Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

دانلود مجموعه كامل كتاب 11 جلدي تاريخ تمدن ويل دورانت

ويليام جيمز دورانت (۵ نوامبر ۱۸۸۵ – ۷ نوامبر ۱۹۸۱)، فلسفه‌دان، تاريخ‌نگار و نويسنده آمريكايي است.
بر خلاف ديگر تاريخ‌نگاران كه تنها تمركزشان روي وقايع تاريخي و سير تمدن بشري بود، وي در اثر خود به عوامل تمدن‌ساز در طول تاريخ نيز توجه مي‌كند. در اين باره از او نقل‌قولي دارد كه چنين است: «تمدن رودي است با دو ساحل». اين نقل قول بطور ضمني به اين مساله اشاره دارد كه تاريخ‌نگاران اغلب نهايت توجه و دقت خود را صرف رودخانهٔ در جريان تاريخ نموده‌اند كه معمولاً پرآشوب و پرهياهوست و اجازهٔ برداشت‌ها و تفاسير صحيح را نمي‌دهد. در مقابل او ديدگاه ديگري را مطرح مي‌كند كه در آن حواشي تاريخ و تمدن -ساحل‌ها- مي‌توانند به اندازهٔ خود متن تاريخ مهم باشند. به نظر او، همهٔ مردماني كه در طول تاريخ خانه و مجسمه ساختند شعر سراييده‌اند هم در شكل‌گيري تمدن نقش داشتند. ويل دورانت در كتاب «درس‌هايي از تاريخ» كه در سال‌هاي آخر زندگي خود نوشت، مي‌گويد كه تاريخ ملت‌ها را بايد با توجه به پديده‌هاي علمي جديد نوشت.
از جمله آثار شناخته شده وي در ايران مي‌توان به دو اثر ديگر يعني تاريخ فلسفه و لذات فلسفه برگردان دكتر عباس زرياب خويي اشاره كرد. (كتاب تاريخ تمدن او در ايران ۱۱ جلد چاپ شده)
مهم‌ترين اثر او تاريخ تمدن، مجموعه كتابي ۱۱ جلدي است كه با همكاري آريل دورانت، همسرش نوشته‌است. وي در اين كتاب توانسته‌است با استفاده از آثار مورخان ديگر -از هرودوت تا آرنولد توين‌بي- كه از ابتداي تاريخ مكتوب بشر تا كنون زيسته‌اند، مكتب نويني از تاريخ‌نگاري را بوجود آورد. اين مجموعه ناتمام است. دورانت مي‌خواست نگارش آن را تا تاريخ معاصر غرب (تا سال ۱۹۳۳) ادامه دهند اما با مرگ هر دو، مجموعه تاريخ تمدن فقط تا جلد يازدهم كه اختصاص به دوران ناپلئون دارد پيش رفت.
كتاب‌هاي يازده جلدي تاريخ تمدن عبارتند از:
مشرق زمين، گاهواره تمدن- يونان باستان- قيصر و مسيح- عصر ايمان- رِنسانس- اصلاح دين- آغاز عصر خرد- عصر لويي- عصر ولتر- روسو و انقلاب- عصر ناپلئون
در ۶ جلد نخست اين مجموعه نام ويل دورانت به عنوان نويسنده آمده است و آريل دورانت، همسرش ويراستار است و در جلدهاي بعدي هر دو نويسنده هستند.

براي دانلود همه كتابها در يك جلد
براي دانلود كتابها بصورت جداگانه
مشرق زمين، گاهواره تمدن- يونان باستان- قيصر و مسيح- عصر ايمان- رِنسانس- اصلاح دين- آغاز عصر خرد- عصر لويي- عصر ولتر- روسو و انقلاب- عصر ناپلئون
          

No comments:

Post a Comment