Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

محمد خاتمى با تاكيد بروجود بحران درجامعه برمواضع خود پاى فشرد


حوادث دهه 60 استثناهايى به خاطر جنگ و شرايط ويژه بودند

تهران، دبى–رسانه ها، العربيه.نت

محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران روز شنبه 31-10-2009 در ديدار با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهورى در ايران گفت: "نکته مهم پذیرش این نکته است که در جامعه بحران به وجود آمده و از آن پس است که می‌توان راه چاره‌ای اندیشید. اگر امروز و درشرایط فعلی دچار خطای در تحلیل شویم، در آینده دچار مشکلات جدی خواهیم شد."

به گزارش روابط عمومی دفتر خاتمی، وى در اين ديدار گفت: "نباید بگذاریم کار به جایی برسد که تقاضاها از درون کشور به بیرون نظام برود."

محمد خاتمی با اشاره به حوادث اخير گفت: "ما به هیچ عنوان طرفدار خشونت نیستیم، در مقابل عده‌ای جز به خشونت نمی‌اندیشند و عمل نمی‌کنند". وى افزود: " بزرگترین رسالت ما این است که نظامی را به وجود بیاوریم که بشر در آن آزادی و پیشرفت و عدالت ببیند و ما اعتقاد داریم که با همین قانون اساسی می توان در همین مسیر ادامه داد.

رییس جمهور پیشین ايران گفت : وقتی برای انجمن اسلامی دانشجویان که برآمده از متن دانشگاه است، سوالات جدی پیرامون مسائل اخیر پیش می آید، پیداست که جامعه ما با بحران مواجه شده است.

رئیس دولت اصلاحات گفت: "هیچ کس حتی از دستگاههای امنیتی، حق تجسس در امور شخصی افراد را ندارد و حتی با بهانه های امنیتی نیز نمی توان به امور خصوصی شهروندان وارد شد و در آن تجسس کرد."

خاتمى در مورد وقایع دهه شصت و سرکوب مخالفان در زمان خمينى گفت "آنها استثنائاتی بودند که به خاطر جنگ و شرائط ویژه پیش آمدند و بنا داریم که همه به قانون برگردیم "

وى افزود: "امام (خمينى) همواره بر حضور و فعالیت گرایش ها و سلایق مختلف اصرار داشتند؛ به طور مثال خود تاکید داشتند که مجمع روحانیون مبارز در کنار جامعه روحانیت مبارز فعالیت داشته باشد"

خاتمی با اشاره به ايجاد انحراف در حاكميت ايران گفت: متاسفانه گاهی برخی این انحرافات را عین نظام قلمداد می کنند. ما همچنان در مقام نقد قدرت موجود باقی می مانیم، البته در چارچوب جنبشی که اسلام و نظام و انقلاب را قبول دارد.

No comments:

Post a Comment