Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

'هفته ای سه تا چهار هزار نفر در ایران آنفلوآنزای خوکی می گیرند'


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفته است هفته ای 3 تا 4 هزار نفر در کشور به آنفلوآنزای نوع "آ" (خوکی) مبتلا می شوند.

مرضیه وحید دستجردی روز سه شنبه با اظهار این مطلب در جمع خبرنگاران از وزارت آموزش و پرورش خواست مدارس آلوده به آنفلوآنزا خوکی را تعطیل کند.

خانم دستجردی گفت بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت در مدارسی که تعداد مبتلایان به آنفلوآنزای خوکی زیاد است کلاس ها باید تعطیل شوند.

این در حالیست که برخی گزارشها حاکی از اختلاف نظر وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت در این زمینه است.

خانم دستجردی گفت گزارش هایی مبنی بر عدم اجرای این دستورالعمل دریافت شده که اداره مبارزه با آنفلوآنزای وزارت بهداشت موضوع را پیگیری کرده و دستورالعمل مجدد ابلاغ شده است.

وی افزود نیمی از مبتلایان آنفلوآنزای خوکی را افراد زیر 24 سال تشکیل می دهند.

در همین حال دکتر ایرج خسرونیا دبیر انجمن متخصصان داخلی ایران در مصاحبه با بی بی سی با اشاره به اینکه هم اکنون آمارهای برخی مقام های دولتی حاکی از ابتلای بین 1500 تا 2000 نفر به بیماری خوکی است افزود پزشکان انتظار داشتند که با باز شدن مدارس تعداد مبتلایان به این بیماری بسیار بیشتر باشد که خوشبختانه چنین نیست.

او گفت تاکنون 16 نفر مرده اند که گرچه قابل تاسف است اما آمار قبول قبولی است.

دکتر خسرونیا افزود: "هم اکنون فصل آنفلوآنزای انسانی است و افراد مسن و دبستانی و کسانیکه بصورت گروهی مثل سربازخانه ها زندگی می کنند دچار آنفلوآنزا هستند که انسانی است نه خوکی."

وی گفت: "متاسفانه بدلیل ترسی که از طریق رسانه ها ایجاد شده مردم فکر می کنند هر کس آنفلوآنزا گرفته از نوع خوکی است، اما آنفلوآنزای خوکی علائمی همچون عفونت ریه، اسهال و استفراغ دارد."

دکتر خسرونیا گفت هنوز تعداد کسانیکه به آنفلوآنزای خوکی هستند بنظر نمی رسد که بسیار بالا باشد.


BBC

No comments:

Post a Comment