Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تحصيل زير سايه كپر - بلوچستان

A school pic. from a school in iranian occupied Balochistan. This standard of  living is normal in occupied Balochistan!!!! Shame on Iran and Pakistan!

 در حالي كه هر روز خبري از هوشمندسازي مدارس يكي از استان‌هاي كشور و تجهيز اين مدارس به امكانات پيشرفته به گوش مي‌رسد، برخي دانش‌آموزان استان سيستان و بلوچستان هنوز در مدارس كپري، خشت و گلي و غيراستاندارد و بدون هيچ گونه امكانات رفاهي و آموزشي تحصيل مي‌كنند.

بحث كپرزدایی از سال 86 و طبق مصوبه سفر نخست ریاست جمهوری در اولویت كار چهار استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، كرمان و لرستان قرار گرفت و پس از دو سال و در سال 88 در سيستان و بلوچستان، سال پايان كپرنشيني دانش‌آموزان و نوسازي و جايگزيني 630 مدرسه كپری اعلام شد، آماري كه البته خيلي زود توسط مردم محلي و رسانه‌ها تکذيب شد و اداره نوسازي و تجهيز مدارس استان را برآن داشت كه نسبت به بررسي و شناسايي مجدد مدارس كپری اقدام كند.

به گفته مسوولان استاني اكنون مدارس كپري، فرسوده و تخريبي زيادي در سيستان و بلوچستان بويژه جنوب اين استان وجود دارد كه همچنان ترس، دلهره، سرما و گرما را چاشني تحصيل فرزندان اين سرزمين كرده است.
مدرسه کپری ابتدایی شهید عصا کریمی در روستای کوچینک در 50 كيلومتري نیک شهر يكي از اين مدارس كپري است كه دانش‌آموزانش از مسوولان آموزش و پرورش مدرسه هوشمند نمی‌خواهند، بلكه تنها خواسته آنها نجات از اين فضای نامناسب کپری است،‌ فضايي كه در تابستان و زمستان آرامش فکری ندارند.

به گفته مسوولان شهرستان نيك شهر اكنون حدود 40 مدرسه كپری و و بیش از 300 فضای نامناسب آموزشی خشت و گلی، فرسوده، استیجاری و دو شیفته در این شهرستان وجود دارد كه البته آمار غيررسمي بويژه در بحث مدارس كپري بسيار بيشتر از اين ميزان است.

No comments:

Post a Comment