Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

در پی اعتراض های گسترده رئیس اقلیم بلوچستان پاکستان در پی انفجارهای خونبار برکنار شد


دبی- العربیه.نت.فارسی

 

به گزارش خبرگزاری ها، نخست وزیر پاکستان حکومت استان خودمختار بلوچستان را به علت "بی کفایتی" برکنار کرد.

عصر پنج شنبه گذشته شش انفجار پی در پی شهر کویته را لرزاند. یکی از این انفجارها نیروهای امنیتی و دیگر انفجارها شیعیان این شهر را مورد هدف قرار داده بود.

به گزارش العربیه : انفجار اول را یک گروه ناسیونالیست بلوچ به نام "ارتش متحد بلوچستان" و دیگر عملیات ها را یک گروه تندرو سنی به نام "لشکر جنگوی" بعهده گرفتند. انفجار اول 9 قربانی از نیروهای امنیتی پاکستان گرفت و سایر انفجارهای دیگر 92 کشته و بیش از 120 زخمی بجا گذاشتند.

پس از این حادثه، گروه قومی هزاره که اغلب آنها شیعه مذهب هستند، بعنوان اعتراض از دفن قربانیان این حادثه، تا تامین امنیت خویش خودداری کردند.

به دنبال این اعتراضات، نخست وزیر پاکستان عصر یکشنبه به کویته مرکز اقلیم بلوچستان سفر کرد. او برای تسلیت به شیعیان تظاهرکننده به جمع آنها رفته وگفت که تمام درخواست های آنها را اجرا می کند.

پس از آن تظاهرکنندگان موافقت کردند که اجساد قربانیان حادثه را دفن کنند.

اقلیم بلوچستان پاکستان از 9 سال پیش شاهد خشونت های سیاسی ودرگیری بین ناسیونالیست های بلوچ و برخوردهای فرقه ای و مذهبی است.

نخست وزیر پاکستان، بعد از مذاکرات طولانی با رهبران محلی، اعلام کرد که دولت محلی آقای اسلم رئیسانی را به علت بی کفایتی و ناکامی در تامین امنیت مردم بلوچستان برکنار کرده و به جای او به مدت 2 ماه بلوچستان با حکم حکومتی توسط استاندار اداره خواهد شد وپس از سپری شدن این مدت انتخابات برگزار خواهد شد. مجلس شورای بلوچستان هم در همین اقدام منحل اعلام شد.
کویته مرکز بلوچستان میزبان بیش از یک میلیون پناهنده افغان است که از زمان اشغال افغانستان توسط شوروی سابق به این اقلیم مهاجرت کرده بودند. آمریکا بارها اعلام کرده بود که ملا محمد عمر رهبر طالبان افغانستان در کویته مخفی شده است.

http://www.alarabiya.net/articles/2013/01/14/260390.html

No comments:

Post a Comment