Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

يك روز پس از كشف توطئه تفرقه اندازی از سوى افراطيون مذهبى --- پادشاه بحرين آغاز برنامه فراگير اصلاحات دينى را در كشورش اعلام كرد

ملك حمد بر توانايى نيروهاى بحرينى در سركوب توطئه ها تاكيد كرد

منامه، دبى - العربيه.نت

ملك حمد بن عيسى آل خليفه پادشاه بحرين روز يكشنبه 5-9-2010 در پيامى تلويزيونى خطاب به ملتش از برنامه اى فراگير سخن گفت كه هدف از آن اصلاحات مذهبى و تلاش در جهت روشنگرى دينى واعتقادى مى باشد.

اين پيام يك روز پس از آن پخش شد كه نيروهاى امنيتى اين كشور پرده از يك طرح تروريستى وسيع برداشتند كه امنيت و استقرار اين كشور خليجى را در معرض خطر قرار داده بود.

پادشاه بحرين از مقامات مذهبى و مسئولان ذيربط خواست نسبت به منابر و حرمت و جايگاه آنها حساس باشند و اجازه ندهند هر فرد تفرقه انداز بى ريشه اى از امكانات و اماكن دينى به نحو غلط استفاده كند.

ملك حمد تاكيد كرد: بايد در جهت تقريب مذاهب اسلامى و نزديك سازى گرايش هاى مختلف در اسلام كوشش شود و خشونت طرد و تخطئه گردد. وى افزود: بايد به "يد الله مع الجماعه" كه توصيه دين مبين است پايبند باشيم و از تفرقه و اختلاف نافرجام بپرهيزيم.

ملك حمد كه به مناسبت آغاز ده روز واپسين ماه مبارك رمضان سخن مى گفت، اظهار داشت: بحرين شاهد حوادث ناگوارى گرديد كه براى ملت ما امورى بيگانه و ناآشنا بوده اند. وى افزود: آنان كه در زمينه هاى تفرقه و تخريب به تحريك ديگران پرداخته اند شايد از عواقب كار ناآگاه بوده اند.

پادشاه بحرين گفت: نيروهاى امنيتى ما هشيارى لازم را داشتند و تشكيلات تروريستى را زير نظر گرفته بودند. آنان آمادگى دفاع از امنيت و استقرار كشورشان را دارند. اين امانت با اراده و عزمى قاطع محافظت خواهد شد.

او از آحاد ملت بحرين خواست كه صفوف خود را فشرده كرده و عليه كسانى كه مى خواهند به كشور آسيب برسانند متحد و هشيار عمل كنند. وى تاكيد كرد: اسلام تمسك به وحدت اسلامى و اطاعت از ولى امر را توصيه كرده و مايه قوت مسلمين دانسته است.

گفتنى است نيروهاى امنيتى بحرين روز شنبه 4-9-2010 گزارشى از يك برنامه تروريستى توسط شبكه اى از خرابكاران را به اطلاع همگان رساندند كه هدف آن دست اندازى به وحدت ملى و تخريب بافت اجتماعى بهم پيوسته اين سرزمين بوده است. در برنامه ى شبكه مذكور تخريب اموال عمومى و خصوصى، حمله به افرادى بيگناه و ترويج خشونت وجود داشت.

شبكه اى كه در تلويزيون رسمى بحرين معرفى شد عناصرى از داخل و خارج از اين كشور را در برمى گرفت. اين افراد در نقاط مختلفى از بحرين با گفتار و كردار خود به تحريك و ارتكاب اعمال زيانبار پرداخته بودند و در نظر داشتند كارهاى خود را توسعه دهند.

در يك بيانيه امنيتى كه نسخه اى از آن به "العربيه. نت" رسيد آمده است كه افراد اين تشكيلات زيرزمينى جلساتى را در داخل و خارج بحرين برگزار كرده و با گروههايى غير قانونى ارتباط برقرار نموده، به تقسيم كار و تهيه اموال جهت اقدامات خود پرداخته بودند. آنها با استفاده از رسانه هايى كه در اختيار داشتند و نيز منابر و مساجد به تحريك و تشويش افكار نوجوانان مى پرداختند. آنان بدون رعايت اصول اخلاقى خشونت و تخريب وتفرقه را ترويج مى كردند.

بيانيه به كمك هاى مالى داخلى وخارجى كه به اين شبكه شده بود اشاره كرده است ليكن از كشور خاصى در اين زمينه نام نبرده است.

نامهاى سعيد الشهابى وجعفر الحسابى كه دو تن از رهبران "جنبش آزادگان بحرين اسلامى" مى باشند در اين بيانيه به عنوان دو تن از سردمداران تشكيلات خرابكار آمده است. اين جنبش كه مقرش در لندن مى باشد رسما وعلنا سرنگونى حكومت بحرين را از راه خشونت تبليغ مى كند.

No comments:

Post a Comment