Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

افشاى شيوه هاى كار شبكه خارج كشورى وزارت اطلاعات فرزاد جاسمی

يك مقام وزارت اطلاعات حكومت اسلامى كه اخيراً به اروپا پناهنده شده است در يك افشاگرى بى سابقه اعلام كرد كه در معاونت هاى ده گانه وزارت اطلاعات واحدهايى وجود دارد كه مأموريتشان ايجاد هسته هاى تحت كنترل در درون اپوزيسيون خارج ازكشور است.

يك مقام وزارت اطلاعات حكومت اسلامى كه اخيراً به اروپا پناهنده شده است در يك افشاگرى بى سابقه اعلام كرد كه در معاونت هاى ده گانه وزارت اطلاعات واحدهايى وجود دارد كه مأموريتشان ايجاد هسته هاى تحت كنترل در درون اپوزيسيون خارج ازكشور است. به گفته اين مأمور كه خواست ناشناس بماند، وزارت اطلاعات مطالبى راكه براى ايجاد توازن ميان جناحهاى نظام لازم دارد به له يا عليه يكى از شخصيتهاى بلندپايه نظام، يا جناحهاى آن، از طريق اين هسته ها در خارج از كشور مطرح مى نمايد.

وى در بين اين واحدهاى معاونت اپوزيسيون از واحد خامنه اي، رفسنجاني، خاتمى و... نام برد. او در تعريف وظايف اين هسته هاى تبليغاتى در خارج از كشور گفت: , اينها افراد، گروهها و رسانه هايى هستند كه از طرف وزارت (اطلاعات) مورد پشتيبانى محتوايي، مالى و تداركاتى قرار مى گيرند تا برعليه يكى از جناحها يا شخصيتهاى حكومت اسلامى تبليغ كنند. افراد بايد از طريق انتشار، سخنراني، مصاحبه، حضور در مجالس، تلفن بر روى كانالهاى راديويى و تلويزيونى و غيره عمل كنند. رسانه ها بايد خط ديكته شده و توافق شده را پيش برند و در انتخاب موضوعات، اخبار، مطالب، افراد، برنامه سازان به مسير تعيين شده توجه كنند. سازمانها و گروهها نيز بايد در اطلاعيه ها و انتشارات خود، سايتهاى اينترنت، جلسات و سخنرانى خطوط ديكته شده را پيش ببرند ,. وى اضافه مى كند: , ما افرادى را در خارج از كشور داريم كه كارشان عبارتست از تماس با چهره هاى سرشناس اپوزيسيون و خود را پيرو و يا هوادار آنها نشان دادن. آنها بايد اين نزديك شدن را به طور فعال انجام دهند و با تعريف و تمجيد از آن شخصيت تماسهاى فردى با وى برقرار كرده و بباورانند كه با نيت خوب و جهت مبارزه با حكومت اسلامى عمل مى كنند. سپس بتدريج ضمن كشف افكار، عقايد، روانشناسى فردي، روابط و شبكه هاى همكارى اين شخصيت اطلاعات را به وزارت بفرستند و در مقابل دستورات وزارت را در رابطه با اين شخصيت بكار گيرند ,.

اين مأمور ادامه مى دهد: , ما از طريق برخى افراد كه با ما همكارى دارند جمع كثيرى از ايرانيان خارج از كشور را تحت اختيار داريم، بدين ترتيب كه مأمور با افرادى چند در تماس است از آنها كسب اطلاع مى كند و به آنها خط مى دهد، آنها را بر له يا عليه كسى يا جريانى تحريك مى كند و يا براى توزيع يك شايعه از آنهااستفاده مى كند ,.

او مى گويد: , ما آنچه را كه بعنوان موضوع عمده براى رسانه هاى خارجى بايد مطرح شود تعيين مى كنيم، در هر زمان از طريق امكانات رسانه هاى در اختيار خود، يك موضوع را مطرح كرده و سپس از شبكه خود به اين جريان دامن مى زنيم. با تلفن هاى مختلف به راديو و تلويزيونها اين موضوع را بصورت پرسش يا طرفدارى و يا انتقاد مطرح كرده و آن رسانه يا آن برنامه ساز را وادار مى كنيم كه به واكنش بپردازد ,.
وى سپس اضافه مى كند: , كار جذب ايرانيان از طريق واحدهاى مربوط به سفارتخانه ها در هر كشور انجام مى شود و فقط در آمريكا اين كار بعهده افراد مشخصى است. پس از آنكه فرد شناسايى شد بسته به اينكه به ايران رفت و آمد داشته باشد يا خير كارها تنظيم مى شود. معمولاً كار جذب افرادى كه به ايران مى روند و مى آيند بسيار ساده است و ريششان راحت در گرو مى باشد. در مورد ساير ايرانى ها نيز از طرق مختلف اقدام مى شود از جمله بوسيله دوست و آشناى آنها و شناخت از زندگيشان، نيازهايشان، مشكلاتشان و تمايلاتشان اين كار انجام مى شود ,.

