Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تحویل فعال مدنی بلوچ احسان ارجمندی با تابعیت نروژی به دولت ایران محکوم است !


از همان فردای پیدایش شوم دولت پاکستان تا به امروز ، دولت این کشور همیشه در خدمت دولت انگلیس و کارگذار سیاستهای غرب در منطقه بوده و هست . ویــــژگی اساسی سیاستهای ضد مردمی دولت پاکستان ، همانا ضد بلوچ بودن آن است که برای سرکوب ملت بلوچ از هیچ جنایت و بربریتی دریغ ننموده است . پنج بار قشون کشی کامل برای سرکوب مردم بلوچ و تسخیر بلوچستان ، برای هزارمین بار بمباران نمودن بلوچستان از دیگر افتخارات این دولت مزدور بوده و هست .

در سرکوبی ملت بلوچ ، دولت پاکستان همیشه همراه و همگام با دولتهای خاندان پهلوی و خاندان خمینی عمل نموده است از دستگیری برادران و خواهران دادشاه و تحویل آنها به دولت خاندان پهلوی ، تا دستگیری و تحویل فعال مدنی بلوچ احسان ارجمندی که سالهاست به تابعیت نروژ در آمده است ، صدها نفر از جوانان بلوچ که در پاکستان درس میخوانند و یا در آنجا به کار و زندگی مشغولند ، بدون کدام جرمی در پاکستان دستگیر شده و به دولت ایران تسلیم داده شده اند که بسیاری از آنها در زندانهای رژیم ،پس از شکنجه های فراوان ، به جوخه های اعدام سپرده شده اند .

جدا نمودن ملت بلوچ ، با مرزهای سیاسی و دیوار کشیدن و سیم خاردار کشیدن مرزها و ماین گذاری آنها ، ماهیت ضد مردمی این دولتها را تغییر نمیدهد . ملت بلوچ با سرزمین مشترک و فرهنگ مشترک ، هم اکنون وَحشت مشترک ، تضییق مشترک ، سرکوب مشترک را از دولتهای ضد بلوچ و ضد مردمی ایران و پاکستان ، متصاحب شده اند .

باید با هرچه در توان داریم ، علیه این جنایات بپا خیزیم ، این جنایات را هرچه وسیعتر افشا نموده و از دولت نروژ و پارلمان اروپا ، سازمان های مدافع حقوق بشر ،سازمان ملل متحد بخواهیم تا از تکرار این جنایات جلوگیری نموده و برای آزادی هرچه سریعتر فعال مدنی بلوچ آقای احسان ارجمندی که تابع اتحادیه اروپا و کشور نروژ است ، اقدام نمایند .

کریم بلوچ - تهل

No comments:

Post a Comment