Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اعمال مالیات های غیرکارشناسی مهمترین مشکل واحدهای شهرک های صنعتی است

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: اعمال مالیات های غیر کارشناسی مهمترین مشکل واحد های تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان است.

به گزارش تفتان ایران، محمد یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر، ‌اظهار داشت:‌ این اعمال نظرهای غیر کارشناسی تا جایی است که این استان علی رغم محروم بودن و بالا بودن هزینه سربار به میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به سایر استان های کشور در بخش تولید، رقم نخست مالیات های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی مهم ترین راه توسعه سیستان و بلوچستان را شکوفایی صنعت در استان عنوان کرد و گفت: برای جذب سرمایه گذار در این استان باید مشوق های خاصی با توجه به دور بودن از مرکز در نظر گرفته شود.

وی افزود: معافیت های مالیاتی بلند مدت و ‌پرداخت حق بیمه کارگران توسط دولت به مدت حداقل ۱۰ سال از جمله مشوق هایی است که باید برای این استان در نظر گرفته شود تا کار آفرینان برای سرمایه گذاری در سیستان وبلوچستان راغب شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان بیان داشت: مشکل دیگر واحد های تولیدی سرمایه در گردش است که اقدام هایی برای مرتفع شدن این مشکل در نظر گرفته شده است.

وی گفت: هم اکنون بسترهای صنعتی با ایجاد ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی در استان با بهره گیری از امکانات مناسب گسترده شده است و باید با توجه به شرایط سیستان و بلوچستان رایزنی های لازم برای اعمال مشوق های خاص برای سرمایه گذاران در بخش صنعت استان توسط دستگاه های اجرایی مرتبط صورت پذیرد.

وی همچنین به ‌بیست و یکمین تور صنعتی شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: این تور با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و توسعه تجارت خارجی برگزار شد.

یعقوبی اظهار داشت:‌ ۱۵ نفر از فعالان صنعت خرمای سیستان و بلوچستان به منظور آشنایی با آخرین دستاوردهای صنعت خرما در محل نمایشگاه های دائمی تهران گرد هم آمدند و به تبادل اطلاعات و تجارب خود پرداختند.

وی گفت: در این تور دو روزه شرکت کنندگان با اصول طراحی، بسته بندی، ‌توزیع‌، فروش، ایمنی و بهداشت در صنعت خرما در کلاس جهانی آشنا شدند.

وی افزود: برگزاری تورهای صنعتی گامی موثر برای توسعه زمینه های مختلف صنعتی به شمار می رود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان بیان داشت: اگر این امر به خوبی هدایت شود موجب تقویت بنیه صنعتی خواهد شد.

وی گفت: اولین تور صنعتی این شرکت در سال ۸۶ با بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی کرمان انجام شد.

No comments:

Post a Comment