهد شد.
در این بیانیه همچنین به کنوانسیون وین اشاره شده و گفته شده است که «دولت ایران وظیفه‌ای آشکار در جهت حفظ امنیت دیپلمات‌ها و سفارت‌خانه‌های خارجی بر عهده دارد و ما انتظار داریم که آنها (جمهوری اسلامی) به سرعت اقدام کرده و موقعیت را تحت کنترل درآورده و سلامت کارکنان سفارت و امنیت مدارک و متعلقات ما در آنجا را تأمین کنند.»
طبق قوانین مندرج در کنوانسیون وین، سفارت‌‌های خارجی جزو خاک کشورها محسوب شده و کشور میزبان حق هیچ‌گونه تعرض به آن را ندارد.
 
پیش از این خبرگزاری فارس گزارش داده بود که عده‌ای از دانشجویان قرار است روز سه‌‌‌شنبه (۸ آذر) در سالگرد ترور مجید شهریاری، استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی، در مقابل سفارت انگلیس در تهران تجمع کنند.

در گزارش خبرگزاری فارس با اشاره به رأی مجلس ایران به کاهش روابط با بریتانیا آمده است که به همین دلیل «اتحادیه‌های دانشجویی این تجمع را هر چه باشکوه‌تر برگزار خواهند کرد.»
مجلس ایران در جلسه علنی روز یکشنبه (۶ آذرماه) در واکنش به تحریم این کشور توسط بریتانیا سطح روابط با لندن را کاهش داد.
نمایندگان مجلس با تصویب یک طرح دوفوریتی وزارت امور خارجه را موظف کردند، ظرف ۲ هفته روابط سیاسی با دولت بریتانیا را به سطح کاردار تنزل داده و روابط اقتصادی و بازرگانی را نیز به حداقل ممکن برساند.



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.





گزارش پرس تی وی


جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.






گزارش سی ان ان



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.



تصاویری از حمله به سفارت بریتانیا در تهران 1

امروز گروهی در تهران که خبرگزاری‌های رسمی ایران از آنها به عنوان «معترضان به سیاست‌های بریتانیا» نام برده‌اند به سفارت این کشور حمله کردند. این افراد پرچم سفارت بریتانیا را پایین کشیدند.
بنا بر گزارش تلویزیون ایران ا«معترضان» به سوی سفارت «کوکتل مولوتف» و «سنگ» پرتاب کرده‌اند.
این تجمع از ساعت دو بعد از ظهر به وقت تهران آغاز شد و شرکت‌کنندگان در آن در عین حال کاغذها و مدارکی که در داخل سفارت پیدا کرده‌ان را نیز به بیرون پرتاب کرده‌اند.
اما رسانه‌های داخل ایران می‌گویند پلیس این تجمع را «کنترل» کرده است.
وزارت خارجه بریتانیا در واکنش نخست خود در توئیتر این وزارت‌خانه این حمله را محکوم کرد.
شکستن در سفارت بریتانیا در تهران،
بیرون بردن نشان سلطنتی دولت بریتانیا از محل سفارت به دست معترضان
پایین کشیدن پرچم بریتانیا و برافراشتن پرچم ایران در مقابل سفارت بریتانیا در تهران،
گذشتن معترضان از در سفارت و سد نیروهای انتظامی،
اسناد و مدارک رها شده در حیاط سفارت بریتانیا،



No comments:

Post a Comment