Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

از مقاومت کروبی کلافه هستند و تصمیم گرفته‌اند فشار‌ها را زیاد کنند


رادیو فردا : فاطمه کروبی، در گفت‌وگوی کوتاهی با وب‌سایت «سحام نیوز»، نزدیک به مهدی کروبی، گفته است که نیروهای امنیتی، همسرش را به آپارتمانی کوچک منتقل کرده‌اند و ماموران امنیتی نیز همراه با مهدی کروبی در‌‌ همان آپارتمان یک‌خوابه مستقر شده‌اند
.در گفت‌گو با مجتبی واحدی، که اینک در آمریکا به‌سر می‌برد، به رادیو فردا از انتقال مهدی کروبی و شرایط وی می‌گوید؟
مجتبی واحدی: اتفاق جدید این است که آقای کروبی را شب اول ماه رمضان به یک آپارتمان بسیار کوچکی که قبلا دفتر کار خانم کروبی در میدان هفت تیر بوده، برده‌اند. این ساختمان چهار طبقه است و در هر طبقه یک واحد آپارتمان دارد. سه واحد دیگر متعلق به افراد دیگری است که در آنجا سکونت دارند و این واحد بسیار کوچک هم دفتر کار خانم کروبی بوده که آقای کروبی را آنجا برده‌اند.

در مصاحبه‌ای که خانم کروبی با وب سایت سحام نیوز داشت، گفته است این خانه یک اتاق خوابه است و آقای کروبی را از همسرش نیز جدا کرده‌اند.بله، این واحد آپارتمان از نظر ساخت بیشتر دفتر کار است تا مسکونی، حداقل این واحد که متعلق به خانم کروبی بوده است. البته من باید توضیح بدهم که قرار بود آقای کروبی به جای دیگری منتقل شود و منزلی را هم آماده کرده بودند، اما به نظر می‌رسد عملا به خاطر اینکه آقای کروبی به یک زندانی انفرادی تبدیل شود ایشان را به آن واحد بسیار کوچک برده‌اند.اکنون حدود یک ماه از رمضان گذشته و چند روز قبل از آن هم خانم کروبی از منزل بیرون آمده بود تا جایی را آماده کند، پس حدود ۴۰ روز است که هیچ کس از آقای کروبی خبر ندارد.
 
به نظر شما چرا آقای کروبی را از همسرش جدا کرده‌اند و آیا به خانواده آقای کروبی چیزی درباره انتقال ایشان به جای جدید چیزی گفته‌اند؟اینکه چرا ایشان را منتقل کرده‌اند، درخواست خود آقای کروبی بوده چون منزل ایشان در زمان انتخابات داشت بازسازی می‌شد بنابراین جایی را در خیابان نیاوران اجاره کرده بودند. آنها بعد از انتخابات به منزل خودشان برگشتند و آقای موسوی وقتی به دیدن آقای کروبی آمد گفت من آمده‌ام برای منزل جدید، ولی قبل از من دیگران آن را افتتاح کرده‌اند. منظور آقای موسوی حملاتی بود که اراذل و اوباش حکومتی در‌‌ همان مدت به منزل کرده بودند و خیلی از جاهای خانه خراب شده بود. آقای کروبی از ابتدا اصرار داشت شرایطی فراهم شود تا مالکین سه دانگ از آن مجتمع که چهار واحد می‌شود، در خانه‌هایشان مستقر شوند. اما حضور اراذل و اوباشی که هر شب آنجا شعار می‌دادند، حرف‌های رکیک می‌زدند و به خانه حمله می‌کردند، مانع حضور مالکین می‌شد.از زمانی که آقای کروبی به طور رسمی در خانه خودش زندانی شد و اراذل و اوباش حکومتی فعالیت جدیدشان این شد که زندانبان آقای کروبی باشند و جلوی منزل آرام شد، آقای کروبی درخواست کرد یا اجازه دهید صاحبان منازل بیایند یا ما از اینجا برویم. تا سه ماه با این امر موافقت نمی‌کردند و ما خبر داریم بار‌ها آقای کروبی اصرار کرده و حتی درگیر شده که اینجا متعلق به مردم است و باید بیایند در خانه‌های خود ساکن شوند.سه ماه پیش موافقت کردند که آقای کروبی از این خانه منتقل شود و به خانم کروبی گفتند جایی را فراهم کنید و ایشان با سختی زیاد منزلی را پیدا کرد، چون با هر کس برای خرید یا اجاره منزل مذاکره می‌کرد آقایان هم به نحوی با شخص مذاکره کرده و او را منصرف می‌کردند. تا اینکه خانم کروبی منزلی را در جماران پیدا کرد و تعمیراتی انجام شد و گفته بودند شب اول ماه رمضان آقای کروبی به آنجا منتقل می‌شود.
چند روز قبل از ماه رمضان خانم کروبی بیرون آمد تا آن منزل را آماده کند و به آنجا منتقل شوند، ولی از آن موقع دیگر خانم کروبی را در منزلش راه ندادند و از زمانی که آقای کروبی را به آپارتمانی واقع در هفت تیر آورده‌اند که بسیار کوچک است و با ساختار غیر مسکونی، به این بهانه که دیگر جا نیست خانم کروبی را راه نداده‌اند و در واقع آقای کروبی در انفرادی به سر می‌برد. این از انفرادی بسیار بد‌تر است چون تعداد زیادی از ماموران اراذل و اوباش حکومتی هم در‌‌ همان واحد مسکونی مستقر هستند.

به نظر شما این وضعیت تازه نشان دهنده چیست؟

اول از همه نشان‌دهنده دروغ بودن تمام ادعاهایی است که سایت‌های ناشی حکومتی از توبه نامه آقای کروبی نوشته‌اند. همین که سخت‌گیری را برای آقای کروبی بیشتر کرده‌اند به این معنی است که از مقاومت ایشان کلافه هستند و تصمیم گرفته‌اند فشار‌ها را زیاد کنند، از جمله جدا کردن ایشان از همسرش و حضور مستمر یک سری زندانبان در آپارتمان که خصلت‌هایشان مشخص است.
آنها می‌خواهند آقای کروبی از اولین حقوق زندگی فردی هم برخوردار نباشد. یک زندانی بالاخره یک سری راحتی‌های برای خود دارد و بعضی اوقات تنها است، اما آقای کروبی یک لحظه هم تنها نیست ضمن اینکه این منزل بسیار کوچک است و تضییع حقوق ایشان هم ادامه دارد. مثلا همچنان آقای کروبی هواخوری ندارد، کتاب و روزنامه ندارد، به تلفن دسترسی ندارد و از حق ملاقات هم محروم است و الان ۴۰ روز است با هیچ کس ملاقات نکرده است.

No comments:

Post a Comment