Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سخنگوی جبهه متحد بلوچستان:عمليات انتحاری جندالله جنبش مردم را به انحراف می کشاند.

آبان
راديو ندا: به دنبال عمليات انتحاری در 26 مهرماه در منطقه “پيشين” شهر سرباز در استان بلوچستان, که طی آن تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران به هلاکت رسيدند, جمشيد اميری, سخنگوی جبهه متحد بلوچستان/ جمهوريخواهان عمليات انتحاری جندالله را عامل انحراف جنبش ملی مردم بلوچستان دانست و گفت:” ما خواستار آن هستيم که جندالله به کار سياسی رو کرده و در کنار سازمان های سياسی مبارزه با رژيم جمهوری اسلامی را پيش ببرد.”

اميری در مورد اهداف رژيم از برگزاری همايش با شرکت سران طوايف و عشاير بلوچستان و فرماندهان بلندپايه پاسداران به راديو ندا گفت: قصدشان اين بود که الماس را با الماس ببرند و گروههايی از عشاير بلوچ را عليه بلوچ ها بسيج کنند.
وی در بيان مخالفت با عمليات انتحاری جندالله ضمن اشاره به عدم پايبندی اين گروه به موازين سکولار گفت:”در دراز مدت چنين جرکت هايی به نفع جنبش ملی و مردم بلوچ نيست.”

وی در عين حال به شرايط دشوار بلوچستان و شدت سرکوب مردم منطقه تاکيد کرد و گفت:” جنداالله با سپاه پاسداران در حال جنگ است. پاسداران به اعدام های دسته جمعی دست می زنند و افراد را به خاطر بلوچ بودن اعدام می کنند. وقتی چنين شرايطی بر بلوچستان حاکم است, يکی از نتايجش هم همين عملياتی می شود که جندالله کرده است.”
به گفته جمشيد اميری عمليات انتحاری جنبش مردم را به انحراف می کشاند.

وی گفت:” ما خواستار آن هستيم که جندالله به کار سياسی رو کرده و در کنار سازمان های سياسی مبارزه را به پيش ببرد.”
سخنگوی جبهه متحد بلوچستان در باره پيامدهای بين المللی عمليات تروريستی جندالله با اشاره به محکوميت اين اقدام در سطح جهانی گفت: “جمهوری اسلامی از بدو پيدايش اش از صادر کنندگان تروريسم و خشونت در دنيا بوده است و اين رژيم را بع عنوان رژيم صادر کننده خشونت و ترور می شناسند. جندالله با عمليات انتحاری اش زمينه مطلوم نمايی برای اين رژيم در سطح جهانی داده که بگويد که مورد تهاجم قرار گرفته است.”

اميری به راديو ندا گفت: “الان دوره خشونت و بمب گذاری در عرصه بين المللی امری محکوم شده است. ما نمی توانيم بمب گذاری انتحاری در فلسطين, سومالی و آمريکا را محکوم کنيم, اما بگوئيم همين عمليات در بلوچستان خوب است. هر چند هم که دليل و منطق خود را داشته باشيم که برحق هستيم.”

اميری بر لزوم واکنش نسبت به عمليات انتحاری جندالله تاکيد کرد و گفت:”وظيفه نيروهای سياسی بلوچ است که مسايل را روشن کنند. لازم است با جندالله برخورد قاطع داشته باشيم که مسايل را حداقل در حدی که هست جنبش ملی را به انحراف نکشانيم. و تبديل نشويم به آدم هايی بمب گذار که خشونت و آدم کشی راه می اندازيم.” مشروح گفتگو با جمشيد اميری را می توانيد با کليک به لينک های زير بشنويد:
http://www.artin.rivido.de/balo.amr

http://www.artin.rivido.de/Balo-a.mp3

Source: http://aleborzma.wordpress.com


No comments:

Post a Comment