Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بلوچستانءِ راجی زرمبش تعرض۱۱ تن از نیروهای سپاه پاسداران ایران بخاک بلوچستان شرقی را سخت محکوم میکند


مقامات پاکستان روز دوشنبه ٢٦ اکتبر اعلام کردند که آنها ۱۱ تن از نیروهای سپاه پاسداران ایران را پس از ورود غیرمجاز از مرز در نزدیکی ماشکیل بلوچستان شرقی بازداشت کرده اند.

دو ماہ پیش (22 اوت 2009) نیز نیروهای سپاه پاسداران ایران منطقه ماشکیل را با توپ و خمپاره مورد حمله قرار داده اند که در نتیجه 3 زن بلوچ کشته و تعدادی از بلوچهای بیگناه ماشکیل بر اثر اصابت خمپاره ها زخمی شده و خانه و اموال شان خراب و تباه شده است.
رژیم ایران بوسیله سپاه پاسداران بدنبال سرکوبگری ملت بلوچ و مبارزان بلوچ میباشد. از اینرو رژیم جمهوری اسلامی ایران برای سرکوبگری ملت بلوچ به قوانین بین المللی هیچ تعهدی ندارد و چون خونخواران سرمست از مرز عبور کرده و بر اساس گمان و شک مردم بیگناه بلوچ را به توپ میبندد.

عدم پایبندی رژیم ایران به موازین و مقرارت بین المللی چنان گسترده است که امنیت منطقه را در معرض خطر جدی قرار داده است. برای نمونه امروز یعنی ٢٧ اکتبر ٢٠٠٩ اخبار بین المللی گزارش از توقیف یک کشتی ایرانی حامل سلاح برای شیعیان کشور یمن میدهند. چندی پیش نیز اخبار بین المللی خبر کمک سلاح ایران به نیروهای طالبان در افغانستان داده اند. مداخله مستقیم وغیرمستقیم رژیم در امور و امنیت کشورهای پاکستان، عراق، لبنان، عربستان سعودی و کشورهای خلیج بخشی از سیاست و ایدئولوژی رژیم جمهوری اسلامی ایران هستند. نمونه بسیار خطرناک عدم پایبندی رژیم ایران به موازین و مقرارت بین المللی پیگیری سرسخت در اجرای برنامه هسته ای تحت پوشش تامین انرژی با وجود فشارهای زیاد بین المللی است. اگر رژیم ایران با سلاحهای متعارف و معمول امنیت کشورهای همسایه را مورد تعرض قرار میدهد، پس دستیابی آن به سلاحهای کشتار جمعی هسته ای بسیار تکان دهنده و خطرناک با پیامدهای بسیار ناگوار خواهد بود.

تعرض اخیر پاسداران رژیم و عبور از مرز را باید جدی گرفت و در مقابل آن لازم است تا ایستادگی نشان داد، گرچه پاکستان بخاطر ملاحظات سیاسی و نیز بخاطر سیاست بلوچ ستیزی مشترک با ایران، آن پاسداران اشغالگر ایران را در ظرف کمتر از یک روز دستگیری آزاد کرده باشد.

بلوچستانءِ راجی زرمبش حرکات سرکوبگرانه رژیم و پاسدارانش را در بلوچستان، و تعرض۱۱ تن از نیروهای سپاه پاسداران ایران بخاک بلوچستان شرقی و نیز سیاست عدم پایبندی رژیم ایران به موازین و مقرارت بین المللی را سخت محکوم میکند. بلوچستانءِ راجی زرمبش از نیروهای سیاسی بلوچستان شرقی میطلبد تا همصدا مخالفت سریع شان را به تعرضات رژیم ضدبلوچ ایران نشان دهند و مانع از گسستگی روابط بین دو بلوچستان شوند. پیوند ما بلوچها و حمایت از یکدیگر عامل پیروزی ملت بلوچ و برقراری استقلال بلوچستان است.

بلوچستانءِ راجی زرمبش
٢٧اکتبر ٢٠٠٩

Source: http://www.zrombesh.org/itlaeeyeha/irani_intrusion.htm

No comments:

Post a Comment