Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تجمع اعتراضی فعالان سیاسی عرب اهوازی و ترک آذربایجانی

   bbbbاعتراض کنندگان عملکرد دوگانه فعالان حقوق بشری ایرانی و اپوزیسیون سیاسی ایرانی را به شدت نکوهش کردند و سکوت آنها  در برابر این احکام ظالمانه علیه جوانان عرب را لکه ننگی بر پیشانی آنها خواندند. این معترضان عملکرد فعالان حقوق بشر ایرانی در خارج از کشور را تبعیض آمیز خواندند و اهمال عامدانه نقض های حقوق بشر در اهواز و دیگر شهرهای غیر فارس در ایران از سوی این فعالان را محکوم کردند.
 
در اعتراض به تائید حکم اعدام پنج جوان عرب اهوازی توسط دیوان عالی کشور ایران و ابلاغ این حکم جهت اجرای آن، دهها فعال سیاسی و مدنی اهوازی و تورک آذربایجان به همراه شماری دیگر از فعالان سیاسی در شهر یوتبوری سوئد تجمع اعتراضی برپا کردند. این تجمع  روز 19 ژانویه 2013 و از ساعت 13:00 تا 14:00 در میدان "کونگ سپورت پلاتسن" و در دمایی در حدود ده درجه زیر صفر برگزار شد.
تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی در حمایت از پنج جوان عرب شهر خلفیه ، خواستار لغو احکام اعدام این جوانان شدند.آنها با در دست داشتن عکس های جوانان عرب محکوم به اعدام، احکام صادره را محکوم کرده و خواستار محاکمه قضات صادره کننده این احکام و مسئولان شبکه ماهوره ای "پرس تی وی" شدند. شبکه یاد شده در چندین مورد اعترافات اجباری فعالان سیاسی عرب را پخش کرده است.
در این تجمع، اعتراض کنندگان عملکرد دوگانه فعالان حقوق بشری ایرانی و اپوزیسیون سیاسی ایرانی را به شدت نکوهش کردند و سکوت آنها در برابر این احکام ظالمانه علیه جوانان عرب را لکه ننگی بر پیشانی آنها خواندند. این معترضان عملکرد فعالان حقوق بشر ایرانی در خارج از کشور را تبعیض آمیز خواندند و اهمال عامدانه نقض های حقوق بشر در اهواز و دیگر شهرهای غیر فارس در ایران از سوی این فعالان را محکوم کردند.
در این تجمع، معترضان خواستار لغو احکام اعدام دیگر جوانان عرب اهوازی از شهر فلاحیه شدند. آنها احکام اعدام برای چهار جوان عرب شهر فلاحیه را محکوم کرده و از سازمان های حقوق بشری جهانی و ایرانی و عربی خواستند تا توجه بیشتری به نقض های حقوق بشر در اهواز و دیگر مناطق غیرفارس در ایران از خود نشان دهند.
سخنرانان این تجمع با برشمردن سیاست های نظام حاکم بر اهواز از جمله مصادره زمین ها و انتقال آب رودخانه ها و همچنین خشک کردن رودخانه ها و تخریب محیط زیست و تلاش برای تغییر ترکیب جمعیتی شهرهای عرب اقلیم اهواز، محرومیت کامل عرب ها و ملل دیگر در ایران از حقوق فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، خواستار برچیده شدن نظام آپارتایدی در ایران شدند.
 

No comments:

Post a Comment