اين شخص ادامه مى دهد: , افراد، رسانه ها و تشكيلات متعلق به وزارت (اطلاعات) وظيفه دارند كه در زمانهاى معمول به كار خود بپردازند و نقش رسانه هاى يا بيطرف و يا مخالف نظام را ايفا كنند. البته مخالف آن بخش از نظام كه تعيين و تعريف شده است. در اين مواقع عادى هدف فقط پيش بردن اهداف كلى نظام است، يعنى دوركردن افكار از نوع مبارزه راديكال از يكسو و مانع از شكل گيرى يك خط متحدساز شدن از طرف ديگر. آنها به اين دو وظيفه كلى ادامه مى دهند تا در مواقع خاص مأموريت هاى مشخص داده شود. در آن زمان اين نيروها بايد به آن مأموريت بپردازند و از امكانات خود براى احراز آن استفاده كنند., وى درباره اين مأموريت ها توضيح مى دهد: , مثلاً آنكه برعليه فلان جريان اپوزيسيون يا يك تشكيلات و يا يك شخص وارد عمل شوند و اجازه ندهند كه اين جريان يا شخصيت مطرح شود و پا بگيرد، معمولاً جريان اينطورست كه خط اصلى توسط تهران تعيين مى شود و يكى از رسانه های شبكه وزارت، آنرا مطرح مى سازد، بلافاصله وسايل ارتباطى ديگر شبكه و يا افراد درون آن كار خود را آغاز كرده و اين خط را به پيش مى برند. همه ابزارها به كار گرفته مى شود: مطبوعات، اينترنت، راديوها، تلويزيونها، تلفن و ارتباط فردي، تشكيل جلسه و سخنراني، گردهمآيى و سمينار و امثالهم و غيره. همه راهها مجازند به شرط آنكه خط را به پيش برند و تبليغات را تقويت كنند. هدف اشغال صحنه توسط موضوعات مورد نظر وزارت است ,..

او هم چنين مى گويد: , از دانشجويان بورسيه حداكثر استفاده مى شود، آنها در هر سفر به ايران جلسات ويژه دارند و تخليه اطلاعاتى شده و توجيه مى شوند. علاوه بر اين، گزارش ماهيانه بايد بدهند و يا گزارش ويژه اگر لازم باشد. از همسران دانشجويان بورسيه براى نفوذ به خانواده هاى ايرانيان مقيم هر كشور استفاده مى شود. مأموريت هايى مانند تلفن زدن به رسانه ها نيز با آنهاست. بعضى حتى دوره آموزشى قبل از اعزام طى كرده اند. در زمان حضور در هر كشور نيز گزارش هاى ويژه داراى ارزش حتى پاداش دريافت مى كنند. هر چند زوج دانشجوى بورسيه تحت نظر يك مسئول اداره مى شود كه معمولاً با سفارت و يا مستقيم با تهران در ارتباط است ,.

اين مأمور سپس ميافزايد: ,پر كردن صحنه تبليغاتى و رسانه هاى خارج از كشور يك كار هماهنگ ميان وزارت (اطلاعات) و وزارت خارجه و نيز چند سازمان دولتى ديگر مانند سازمان تبليغات (اسلامى) است. بودجه آن از طريق چندين منبع از جمله دفتر ولى فقيه و نيز بودجه ويژه اى كه ظاهراً برادر رفسنجانى اداره مى كند تأمين مى شود. چندين رابط در لندن كار توزيع اين بودجه را در اروپا بعهده دارند و يك رابط در امارات نيز برخى ديگر از اين افراد و رسانه ها را مورد حمايت مالى قرار مى دهند. در دبى در پوشش يك شركت تجارى اين كارها صورت مى پذيرد ,.

او مى گويد: , چندين مورد بوده كه پورسانتاژهاى حق واسطه گرى براى معاملات انجام شده توسط فلان شركت خارجى در ايران به حساب رابط ها در خارج از كشور ريخته شده است. هدف آنست كه رد كمترى از جانب دولت ايران در اين بده بستانها به جاى گذاشته شود. مواردى از حمل بسته هاى ترياك در كيفهاى ديپلماتيك بوده كه در خارج از طريق رابطها به عنوان پاداش به همكاران شبكه داده مى شود ,.

اين فرد سپس مى افزايد: , در داخل وزارت مخابرات واحد كنترل تلفنها روزانه هزاران مكالمه را كه از طريق كارتهاى مخصوص و شماره هاى مخصوص انجام مى شود مورد شنود قرار مى دهد. اين واحد در واقع متشكل از مأموران سپاه وزارت اطلاعات است كه به كنترل شماره هايى مى پردازد كه از كارتهاى شركتهاى ساخته وزارت اطلاعات در خارج استفاده مى كنند. چند شركت كه توسط آقازاده ها مورد سرمايه گذارى قرار گرفته به ترمينالهاى اين واحد كنترل در ايران وصل هستند و تمامى استفاده كنندگان از كارتهاى آنها مورد شناسايى و شنود قرار مى گيرند ,. او هم چنين اضافه مى كند: , شناسايى مخالفان فعال در خارج از كشور و تهيه پرونده از آنها جزو وظايف اوليه شبكه است و آنها چندين كارشناس كامپيوتر براى اين منظور به خارج از كشور ارسال داشته اند,

Source: http://www.roshangari.net/as/sitedata/20090928201917/20090928201917.html

No comments:

Post a Comment