Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اعدام جوانان عرب با طناب تمامیت ارضی ایران

در این روزها که فعالان فرهنگی ملت عرب اهواز دسته دسته بر سر دار می روند سکوت اکثریت اپوزیسیون سیاسی و سازمان های فعال حقوق بشری، سقوط اصل تمامیت ارضی ایران را سرعت می بخشد و جنبه خودخواهانه و غیرانسانی آن را نزد همگان رسوا می سازد ...
به بهانه تمامیت ارضی ایران چه جوانان بی گناه عرب و همچنین از میان ملل غیرفارس که به خاک و خون کشیده نشده اند، چه میلون ها انسان هایی که در اهواز و بلوچستان و دیگر شهرها به خاک سیاه فقر و بدبختی ننشسته اند. مفهوم تمامیت ارضی ایران مفهوم مقدسی است برای مرکزگرایان، اما مفهوم نفرین شده ای است برای ملل به حاشیه رانده شده.
در مورد بلوچستان تهدید از نوع تهدید برای هویت ذهنی ایرانی و آرمان های ذهنی تولیده شده توسط این هویت ذهنی است. مرکز گرایان خود با تکیه بر اوهام پی ریزی شده در چارچوب هویت ذهنی ایرانی، خود را مالک نصف آسیا می دانند چه برسد به بلوچستان و اهواز و غیره. اما از آنجائیکه تمامیت نفتی ایران و هویت ملی ایران جدایی ناپذیر هستند و جدایی آنها از هم کارکردشان را بی اثر می سازد، لذا بلوچستان نیز همانند اهواز تهدیدی است خطرناک برای به اصطلاح تمامیت ارضی ایران. این امرعلت نزدیکی و تعامل اپوزیسیون ایرانی با یک گروه ملی خاص و تحریم تعامل با دیگر گروههای ملی را به خوبی روشن می سازد.  در مجموع تمامیت ارضی ایران که برای مرکزگرایان مفهوم خیلی مقدسی است، خود مبتنی بر دو عنصر مادی و غیرانسانی تمامیت نفتی و هویت ذهنی ایرانی است که مصادره حق دیگران به سود مرکزگرایان را امری پذیرفته شده و والا نشان می دهد.
 http://www.zrombesh.org/

No comments:

Post a Comment