Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

موسوى: دولتمردان حتى در تسليم شدن و كرنش افراط گرند


رهبر جنبش سبز در آستانه 13 آبان (4 نوامبر) پيام داد

تهران، دبى- رسانه ها، (العربيه. نت)

مهندس میرحسین موسوی بيانيه ديگرى را امروز شنبه 31/10/2009 در ارتباط با 13 آبان (4 نوامبر) منتشر ساخت. موسوى این روز را سبزترین روز سال خواند وگفت كه "قابل تصور نيست كه مردم از همراهى با چنين روزى باز بمانند. زيرا در اين صورت دستاوردهای چهل و پنج سال تاریخ معاصر خود را از دست داده اند و در غير اين صورت این نشانه‌ای از ریشه‌های انقلابی ماست كه ما به اتکای آن سبز شده‌ایم."

موسوى با اشاره به حوادث پس از انتخابات رياست جمهورى اظهار داشت: "این روزها هر نگاهی که به نگاهی می‌افتد از پیروزی می‌پرسد. کی به آن می‌رسیم؟ چه چیز ما را به آن می‌رساند؟ کدام قدم و اقدام آن را به پیش می‌اندازد؟ و چه چیز آن را کمال می‌بخشد؟ ...همین که خواسته‌ای در جامعه متولد می‌شود دیگر هیچ کس قادر نیست از برآورده شدن آن ممانعت کند و دولت‌ها تنها می‌توانند بر مقادیری چون زمان و میزان و شکل تحقق آن تاثیر بگذارند."

موسوى در باره ى بحث انرژى هسته اى ايران گفت: "شانزده سال پیش از این تهیه سوخت برای تاسیسات هسته‌ای تهران را یک خبر مهم تلقی نمی‌کردند. امروز فعاليت هسته‌ای کشور ،که این همه جاروجنجال به خود دیده و چندین تحریم برای ملت به همراه آورده است، گویا باید برای تامین همین نیاز ساده تحویل کشورهای دیگر شود، شاید بعدها لطف کنند و اندکی سوخت در اختیار ما بگذارند. آیا این یک پیروزی است؟ یا یک تقلب آشکار، که چنین تسلیمی فتح ‌المبین نامیده شود؟"

وى بدون ذكر نام با اشاره به اظهارات مكرر احمدى نژاد در مورد قصد مشاركت در"حل مشكلات جهان در حال تحول" افزود: "دولتمردان نه مشکلات جهان را حل کردند و نه بر حقوق تردید ناپذیر ملت خود تاکید نمودند، بلکه با گشاده‌دستی از این حقوق عقب نشستند. آنها نشان دادند که حتی در تسلیم شدن و کرنش کردن افراط‌ گرند.. رفتارهای آنان زمینه را برای اجماع بین المللی جهت اعمال تحریم‌ها و فشارهای بیشتر به ملت ما فراهم کرده است."

موسوى در ادامه متذكر شد: "راه سبز ما یک مسیر عقلانی است و نشان می‌دهد که ما تا انتها بر سر خواسته‌های خود مستحکم خواهیم ایستاد. اگر دچار تندروی و رفتارهای افراطی بودیم شک نکنید که با دستانی خالی از نیمۀ راه باز می‌گشتیم، زیرا افراط راه را برای تفریط باز می‌کند."

وى سیزدهم آبان را یادآور سه حادثه دانست. اول تبعيد خمينى از ايران، دوم زمانى كه دانش‌آموزان ودانشجويان در جريان انقلاب در محوطه دانشگاه تهران برای تظاهرات گرد آمده بودند و تعدادى از آنها كشته شدند و سوم تسخير سفارت امريكا که به گفته ى وى "در این رویداد امام از دانشجویان مسلمان پیروی کرد و آنان را رهبر دانست". موسوى افزود"مردم ما امروز رهبرانند و این همان آرزوی بزرگی است که امام برای آنان داشت."

موسوى در ادامه تاكيد كرد: "بسیار زود مخالفان مردم صحنه را ترک می‌کنند. آیا آن روز باید کشوری تخریب شده برای ملت باقی بماند؟ آن چیزی که امروز باید نگران آن باشیم مصالح کشور است، زیرا کشور جز صاحبان اصلی‌اش کسی را ندارد که در این باره ابراز نگرانی کند...باید هریک از ما مردم نه فقط نقش پیشوایی که مسئولیت آن را نیز بر عهده خود احساس کنیم."

وى با اشاره به بازداشت اصلاح طلبان و مخالفان دولت احمدى نژاد پس از انتخابات رياست جمهورى در ايران گفت: "دستگاه ظاهری می ‌تواند فرزندان انقلاب را همچون تبهکاران دستگیر کند و لباس‌های تحقیرآمیز بر قامتشان بپوشاند و مردم می‌توانند با نگاهشان از آنان قهرمان بسازند و به آنان افتخار کنند."

او افزود: "ما در چند ماه گذشته نه با شکستن این نظم، که با تغییر معنا دادن به آن از راه زندگی ‌هایمان صحنه جامعه را تغییر دادیم. ما چه نیازی به شکستن این نظم داریم در حالی که در هر شرایطی این ما هستیم که با زندگی‌های خود به آن جهت می‌دهیم


No comments:

Post a Comment