Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اعتیاد به اینترنت، نوجوان چینی را راهی بیمارستان کرد


رسانه های دولتی در چین گزارش کرده اند که یک پسر چهارده ساله که برای ترک اعتیادش به بازی های اینترنتی توسط والدین خود به اردوگاهی انضباطی فرستاده شده بود، در این مرکز به شدت کتک خورده و مجروح شده و اکنون در بیمارستان بستری است.

جراحات این نوجوان جدی و از ناحیه ریه و کلیه بوده است.

موسس این اردوگاه، که به سبک نظامی اداره می شود، به بی بی سی گفت مسئولان این مرکز از کتک زدن به عنوان ابزاری برای انضباط بچه ها استفاده می کنند.

این موسسه که در استان سیچوان، در جنوب غربی چین واقع است، در حال حاضر تعطیل است.

اوایل ماه اوت یک پسر نوجوان دیگر که در اردوگاهی مشابه به شدت کتک خورده بود، در اثر جراحتی که بر او وارد شد، درگذشت. این حادثه باعث خشم عمومی مردم در چین شد.

در حالی که دولت چین هشدار داده است که اعتیاد به اینترنت در میان کودکان این کشور رو به گسترش بوده است، برخی از والدین چینی برای ترک اعتیاد فرزندانشان و بازپروری آنها، به این دست از اردوگاه ها متوسل شده اند.

اما گزارشگران می گویند که این اردوگاه ها ثبت نشده اند و نظارت بر آنها ضعیف است.

تخمین زده می شود که 10 میلیون کودک چینی به بازی با بازی های اینترنتی معتاد هستند.

جراحت جدی به خاطر بازی کامپیوتری
مادر نوجوانی که اخیرا به خاطر بازی اعتیاد وار با بازی های اینترنتی مجروح و راهی بیمارستان شده، می گوید که پسرش بارها توسط مدیر اردوگاه و همچنین دیگر دانش آموزان این مرکز کتک خورده است.

موسس این اردوگاه به بی بی سی گفت تا زمانی که کتک زدن به عنوان تنبیه خارج از اندازه نباشد، روشی خوب برای کنترل کردن بچه های ناآرام است.

اما به گفته مایکل بریستو، گزارشگر بی بی سی در پکن، ظاهرا این بار تنبیه خارج از اندازه بوده است و مدیر اردوگاه دستگیر شده است.

نوجوان دیگری که به تازگی در اثر جراحات در اردوگاهی دیگر کشته شد، پانزده سال سن داشت.

توجه عمومی در چین به سرنوشت دو نوجوانی که توسط والدینشان برای ترک اعتیاد به بازی های اینترنتی به اردوگاه فرستاده شده بودند، گسترده بوده است.

چین بیشترین شمار کاربران اینترنت در جهان را دارد. شمار کاربران اینترنت در این کشور بالغ بر سیصد میلیون نفر است.
BBC

No comments:

Post a Comment