Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

همسوی حزب توده و سلطنت طلبان با جمهوری اسلامی بخوانید و قضاوت با خود شما: بازی های خطرناک ارتجاع و امپریالیسم در منطقه تأملی بر حوادث تروریستی در بلوچ

اوج گیری درگیری های خطرناک نظامی در پاکستان و یورش گسترده ارتش این کشور به منطقه وزیرستان و پناهگاه های طالبان، در کنار تشدید درگیری های نظامی در افغانستان، نمی تواند با آنچه در مناطق شرقی کشور ما می گذرد بی ارتباط باشد.

ترور اخیر شماری از فرماندهان سپاه پاسداران در بلوچستان، که به ادعای برخی از رسانه های گروهی توسط گروه مشکوک ”جندالله“ صورت گرفت به نظر می رسد که خارج از مرزهای ایران طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شده است. این عملیات به شدت تحریک آمیز و جنایتکارانه هنگامی رخ داد که معاون فرماندهی نیروی زمینی سپاه به همراه تنی چند از دیگر فرماندهان این نهاد نظامی-امنیتی، پنجمین نشست تامین امنیت منطقه با حضور عشایر را تدارک دیده بودند. نشست مذکور که درشهرستان پیشین از توابع سرباز استان سیستان و بلوچستان قرار بود برگزار شود با انفجاری مهیب به خاک وخون کشیده شد.

عملیات تروریستی توسط نیروهای مرتجع و وابسته به القاعده، نمی تواند اقدامی کور وصرفا نظامی تلقی گردد. درمجاورت استان سیستان وبلوچستان یعنی درکشور پاکستان درگیری سختی میان ارتش این کشور با باندهای ارتجاعی طالبان والقاعده جریان دارد، ناامنی دراین مناطق با حساب و برنامه ای دقیق به مرزهای میهن ما سرایت داده می شود.

دراین میان سیاست های ضد ملی دولت کودتا و اصولا سیاست مبتنی برستم ملی رژیم ولایت فقیه نیز بستر مناسبی را برای فعالیت باندهای تروریستی درخدمت بیگانه مانند جندالله فراهم آورده است. تبعیض، فقر، تحقیر هم میهنان اهل تسنن و رواج تعصبات کور به شدت خطرناک مذهبی درمنطقه در کنار سرکوب واعمال فشار ارگان های نظامی و امنیتی به مردم بی پناه وگرسنه، درمجموع اوضاعی بحرانی و انفجاری پدید آورده است.
بدیهی است که عملیاتی از این دست در شرایط بحرانی کنونی کشور به ابزاری به دست نیروهای سرکوب برای تشدید جو ارعاب بدل شود.

اکنون نیز به دنبال عملیات تروریستی اخیر کودتاچیان سعی می کنند از آن دستاویزی ساخته و حملات خود به فعالان جنبش مردمی و از جمله میرحسین موسوی و مهدی کروبی را افزایش دهند. به عنوان مثال پایگاه خبری رجانیوز وابسته به کودتاچیان یکشنبه 26 مهر ماه درمطلبی تحریک آمیز نوشت: ”سکوت خاتمی، کروبی وموسوی دربرابر فاجعه ترور فرماندهان سپاه... طی ماه های اخیرخاتمی، کروبی و موسوی بارها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد هجوم قرار داده و با ادعاهای دروغین، نظام جمهوری اسلامی را به سرکوب و شکنجه متهم ساختند.“

همچنین همین تارنگاشت در گزارش دیگری عملیات تروریستی را به مخالفت های رو به گسترش با سپاه درداخل کشور نسبت داد واعلام داشت: ”امنیت منطقه شرق کشور از چندی قبل به سپاه پاسداران واگذار شده بود و این درحالی است که درماه های پس از انتخابات، حمله به سپاه پاسداران به یکی از سوژه های اصلی برخی جریانات داخلی تبدیل شده است ...“

نکته قابل تأمل دیگر در این زمینه انتشاز اخباری درباره ملاقات های مخفی سران سپاه با نیروهای نظامی آمریکا و فرماندهان پاکستانی برای کنترل منطقه در شرایط تشدید درگیری های نظامی کنونی است که می تواند یکی از دلایل حملات نیروهای وابسته به القاعده و طالبان در بلوچستان ایران باشد. سیاست های امپریالیسم و ارتجاع در سال های اخیر، کل منطقه خاورمیانه و خصوصا کشورهای همسایگی شرقی ایران را با بی ثباتی و خطرات جدی رو به رو کرده است.

ماضمن محکوم ساختن عملیات تروریستی و به قتل رسیدن افراد، نسبت به رواج خشونت و درگیری های قومی و مذهبی درمناطق مرزی شرق و غرب کشور هشدار می دهیم!


نامه مردم

Source: http://www.sedayemardom.net/maghalat/articles_detail_siasi.php?aid=634

No comments:

Post a Comment