Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

انتقاد آمریکا از برخورد ایران با اقلیت‌های مذهبی


وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود در مورد آزادی‌های مذهبی در جهان، از برخوردهای دولت ایران با اقلیت های مذهبی این کشور انتقاد کرده است.

در این گزارش که روز چهارشنبه ۴ آبان (۲۶ اکتبر) انتشار یافته، دولت ایران متهم شده است که علیه اقلیت های مذهبی، به ویژه بهائی ها، دراویش، مسیحیان پیرو کلیسای انجیلی و یهودیان "فضای تهدیدآمیز" ایجاد می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده که زندانی کردن، آزار، ارعاب و تبعیض مبتنی بر عقاید مذهبی در ایران در طول زمان تهیه این گزارش ادامه داشته است.

در این گزارش، حوادثی که بین اول ژوئیه ۲۰۰۸ (۱۱ تیر ۱۳۸۷) تا ۳۰ ژوئن ۲۰۰۹ (۹ تیر ۱۳۸۸) اتفاق افتاده، بررسی شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش خود آورده است که رسانه های تحت کنترل دولت ایران در این مدت بر شدت تبلیغات منفی خود علیه اقلیت های مذهبی، به ویژه بهائی ها افزوده اند.

در این گزارش همچنین به خبرهای مربوط به دستگیری های خودسرانه، بازداشت های طولانی، اخراج از دانشگاه و مصادره اموال بهائی ها اشاره شده است.

تردیدهای محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در مورد حادثه کشتار یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم (هولوکاست) و آنچه "تبلیغات تند ضد یهودی" توسط او خوانده شده، از جمله موارد دیگر مورد اشاره گزارش وزارت امور خارجه آمریکا است.

در این گزارش همچنین آمده است که دراویش با سرکوب فزاینده از طریق دستگیری و بازداشت خودسرانه، ضبط اموال و انتشار افترا در روزنامه ها و توسط روحانیون در مراسم مواجه بوده اند.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش خود با اشاره به اعمال سختگیرانه ممنوعیت تبلیغ مذهبی توسط گروه های مسیحی در ایران آورده است که دولت این کشور بعضی از کلیساها را بسته و عده ای از تغییر دین دادگان را بازداشت کرده است.

گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا در مورد آزادی های مذهبی در جهان، وضعیت این آزادی ها را در ۱۹۸ کشور و منطقه مورد بررسی قرار داده است.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا هنگام معرفی این گزارش گفت: "امیدواریم انتشار این گزارش جنبش های آزادی مذهبی را در سراسر جهان تقویت و گفت و گو میان دولت ها و جوامع را بر سر چگونگی همزیستی جوامع مذهبی و محافظت از حق افراد برای ایمان داشتن، یا ایمان نداشتن ترویج کند".

No comments:

Post a Comment