Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

کشتن افراد به خاطر حمل چند گالن گازوئیل، بسیار دردآور است

مولانا عبدالحمید در بخشی از خطبه های نماز جمعه اهل سنت زاهدان (22 دی 1391) با بیان این مطلب که "با توجه به مشکلات مولانا عبدالحمید در بخشی از خطبه های نماز جمعه اهل سنت زاهدان (22 دی 1391) با بیان این مطلب که "با توجه به مشکلات اقتصادی مردم، باید در مورد افرادی که کالای مشروع حمل و نقل می کنند مقداری مسامحه و چشم پوشی صورت گیرد" کشتن افراد به خاطر حمل چند گالن گازوئیل را بسیار دردآور دانست.
ایشان با اشاره به تیراندازی نیروهای انتظامی به فردی که گازوئیل به همراه داشته است، اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته فردی که ظاهرا گازوئیل به همراه داشته، پس از اینکه از سوی نیروی انتظامی تعقیب می شود، فرار می کند و مورد هدف قرار می گیرد. اینکه انسانی به خاطر یک چیز بی ارزش کشته شود، بسیار دردآور است.
مولانا عبدالحمید در توضیح این مطلب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور با بحران اقتصادی بسیار شدید مواجه است، نباید در مورد افرادی که مشغله کاری دیگری ندارند و با فروختن چند گالن گازوئیل امرار معاش می کنند، سخت‏گیری شده و مورد هدف گلوله قرار گیرند. ما بسیار متأسفیم که در کشور ما انسان‏ چندان ارزشی ندارد، در حالی که در ممالک دیگر، انسان‏ها بسیار ارزش دارند. اسرائیل، با وجود تمام جنایاتی که مرتکب می شود، برای آزاد کردن یک سرباز اسرائیلی بیش از هزار اسیر فلسطینی را آزاد کرد. اما چرا ما برای مردم خودمان ارزش قائل نباشیم و حاضر باشیم به خاطر یک گازوئیل و یا چیز بی ارزش دیگری جان آنها گرفته شود؟ که متأسفانه از این قبیل اتفاقات در مسیر جاده ها بسیار زیاد است.
ایشان در پایان با بیان این نکته که "ما نیز با قاچاق موافق نیستیم" اظهار داشت: ما نیز با قاچاق موافق نبوده و هرگز بر این چیز تشویق نمی کنیم، اما با توجه به وجود مشکلات معیشتی، اول باید راه مناسب کسب درآمد جلوی آنها گذاشته شود. اما در مورد آنهایی که کالای مشروع حمل و نقل می کنند باید مقداری مسامحه و چشم پوشی شود. لذا توصیه دلسوزانه بنده به مأمورین محترم انتظامی این است که احتیاط کنند و توصیه بنده به فرماندهان محترم آن است که به نیروهای تحت فرمان خودشان تاکید کنند که از تیراندازی به چنین افرادی خودداری کنند. 

No comments:

Post a Comment